Aktualizováno: 12.1.2016

Test Suzuki Jimny

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 5
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 1.3 VVT

 
Ideální autíčko pro myslivce, lesáky a další řidiče, kteří jsou častěji koly mimo asfalt než na něm. Jde o jeden z posledních opravdových teréňáků. Patří mezi nejdostupnější nové vozy s pohonem všech kol.

Suzuki Jimny nemá na českém trhu přímou konkurenci. Jedná se o offroad kapesních rozměrů s délkou jen 3,68 m, tedy na úrovni Fiatu Panda. Čtyřmístná kabina a kufr Jimnyho uvnitř třídveřové karoserie nabízejí méně prostoru než u většiny miniaut.

Nejsilnější stránky vozu spočívají ve hbitosti a mrštnosti na rozbitých necestách. Jimny jako jedno z mála nových aut disponuje žebřinovým rámem a redukční převodovkou, dvěma zásadními prvky pro pohyb v nejdrsnějším terénu.

Naopak co nejméně by měl případný majitel používat Jimnyho na dálnicích. Jeho maximální rychlost jen lehce překračuje povolený limit v Česku - a to pouze za cenu vytočeného motoru a hrozivé spotřeby.

Suzuki Jimny se vyrábí už od roku 1970. Kolik byste za tu dobu očekávali generací? Sedm, osm? Ta současná je teprve třetí! Do Evropy přijela už v roce 1998 a poslední modernizaci dostala v modelovém roce 2015.

Ten se liší vyšším počtem výbav a drobnými úpravami v interiéru zahrnujícími modernizaci přístrojového štítu a volantu nebo nové čalounění. Jimny se vyrábí v Japonsku.

Design

Suzuki Jimny - pohled ¾ zepředu dopravaSuzuki Jimny - pohled bok dopravaSuzuki Jimny - pohled záď čistáSuzuki Jimny - pohled ¾ zezadu dolevaSuzuki Jimny - pohled příď čistá

 

Zvenčí sympatický a roztomilý, připomínající malého neohroženého samuraje.

Originál, který výrazně vyčnívá mezi všemi ostatními novými auty.

Uvnitř jeden z posledních typických zástupců staré japonské školy s převahou tvrdých šedivých plastů.

Test Suzuki Jimny Test Suzuki Jimny Vlevo vidíte Jimnyho testovaného v roce 2013 a vpravo v roce 2015, tedy po mírné modernizaci. Vidíte, že novinka dostala třeba mlhovky dostupné v nejvyšší výbavě Style. Novinku jsou díky tomuto top prvední i litá kola nebo zatmavená skla zadních dveří. Předchozí provedení bylo k dostání pouze v jediné výbavě odpovídající současnému prostřednímu stupni Comfort.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus