Aktualizováno: 5.12.2016

Test Suzuki Ignis

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 0
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.2 DualJet, 1.2 DualJet + SHVS 4WD

 
Suzuki oživilo jméno Ignis. Tak se jmenovalo malé SUV, jehož prodej byl ukončen v roce 2008. Teď se vrací na scénu. Nový Ignis je křížencem mini a SUV podobně jako původní Ignis. Měří 3,7 metru, takže patří do kategorie mini, ale nabízí se i s pohonem všech kol.

Nejen v tomto směru, ale i v dalších oblastech tak překračuje zavedená pravidla třídy miniaut. Ignis se totiž nabízí i jako mild-hybrid, tedy s motorem, který pomocí akumulátoru uchovává rekuperovanou energii k pozdějšímu užití. 

Překvapuje i bohatou výbavou, může mít například couvací kameru, ale také systém varující při opuštění jízdního pruhu či aktivní brzdový asistent. 

Ignis má novou platformu a chlubí se nízkou hmotnosti í obratností. Je vhodný zejména do města, kde boduje rekordně malým poloměrem otáčení 4,7 metru. Má styl, působí jako sexy auto do městského prostředí. Ale velmi dobře poslouží i lidem, kteří chtějí co nejdostupnější malou čtyřkolku, například pokud mají chalupu na venkově. 

Ignis je velmi prostorné auto. Dá se uvnitř cestovat ve čtyřech a v závislosti na výbavě lze mít i posuvná zadní sedadla.

Prodávat se Ignis začne pravděpodobně v březnu 2017.

Design

Suzuki Ignis - pohled ¾ zepředu dopravaSuzuki Ignis - pohled bok dopravaSuzuki Ignis - pohled záď čistáSuzuki Ignis - pohled ¾ zezadu dolevaSuzuki Ignis - pohled příď čistá

 

Ignis je vizuálně zajímavé auto a ve svém segmentu vyniká. Protože nechce být jen dalším minivozem, ale mini-SUV, má zvýšený podvozek se světlostí 180 mm a svalnatější vzhled s lehce vytaženými blatníky s plastovými lemy.

Nejvýraznější je na něm příď s výraznými světlomety, které spolu s přední maskou lemuje chromový rámeček. Vzhledem k tomu, že jsem na mezinárodní prezentaci jezdila jen vrcholně vybavenou verzí, nevím ještě, jak bude vypadat základní model a zda bude působit tak hodnotně jako tento Ignis naživo.

Z boku vůz rovněž působí svým tvarem netradičně, má totiž velmi lehce negativně zkosenou záď, což mu dodává šmrnc. Pomáhají tomu i černé přední sloupky. Čistá záď je však natolik nezvykle navržená, že to chce delší čas jí přijít na chuť. 

Test Suzuki Ignis Zajímavým detailem jsou tři proužky na karoserii za zadními okny. Ty odkazují na historii značky Suzuki, a to konkrétně na model Cervo SC100.

Test Suzuki Ignis Stejný detail se opakuje také v interiéru, tyto proužky se nachází i na plastu okolo středového tunelu.

Test Suzuki Ignis Ignis láká na styl, má například zajímavé nové laky karoserie. Patří mezi ně ostře červená, modrá, ale i zlatá. V nabídce je i dvoubarevná kombinace s černou střechou.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 
blog comments powered by Disqus