Aktualizováno: 21.12.2016

Test Subaru XV

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 4
 

 
Baby Forester nebo chcete-li terénní Impreza převýšila v roce 2012 své sourozence o činžák sex-appealem. Kromě sportovních WRX STI šlo o první Subaru, za kterým se většina fandů do aut otočila.

Subaru XV patří mezi kompaktní SUV, tedy vozy, které se hodí spíš do okolí města a na asfalt, ale mohou zvládat i pohyb v lehčím terénu. "Ix-véčko" má k pohybu mimo silnice výborné předpoklady hlavně díky velké světlé výšce (vzdálenosti mezi zemí a podvozkem).

Nejvíce mne při testech uchvátily jízdní vlastnosti benzinových verzí v zatáčkách, které může většina konkurentů XV jen tiše závidět. Všechna provedení disponují trvalým pohonem čtyř kol.

Porovnání parametrů prozradí, že motory převyšují soupeře úsporností. V praxi jsem ocenil zátah nafťáku.

Mezi nevýhody řadím hlavně menší kufr a malou variabilitu interiéru.

Na rozdíl od ostatních Subaru nejsou typickými zákazníky pouze pravověrní ctitelé skvělých jízdních vlastností a majitelé či správci nemovitostí v těžko dostupných oblastech. Nové XV podle přilákalo i zájemce o imageové auto, kteří dosud o Subaru vůbec neuvažovali. Například ženy. Subaru XV může slušně fungovat i jako rodinné auto.

Subaru XV se v Česku prodává od začátku března 2012. Na jaře roku 2016 začalo být k dostání verze modelového roku 2016, která přinesla změny především v oblasti designu exteriéru i interiéru. V dalším textu se zaměříme pouze na ně. Podrobný test vozu před modernizací čtěte zde.

Test Subaru XV Test Subaru XV Nová je teď mřížka před chladičem. Vpravo se můžete podívat na příď auta před faceliftem. Fotky můžete kliknutím na ně zvětšovat stejně jako všechny ostatní v testu.

Test Subaru XV Dále se změnil tvar předních světlometů.

Test Subaru XV V zadních sdružených svítilnách se začala využívat technologie LED diod.

Test Subaru XV Na atraktivitě vozu přidal i nový design předních disků kol a speciální barva Hyper Blue.

Posun nastal i v interiéru.

Test Subaru XV Části palubní desky jsou nově obložené plasty lakované piánovou černí.

Test Subaru XV Potahy sedaček, loketních opěrek, či řadicí páky jsou prošity oranžovými nitěmi.

Test Subaru XV Od roku 2016 se montuje do vozu nový volant převzatý z modelu Levorg.

Test Subaru XV Velkou změnou je výměna celého multimediálního zařízení za nový Subaru Starlink s dotykovou obrazovkou. Systém umí přehrávat signál z internetových rádií a přímo na displeji lze vybírat hudební soubory uloženého v chytrém telefonu připojeného přes Bluetooth. 

Subaru XV - pohled ¾ zepředu dopravaSubaru XV - pohled bok dopravaSubaru XV - pohled záď čistáSubaru XV - pohled ¾ zezadu dolevaSubaru XV - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

Subaru XV - pohled sedadla přední Subaru XV - pohled sedadla zadní Subaru XV - pohled kufr základní Subaru XV - pohled kufr maximální

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus