Aktualizováno: 19.2.2016

Test Škody Rapid Spaceback

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.2 TSI/66 kW, 1.4 TSI/92 kW DSG

 
První hatchback velikosti VW Golf v historii Škody - to je Rapid Spaceback.

Mezi početnou družinou konkurentů vyniká velikostí zavazadlového prostoru, místem na nohy a nad hlavou ve druhé řadě. Největší slabinu představuje šířka interiéru a nepříliš pohodlný posez za volantem.

Jeho jízdní vlastnosti jsou lepší než u Rapidu liftback se splývavou zádí a také se mi Spaceback víc líbí. Zaujme dvojí provedení zádě - zvláště stylovější verze s prosklením zakrývajícím téměř celé páté dveře.

Škoda Rapid Spaceback míří na mladší skupinu zákazníků než liftback a více zaujme ženy. Pořídit by si jí kromě jednotlivců a párů mohly i menší rodiny, jde o oblíbené služební auto.

Škoda Rapid Spaceback se v Česku prodává od podzimu 2013. Od modelového roku 2016 (detaily zveřejněné v květnu 2015) se datují ještě úspornější a o něco dynamičtější motory i řada dalších změn, o kterých se dočtete v článku. Koncem roku 2015 se začala prodávat i varianta ScoutLine vypadající trochu jako vozy SUV.

Design

Škoda Rapid Spaceback - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Rapid Spaceback - pohled bok dopravaŠkoda Rapid Spaceback - pohled záď čistáŠkoda Rapid Spaceback - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Rapid Spaceback - pohled příď čistá

 

Rapid Spaceback jednoduchostí, štíhlostí a lehkostí kontrastuje s opulentními tvary značek Opel, Ford nebo Hyundai snažícími se upoutat erupcemi křivek a proláklin.

Test Škody Rapid Spaceback Test Škody Rapid Spaceback Zvlášť verzi s výraznějším prosklením zádě a zatmavenou panoramatickou střechou nechybí ani odvaha a originalita. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Test Škody Rapid Spaceback Dvoudílná roleta střechy se zevnitř ovládá manuálně, takže řidič nemůže celé prosklení zastínit za jízdy, pokud nemá teleskopickou ruku jako Saxana.

Střecha interiér auta sympaticky prosvětlí. Nevýhodou je, že Rapid Spaceback StylePLUS (od prosince 2014 Monte Carlo), který ji má, při přejíždění nerovností více duní a celkově mi jeho komfort a odhlučnění připadal o něco horší než u levnější varianty s klasickou ocelovou střechou.

Test Škody Rapid Spaceback Auta modelového roku 2016 na první pohled poznáte podle toho, že se blinkry nastěhovaly do zpětných zrcátek.

Test Škody Rapid Spaceback U testovaného vozu navíc přibyl do mřížky v předním nárazníku odbélníček s radarem příplatkového pomocníka Front Assist, který hlídá dění před vozem.

Test Škody Rapid Spaceback Koncem roku 2015 se začala nabízet i výbava ScoutLine na první pohled rozeznatelná podle ochranných prvků při jízdě mimo asfalt.

Test Škody Rapid Spaceback Test Škody Rapid Spaceback Ty stříbrné se nacházejí na přídi i na zádi.

Test Škody Rapid Spaceback Výřezy blatníků a prahy pak lemují černé plastové lišty. Celkový dojem je nepochybně vydařený, zejména když Škoda zvolila přijatelnou cenovou politiku. Oproti verzi Style je ScoutLine se stejným motorem o 36 000 Kč dražší, jenže samotné plasty jsou vlastně oceněny jen na 400 Kč. Zbývající rozdíl vyplňuje cena výbavy, která je ve ScoutLine navíc. 

Test Škody Rapid Spaceback Například jde o asistenta rozjezdu do kopce, multifunkční kožený volant, rezervní kolo, mlhovky, kola z lehkých slitin a tempomat. 

Test Škody Rapid Spaceback Interiér verze Scoutline pak vychází ze sportovně laděného Monte Carla, což znamená, že pedály mají kovové nášlapy a volant je v dolní části zploštělý.

Přístrojové desce dominují tvrdé plasty, které jsou hezké na pohled, ale docela hlučné na poklep. Oživují ji dekorační lišty (standard verze Monte Carlo).

Interiér většiny konkurentů působí hodnotnějším dojmem, ani z testovaných a vzhledově atraktivních nejlépe vybavených verzí Rapidu Spaceback nevyprchal dojem lacinosti. Se zvyšujícím se stářím vozu tento hendikep na ostatní vozy třídy VW Golf narůstá.

Test Škody Rapid Spaceback Dojem lacinosti podtrhují třeba odhalené plechy na pátých dveřích, ocelově znějící zvuk zavírání zadních dveří nebo drobné, ale slyšitelné rezonování v předních dveřích při přejíždění nerovností u dvou z testovaných aut. Občasným drnčením interiéru rušila posádku i verze s prosklenou střechou a naftovým motorem.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus