Aktualizováno: 16.9.2015

Test Volkswagenu Golf

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory:
1.2 TSI/63 kW, 1.2 TSI/81 kW, 1.4 TGI - plyn, 1.0 TSI, 1.0 TSI DSG

 
Volkswagen se u sedmé generace Golfu vydal zajímavou cestou. Výkonově slabší verze vybavil jednodušší a levnější zadní nápravou, která z technického hlediska znamená proti předchůdci krok zpět a v rámci srovnání s konkurencí nabídne průměrné jízdní vlastnosti při ostré jízdě v zatáčkách. Sofistikovanější víceprvková zadní náprava, díky níž Golf naopak v obloucích nad soupeři vyniká, zůstala variantám nad 90 kW (od roku 2015 92 kW) včetně. Šalamounské řešení umožnilo hned od začátku nabídnout u dříve poměrně drahého auta vzhledem k výbavě konkurenceschopnou základní cenu.

Nový Golf proti předchozí generaci vyrostl. Zvenčí už není na rozdíl od "šestky" nejmenším kompaktním hatchbackem, uvnitř kraluje z hlediska výšky nad hlavou na zadních sedadlech a nabízí i špičkovou podélnou prostornost.

Díky tomu se zlepšila rodinná využitelnost VW Golf. Rozhodně se v porovnání s předchůdcem zvětšil počet famílií, jimž může Golf sloužit jako jediný vůz. I nadále ale bude i volbou párů a jednotlivců všech věkových kategorií.

Při porovnání s konkurencí vyniká nový Volkswagen Golf rovněž komfortem podvozku, parametry některých motorů nebo příjemně naladěným řízením pro většinu jízdních režimů.

Zóna řidiče je stejně jako u předchůdce z hlediska uživatelské přívětivosti propracovaná. Drobnosti, které mě vadily, se tu ale našly.

Volkswagen Golf sedmé generace se začal v Česku prodávat na podzim roku 2012.

Design

Volkswagen Golf - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Golf - pohled bok dopravaVolkswagen Golf - pohled záď čistáVolkswagen Golf - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Golf - pohled příď čistá

 

Volkswagen Golf jde s dobou, přitom zůstává nadčasový a svůj. Designerům se podle mne povedla hlavně zadní část auta, ze které dýchá moderna. Rovněž předek prošel omlazovací kůrou a dobráckou grimasu vystřídaly trochu ostřejší rysy, ale snad až příliš zapadá do uniformovaného šiku všech vozů značky VW.

Test Volkswagenu Golf Z interiéru testovaného Golfu Comfortline (jde o druhý a prostřední stupeň výbavy - fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako ostatní v testu) dýchá typická útulnost a kvalita. Materiály potěší oči i hmat. Chod ovladačů a tlačítek je tlumený, tichý a precizní. Dveře se zabouchnou bez plechového řinčení.

Test Volkswagenu Golf Ještě nadšenější byl kolega Honza testující vyšperkovaný interiér verze Highline napěchovaný maximálním počtem příplatků. Takový vnitřek Golfu působí nejen útulně, ale i sexy.

Test Volkswagenu Golf Testovali jsme i úspornou verzi BlueMotion, která se liší například téměř uzavřenou maskou chladiče, zadním spojlerem nebo sportovním podvozkem přikrčeným o 1,5 cm k zemi.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus