Aktualizováno: 23.3.2016

Test Volkswagenu Caddy Alltrack

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 5
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 2
 

 
Volkswagen Caddy patří do oblíbené kategorie rodinných aut, které za svůj vznik vděčí pracovním dodávkám. Ve verzi Alltrack prodávající se od začátku roku 2016 se navíc snaží toto spojení co nejvíc zakrýt atraktivními prvky připomínajícími poloterénní kategorii SUV a přidává i pohon všech kol.

Název Alltrack je už fanouškům německé automobilky známý z jiných modelů. V tomto provedení jezdí například Volkswagen Golf nebo Passat. Jde o jednoduchý recept, jak udělat z běžného auta vůz přitažlivý hlavně pro lidi zaměřené na aktivní životní styl. Stačí o pár milimetrů zvednout podvozek, přidat pohledná litá kola a kombinaci plastové a kovové ochrany do terénu. Najednou auto vypadá, že se nelekne ani výzvy k jízdě mimo asfalt. Jen pro zajímavost – aktuální Volkswagen Caddy je od roku 1979 teprve třetí generací. Novinka je pak v pořadí druhým faceliftem

Test Volkswagenu Caddy Alltrack Nutno podotknout, že provedení Alltrack, které nahrazuje model Cross Caddy, novému modelu opravdu sluší. Parádní světlomety s diodami pro denní svícení, zmodernizovaná maska chladiče nebo nová grafika zadních brzdových světel vypadají pěkně. Přidají-li se k tomu ozdoby do terénu, působí auto pohledně jako celek. Základní tvary však zůstaly zachovány, včetně praktických posuvných dveří ve druhé řadě a obrovských pátých dveří, na jejichž vyklopení budete potřebovat hodně místa.

Důvod je zcela zřejmý. Caddy si musí zachovat velký vnitřní prostor, aby stále dokázal ohromit tím, kolik místa se podařilo Volkswagenu najít v autě jen 4,5 metru dlouhém a 1,8 metru širokém.

Test Volkswagenu Caddy Alltrack Caddy těží ze zcela ploché podlahy. V kufru tak najde místo na 750 litrů zavazadel. Samozřejmě lze sklopit tři samostatná sedadla ve druhé řadě nebo je vyjmout. To už je řeč o prostoru pro 3030 litrů nákladu. Znamená to, že by neměl být problém do tohoto vozu naložit i jednu europaletu se zbožím či odstěhovat na pár otočení menší byt. Kouzlo tedy zůstalo zachováno a řidič se může rozhodnout, jestli ten který den poveze rodinu, nebo si zahraje na stěhováka.

Porovnali jsme prostornost Volkswagenu Caddy Alltrack s modely Peugeot Partner Tepee a Fiat Dobló Panorama. Srovnání najdete zde.

Pět členů posádky si ve voze užije solidní prostor. Díky tomu, že je i prostřední sedadlo ve druhé řadě plnohodnotné (nejde o rezervní malé místo jako v menších vozech), lze do druhé řady umístit tři dětské sedačky.

Test Volkswagenu Caddy Alltrack Samozřejmostí je hodně odkládacích prostor včetně praktické police nad hlavami předních cestujících. To je další pozůstatek z dodávek.

Test Volkswagenu Caddy Alltrack Palubní deska vypadá jako v běžném osobním voze. Najdeme na ní prvky známé z jiných moderních volkswagenů. Je tu dotyková navigace (za ni se i v provedení Alltrack připlácí) s jemnou grafikou, a příplatková dvouzónová klimatizace či vyhřívání sedadel. Připlatit lze i za adaptivní tempomat, udržující na dálnici vzdálenost za jinými auty. Verze Alltrack přidává pohlednou dekoraci. Palubní desku zdobí plastový kryt imitující vzhled uhlíkového vlákna.

Test Volkswagenu Caddy Alltrack Pěkný je sportovně střižený volant potažený kůží s kontrastním obšitím nebo kovové pedály.

Protože se Caddy Alltrack tváří jako schopné auto do terénu, mělo by mimo asfalt také něco předvést. K tomu vyzývá i testovaná verze, jež kombinuje turbodiesel 2.0 TDI o výkonu 122 koní se šestistupňovou převodovkou a pohonem všech kol. Překvapivě jde pouze o jednu ze dvou variant vybavených systémem 4Motion. Benzinové motory i jednotka spalující stlačený zemní plyn jsou k dispozici jen jako předokolky. Půjde tak o vozy pro ty, kteří to s jízdou v terénu nemyslí až zas tak vážně a jde jim hlavně o nápaditý vzhled.

Pohon všech kol u testované verze ovšem také není zárukou toho, že lze vyrazit na tankodrom. Systém 4Motion rozděluje točivý moment pomocí mezinápravové spojky Haldex páté generace, která pracuje rychle. Pomůže na kluzkém povrchu, s ostřejšími průjezdy zatáčkami, případně na zablácených polních cestách. Užitečný je i při tažení přívěsu nebo při rozjezdech do kopce na sypkém povrchu. Těžšímu terénu se ale raději vyhněte. Světlá výška jen 159 milimetrů nezaručí, že se s úspěchem vyhnete všem nástrahám. Na méně dostupná místa by se hodilo přece jen víc.

Zvýšení vozu by ovšem neprospělo celkovému komfortu a spotřebě. Dvoulitr je povedený motor s dostatkem síly. Umožňuje slušnou dynamiku v městském provozu i při předjíždění. Díky delším převodům se na dálnici rozhýbe na 2400 otáček, takže neruší hlukem. Zároveň ani nemá žízeň. Během testu jsme jezdili nejčastěji po okreskách, kde si řekl jen o 5,8 litru nafty na 100 kilometrů. Cesta po dálnici pak znamenala maximálně o litr vyšší spotřebu.

I proto se tohle auto hodí na delší výlety s rodinou. Můžete do něj naložit pět cestujících a jejich kompletní výbavu na týdenní dovolenou třeba u moře a vyrazit. Podvozek je naladěn tak, aby auto bylo na dálnici stabilní, zároveň ale pořád dostatečně komfortní. Na palubě přitom panuje dobrá akustická pohoda. Jen při vyšších rychlostech se dostaví aerodynamický svist, což je ovšem u vozů této kategorie obvyklé. Praktický a pohledný vůz má však jednu zásadní slabinu. Je jí vysoká cena.

Pokud nutně netrváte na verzi Alltrack, můžete VW Caddy koupit i v dalším stylovém provedení nazvaném Beach. O něm si přečtěte zde.

Podrobný test klasického VW Caddy naleznete zde.

Volkswagen Caddy Alltrack - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Caddy Alltrack - pohled bok dopravaVolkswagen Caddy Alltrack - pohled záď čistáVolkswagen Caddy Alltrack - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Caddy Alltrack - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

Volkswagen Caddy Alltrack - pohled sedadla přední Volkswagen Caddy Alltrack - pohled sedadla zadní Volkswagen Caddy Alltrack - pohled kufr základní Volkswagen Caddy Alltrack - pohled kufr maximální

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus