Aktualizováno: 26.11.2016

Test nové Škody Superb Combi

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 1
Testované motory:
1.4 TSI/110 kW ACT, 1.8 TSI, 2.0 TDI/110 kW, 2.0 TDI/140 kW, 2.0 TDI/140 kW DSG 4x4, 2.0 TSI DSG 4x4

 
Karoserii kombi dávalo u předchozí generace Superbu v Česku přednost 65 procent všech zájemců o tento manažerský vůz. Podle mého názoru totiž měla mimo jiné zdařilejší design. U současného Superba se mi víc líbí liftback, přesto si myslím, že se kombík opět bude prodávat lépe. Za nevelký příplatek totiž nabízí větší praktičnost, na kterou Češi slyší.

Při porovnání s konkurenty nemá manažerský kombík od Škody zásadní slabiny. Nejvíc mě na něj mrzí, že jde spíše o čtyřmístné než pětimístné auto. Přes mezigenerační zlepšení stále zůstává pod průměrem šířka interiéru.

V době uvedení na trh jde o kombík s největším objemem zavazadlového prostoru podle údajů výrobce, který garantuje 660 litrů v základní konfiguraci. Naměřili jsme mu i nejvíce místa na nohy, špičkový prostor nad hlavou na zadních sedadlech, rekordní hloubku kufru nebo úspornost benzinového motoru 1.4 TSI ACT a naftového 1.6 TDI GreenLine (ten se ale přestal v srpnu 2016 nabízet). Někdy už trochu směšné klišé o tom, že auto stanovuje ve svém segmentu nová měřítka, u Superbu Combi opravdu v některých parametrech platí.

Škoda Superb Combi musela nechat prostor pro život Volkswagenu Passat Variant. Chybějí jí tedy některé high-tech vychytávky typu full LED světlometů nebo digitálního přístrojového štítu, které by se měly objevit až za pár let při faceliftu. Drobné rozdíly mezi škodovkou a volkswagenem jsem našel i v kvalitě dílenského zpracování. V kontextu automobilové střední třídy ale byly testované vyšperkované varianty velmi konkurenceschopné.

Největší mezigenerační posun se kromě designu týká kvality jízdních vlastností v zatáčkách. Pocitovou lehkostí patří nový Superb k absolutní špičce. Kromě pohonu přední nápravy nechybí verze, u nichž se síla motorů přenáší na všechna kola.

Škoda Superb Combi se na českém trhu prodává od 19. září 2015.

Design

Škoda Superb Combi - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Superb Combi - pohled bok dopravaŠkoda Superb Combi - pohled záď čistáŠkoda Superb Combi - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Superb Combi - pohled příď čistá

 

Zatímco u Superbu liftback jsem byl designem auta ohromený a naživo na mě působil ještě lépe než na obrázcích, u kombíku to tak nebylo. Ne, že by mi připadal designově méně vydařený než minulá generace, ale rozhodně tam není takový progres jako u liftbacku. Myslím si, že nový kombík vypadá velmi dobře i při porovnání s většinou konkurentů, ale zejména zadní partie auta se mi zdají trochu méně nápadité a originální.

Stejně jako u liftbacku také designu Superbu Combi prospělo rozšíření, oddálení kol od sebe a zkrácení předního převisu. Zejména z boku kombík vypadá důstojně, elegantně a mohutně. Sportovně vyhlížející příď ale trochu neladí s majestátním zbytkem auta.

Test nové Škody Superb Combi Test nové Škody Superb Combi Nejlépe podle mne vybadá Superb Combi ve výbavě SportLine. Její sportovní podvozek ho přikrčí o 1,5 cm blíže k zemi. Zvlášť v kombinaci s červenou barvou karoserie vynikne černá maska chladiče, černé pozadí mlhovek nebo černé chromování spodního otvoru sání. Standardně zatmavená jsou zadní okna a černá je i barvou lemů oken, krytů zrcátek, ochranných lišt, zadního difuzoru nebo střešního nosiče.

Test nové Škody Superb Combi Základ tvoří osmnáctipalcová kola, ale testovaný vůz vyjížděl na příplatkových antracitových devatenáctkách se speciálním a opravdu nepřehlédnutelným designem pro SportLine. Chtělo by to ale dodat, že auto z obrázků stálo v době testu na podzim 2016 včetně příplatkové výbavy více než 1,2 milionu korun.

Úsporný a čistý design i tvar přístrojové desky si bere hodně z Passatu i Octavie. Všechny plasty jsou měkčené. Interiéry v nejlepších výbavách vyšperkované množstvím příplatkových prvků působí moderně. Standardní výbavou nejvyššího stupně Laurin&Klement je i ambientní LED osvětlení včetně zajímavé linky na palubce, která je vidět pouze ve tmě. Podle ceníku by ale ani základní verze neměla vypadat jako úplná manažerská chudobka.

Výbava SportLine se odlišuje černým stropem i čalounění. Z tmavého interiéru vystupuje standardní LED červené ambientní osvětlení.

Našli jsme pár chyb týkajících se kvality zpracování. Jeden z testovaných kousků trpěl při přejezdech nerovností povrzáváním z několika míst interiéru. Je ale možné, že se jednalo pouze o problém předprodukční verze.

Kvalita odhlučnění karoserie odpovídá požadavkům na střední třídu, díky parádní aerodynamice není ani při vyšších rychlostech téměř slyšet obtékání vzduchu. Passat Variant mi ale připadal lepší, co se týče pohlcování hluku od pneumatik.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus