Aktualizováno: 23.3.2016

Test nového Volkswagenu Caddy

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 2.0 TDI/110 kW, 1.4 TSI, 2.0 TDI/75 kW

 
Evoluce nikoli revoluce - takový je rozdíl mezi čtvrtou a třetí generací Volkswagenu Caddy. Rozměry ani vizáž auta se téměř nezměnily, protože Caddy dlouhá léta patří mezi jedno z nejpopulárnějších osobních aut odvozených z kompaktních dodávek.

Takové vozy oslovují zejména živnostníky, kteří hledají jediný dopravní prostředek pro práci i rodinu. Jde také o častou volbu pro cyklisty nebo chovatele větších psů - zkrátka pro vyznavače aktivního životního stylu, kteří často převážejí větší náklady a víc než na komfortu čistokrevného osobního vozu jim záleží na praktičnosti.

Mezi výhody Volkswagenu Caddy při porovnání s konkurenty patří zejména jízdní vlastnosti, speciálně parádní naladění posilovače řízení. Potěší i úspornost a dynamika některých motorů.

Právě pohonné jednotky prodělaly asi nejvýraznější mezigenerační změnu. Skončily naftové šestnáctistovky, které plně nahradily objemnější dvoulitry.

Auto nemá při porovnání se soupeři zásadní slabiny. Asi nejvíc mi vadila opravdu těžká sedadla druhé řady, jejichž vyjímání připomíná vzpěračský trénink.

Caddy převeze až sedm osob, zatím jsem ale zkoušel pouze pětimístné provedení. Volit lze také mezi pohonem pouze přední nápravy, nebo všech kol.

Volkswagen Caddy čtvrté generace se prodává od léta 2015 a vyrábí se v Poznani. Nabízí se i prodloužená varianta Caddy Maxi, kterou vedeme jako samostatný model.

Design

Volkswagen Caddy - pohled ¾ zepředu dopravaVolkswagen Caddy - pohled bok dopravaVolkswagen Caddy - pohled záď čistáVolkswagen Caddy - pohled ¾ zezadu dolevaVolkswagen Caddy - pohled příď čistá

 

Stejně jako předchozí generace se ani čtvrté pokračování Caddyho příliš nesnaží maskovat svůj krabicovitý vzhled. To ale neznamená, že by nezapracoval na líbivosti.

Testovaná akční verze Generation Four (na obrázcích jde o červené auto) vypadala díky standardně montovaným sedmnáctipalcovým litým kolům v barvě karoserie opravdu pěkně. Dokonce i moji pubertální synové prohlásili, že za takovou dodávku by se nestyděli a klidně si ji pořídili jako svoje auto. Obvykle přitom váhají mezi ferrari a lambem...

Test nového Volkswagenu Caddy Základní varianta Trendline (testovali jsme ji u Caddyho Maxi) s nelakovanými nárazníky a ve standardu na patnáctipalcových ocelových kolech  vypadá víc jako pracant, ale zase trochu připomíná módní vozy kategorie SUV... Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Také přístrojová deska je nápaditější než u předchozí generace a u testované verze Generation Four se barva karoserie vepsala i na ni. Dominující vlastností okolí řidiče ale zůstává účelnost.

Interiér působí kvalitně a festovně, i když v něm Volkswagen použil pouze tvrdé plasty. Občas se ale při jízdě po nerovném povrchu ozývalo z některých částí vozu drnčení. Trochu křaplavý mi připadal zvuk zavírání bočních šoupacích dveří.

Chyběly nepříjemné manýry typické pro auta odvozená od dodávek - vibrace plechové karoserie nebo zpětných zrcátek. Super!

Volkswagen Caddy jsem zkoušel až do rychlosti 170 km/h a teprve od 160 km/h mi hluk způsobený obtékáním vzduchu připadal nepříjemný.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus