Aktualizováno: 6.6.2016

Test Toyoty Prius

  • Sexy faktor: 1
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.8 HYBRID

 
Pramáti všech hybridů, Toyota Prius, dospěla už do své čtvrté generace.

Ta je ze všech nejúspornější, technicky nejdokonalejší, vzhledově nejvýraznější, ale z mého pohledu také nejošklivější.

Prius patří mezi takzvané "full hybridy", tedy auta, která umí jezdit i pouze na elektřinu, bez pomoci benzinového motoru. Při městském provozu jsem tímto způsobem dokázal ujet až polovinu celkové vzdálenosti.

Hybdridní auta kombinují provoz na benzin a elektřinu. Tu si umí sama vyrábět tazvanou rekuperací při brzdění z kinetické energie a ukládat ji do akumulátorů.

Toyota Prius nemá na českém trhu vzhledem k atypické karoserii liftback (pětidveřové auto s protáhlou zádí) přímého konkurenta. Tak trochu "na dálku" ale soupeří třeba s naftovou Škodou Octavia.

Proti ostatním rodinným autům boduje úsporností a bohatou základní výbavou, největší nevýhody představují relativně vysoké ceny a malý prostor pro zavazadla.

Nová Toyota Prius zaujme především nadšence zažrané do ekologie a nových technologií. Může se ale vyplatit také podnikatelům, kteří hodně jezdí po městě, třeba taxikářům.

Čtvrtá generace Toyoty Prius se na českém trhu prodává od jara 2016. Stejně jako u předchůdců časem dojde i na další verze - rodinnější Prius+ a pluig-in hybrid, který se dá dobíjet i ze zásuvky a ujede tak čistě na elektřinu ještě více kilometrů než prius klasický. Tyto odnože ale povedeme jako samostatné modely.

Design

Toyota Prius - pohled ¾ zepředu dopravaToyota Prius - pohled bok dopravaToyota Prius - pohled záď čistáToyota Prius - pohled ¾ zezadu dolevaToyota Prius - pohled příď čistá

 

Předchozí Prius také nebyl žádný krasavec, ale byl takový nenápadně ošklivý. Novinka je z mého pohledu ošklivá nápadně. Musím říct, že bych mezi novými osobními auty jen těžko hledal auto s tak disharmonickým designem. Dost mi připomíná postavičky z japonských kreslených pohádek.

Na druhou stranu nikdo čtvrtému Priusu nemůže vyčítat nevýraznost, zůstal věrný i high tech vizáži.

Naopak interiér z mého pohledu dospěl a zkvalitnil se, což platí zvlášť o testované nejvyšší výbavě Executive. I tady převažuje moderna a originalita.

Toyota Prius patří při provozu na elektřinu mezi nejtišší auta, ale při vyšších rychlostech do kabiny docela silně proniká valivý hluk od pneumatik. Zato aerodynamika je skvělá, takže obtékající vzduch slyšíte až při opravdu vysokých rychlostech. Také hluk od benzinového motoru proniká dovnitř v mnohem menší míře než u předchozích generací.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus