Aktualizováno: 6.1.2017

Test třídveřového Mini

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 5
Testované motory: One/75 kW, John Cooper Works AT

 
Novodobé Mini se začalo vyrábět v roce 2001, v roce 2007 přišla druhá generace a v roce 2014 třetí. Do testu se nám dostala třídveřová varianta Mini, a to hned ve dvou variantách - základní Mini One s nejslabším nabízeným motorem, tříválcem o objemu 1,2 litru a naopak vrcholný model Mini John Cooper Works s dvoulitrovým motorem. Podrobnější test motorů najdete v příslušné sekci.

Mini staví na tradiční receptuře - využívá retro design, který slaví velký úspěch a zároveň nabízí mnoho moderních prvků, které ve třídě čtyřmetrových aut má málokdo.

Design

Mini 3dv. - pohled ¾ zepředu dopravaMini 3dv. - pohled bok dopravaMini 3dv. - pohled záď čistáMini 3dv. - pohled ¾ zezadu dolevaMini 3dv. - pohled příď čistá

 

Třetí generace Mini je téměř k nerozeznání od té druhé. Proč měnit design, když zákazníky (a zákaznice) táhne a neomrzí, říkají si zřejmě u Mini. A tak jsou tvary skoro stejné, jen trochu boubelatější, čímž se samozřejmě čím dál více vzdaluje původní myšlence Sira Aleca Issigonise, který stvořil v roce 1959 původní Mini. Zákazníkům se to ale líbí.

Test třídveřového Mini Dominantou přídě jsou velké kruhové světlomety s chromovaným rámečkem dokola, velká maska, která nemá jasně oválný tvar a kruhové světlomety utopené v předním nárazníku. Jsou to tedy zdánlivě jednoduché tvary, které ale v celku působí hodně přitažlivě, dalo by se říci lehce roztomile, což podtrhují také zpětná zrcátka s výrazně kulatým tvarem.

Test třídveřového Mini Test třídveřového Mini Podobně nadčasově, a přitom účelově přitažlivě působí Mini i z boku, zkrátka okamžitě víte, že tohle je Mini. Mimochodem, pro mnoho lidí je to zkrátka Mini Cooper, ač to ve skutečnosti není Cooper, ale "jen" Mini One.

Přitom Mini JCW je už od pohledu mnohem drsnější, maskulinnější, jak můžete vidět na fotografiích.

Test třídveřového Mini Má složitě tvarovaný nárazník jak vpředu, tak vzadu, dvojitou koncovku výfuku, nasávací otvor na kapotě a masku chladiče, která má na rozdíl od příčných lamel u Mini One voštinový výplet. 

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus