Aktualizováno: 1.6.2012

Test Toyoty GT86

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 0
  • Fun faktor: 5
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 2.0, 2.0 AT

 
Sportovní dvoudveřové a čtyřmístné kupé kompaktních rozměrů, které od začátku vznikalo s jediným cílem – pobavit zkušené řidiče – to je nová Toyota GT86.

Zábava podle Toyoty ve shodě s většinou automobilových nadšenců znamená pohon zadních kol, výkonný vysokootáčkový benzinový čtyřválcový motor bez turba umístěný vpředu, minimum elektroniky, co nejníž položené těžiště a lehkou karoserii.

Prohnal jsem Toyotu GT86 asi stovkou serpentin. Zkoušel jsem sporťáček i na závodním okruhu a pokud ho budu hodnotit z hlediska filozofie, podle níž byl stvořen, tak mu nemůžu nic zásadního vytknout. Radost umí rozdávat lépe než Ježíšek. Každý průjezd zatáčkou si můžete užít. Pokud umíte řídit a milujete řiditelné smyky zadních kol alias drifty, budete jen těžko mezi masovými značkami hledat zábavnější auto.

Navíc se dá pořídit za celkem rozumný poměr ceny a výbavy a provozovat s relativně nízkými náklady.

Z hlediska každodenního používání v běžném provozu bych si uměl představit pohodlnější sedadla i odpružení nebo méně tuhé řazení. Nejde ale o nic extrémního, klidně můžete GT86 půjčit manželce k vyzvednutí dětí ve školce. Přesto jde o auto, o které by se měla zajímat hlavně pánská část populace. Toyota nejčastější zákazníky docela trefně označila jako „táty, kteří nepřestali snít“. I podle mě si ho budou nejčastěji používat bohatší muži s rodinou, kteří relaxují budíčkem v neděli v šest ráno a řáděním na prázdné klikaté okresce.

Toyota GT86 vznikla ve spolupráci se Subaru, které model vyrábí pod označením BRZ. Dvojčata se rodí na linkách továrny Fuji Heavy Industry (tedy Subaru) v Japonsku. GT86 se v Česku prodává od konce května 2012.

Design

Toyota GT86 - pohled ¾ zepředu dopravaToyota GT86 - pohled bok dopravaToyota GT86 - pohled záď čistáToyota GT86 - pohled ¾ zezadu dolevaToyota GT86 - pohled příď čistá

 

Toyota GT86 vypadá jako klasický japonský sporťák. Designeři se netají inspirací staršími sportovními modely značky.

Pokud vás fascinují nízká auta se špičatým čumákem a boubelatou zádí, pak budete nadšeni. I mě se GT86 líbí, i když možná od předchůdců opisovalo až moc, a tak mu trochu chybí osobitost.

Test Toyoty GT86 Přesto má i GT86 několik nezaměnitelných podpisů. Tím prvním je logo auta znázorňující písty a číslice 86. Najdete ho na několika místech karoserie. Fotku můžete zvětšit stejně jako všechny ostatní v testu.

Test Toyoty GT86 V interiéru mne pro změnu zaujalo bezrámové zpětné zrcátko miniaturních rozměrů.

Také uvnitř to vypadá jako v japonském sporťáku. I když si značky ze země vycházejícího slunce většinou moc na interiérech záležet nedávají, tady se snažily. Jen občas jsme se při bližším zkoumání setkali s ne úplně dotaženými detaily typu nerovnoměrně širokých spár. Jiné by také mohly být páčky stěračů a blinkrů, ty z GT86 už podle mne používaly levné toyoty v minulém století.

Celkově ale z interiéru plného měkkých plastů, kvalitní kůže (kožené čalounění patří ke standardu!) a hliníkových doplňků dýchá kvalita a sportovní duch. Ani při nejbrutálnějších testech se u zkoušených aut neozývaly žádné pazvuky.

Téměř vše, co vidíte na fotkách, dostanete standardně, bez příplatků.  

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus