Aktualizováno: 28.3.2015

Test Toyoty Yaris HSD

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.5 VVT-i

 
Zkratka HSD za jménem Yarisu nemá nic společného s drogami. Znamená Hybrid Synergy Drive, tedy hybridní soustavu benzínového motoru a elektromotoru.

Toyota Yaris HSD je cenově dostupným plnohodnotným malým hybridem, tedy vozem, který se dokáže pohybovat i pouze na elektriku - v případě malé toyoty až dva kilometry.

Velkou výhodu proti klasickému Yarisu představuje nízká spotřeba. Výrobce uvádí 3,3 l benzinu na 100 kilometrů, o což jsme se ale snažili marně. Při běžné jízdě ukazoval palubní počítač o dva litry vyšší hodnotu.

Proti nejlevnějšímu Yarisu je základní HSD lépe vybaven, ale samozřejmě začíná na vyšší ceně. Ta je však srovnatelná s naftovými verzemi malých hatchbacků.

Typickými zákazníky budou podle nás ekologičtí nadšenci obou pohlaví. Vzhledem ke skvělému poměru ceny a spotřeby ve městě by ale mohl hybridní Yaris oslovit třeba kurýry nebo taxikáře.

Toyota Yaris HSD přijela na český trh v květnu 2012, v roce 2014 absolvovala modernizaci.

Design

Toyota Yaris HSD - pohled ¾ zepředu dopravaToyota Yaris HSD - pohled bok dopravaToyota Yaris HSD - pohled záď čistáToyota Yaris HSD - pohled ¾ zezadu dolevaToyota Yaris HSD - pohled příď čistá

 

Zatímco před modernizací se hybrid proti běžnému pětidveřovému Yarisu víc mračil, teď se od něj téměř neliší.

Test Toyoty Yaris HSD Test Toyoty Yaris HSD Poznávacími znaky jsou například modré logo Toyoty nebo nápisy na karoserii. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Test Toyoty Yaris HSD Test Toyoty Yaris HSD Tady vidíte změnu, kterou přinesl facelift. Vlevo si prohlédněte Yaris HSD před ním a vpravo po něm.

Auto působí díky písmenu X na přídi a ostře tvarovaným světlometům o dost výraznějším a modernějším dojmem než dříve.

Uvnitř vozu proti dobře vybaveným verzím běžného Yarisu moc změn nenajdeme - vyjma některých odlišných přístrojů nebo řadící páky.

Tvrdé a křaplavé plasty se na přístrojové desce střídají s měkkými, některé působí kvalitně, jiné laciněji. Na rozdíl od auta před modernizací jsem tady v přístrojové desce zaznamenal při jízdě po dlažbě nepříjemné drnčení.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus