Aktualizováno: 9.2.2017

Test Škody Octavia po faceliftu

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 5
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.4 TSI G-TEC - CNG, 2.0 TDI/110 kW, 2.0 TDI/110 kW DSG

Řidičova zóna

Řidičova zóna
 

Na první pohled by se mohlo zdát, že se toho v kabině Škody Octavia faceliftem mnoho nezměnilo, když ale dáme dohromady všechny detaily, zjistíme, že to tak úplně pravda není. Samozřejmě náš dobrý dojem z místa pro řidiče podtrhoval ještě fakt, že jsme zatím seděli jen v nejdražším provedení Laurin & Klement. Díky tomu jsme si mohli osahat nové dekory. Škoda Octavia také nově nabízí ambientní osvětlení kabiny v deseti barvách.

Test Škody Octavia po faceliftuVolant se třemi rameny najdeme už ve všech verzích, kožený je od druhé výbavy Ambition, od verze Style pak multifunkční – tedy s tlačítky na ovládání a v případě top verze Laurin & Klement se pak můžete těšit na vyhřívání. Líbí se nám tloušťka věnce, dobře se drží.

Test Škody Octavia po faceliftuTradičně uspořádané přístroje jsou velmi přehledné, navíc pokud je dovybavíte palubním počítačem s barevným displejem, vypadají hodnotně. Displej je přehledný a menu nabízí poměrně velké množství položek a voleb. Nastavují se přes něj také bezpečnostní asistenti.

Test Škody Octavia po faceliftuZe Škody Kodiaq na palubu Octavie doputovalo skleněné provedení top multimediálního systému Columbus, za který se samozřejmě připlácí. A to nemalé peníze. Má nicméně velkou obrazovku s uhlopříčkou 9,2 palce a skvěle zapadá do palubní desky. Dělá tak interiér hodnotnějším. Přináší ovšem jednu zásadní nevýhodu – funguje jako lapač otisků prstů a tak ho bude potřeba pravidelně čistit.

Test Škody Octavia po faceliftuMenu systému je velmi přehledné. Kromě toho lze k vozu připojit chytrý telefon. Nabízí také připojení k internetu LTE a vlastní Wi-Fi hotspot.

Vozy s levnějším zařízením jsme zatím ve verzi po faceliftu nezkoušeli.

Octavia nově přichází s celou řadu elektronických pomocníků a asistencí. Systém Care Connect umožňuje volat na informační nebo nouzovou linku. Auto si také dokáže zavolat o pomoc v případě nehody. Tyto systémy jsme ale naštěstí vyzkoušet nepotřebovali.

Test Škody Octavia po faceliftuPři prvním svezení jsme jezdili s nejdražší variantou Laurin & Klement u které jsme si užívali široké, ale možná trochu krátké sedačky kombinující kůži se semiší. Do ni je vyšito logo verze a působí tak nadmíru luxusně.

U verze před faceliftem si kolega stěžoval na stísněnost v partiích kolen. Levé koleno omezovalo madlo ve výplních dveří a to pravé podobně tísnil vysoký mantinel spodní části středového sloupku. To jsme během krátké jídzy nezaznamenali, možná se ale problém objeví až s vozem ujedeme na jeden zátah výrazně delší trasu.

Octavia před faceliftem už byla vybavena zajímavou elektronikou, například příplatkovým adaptivním tempomatem nebo asistentem pro jízdu v pruzích, který jsme testovali už dříve. Jde o systém, který pokud vidí na silnici namalované pruhy (a to se mu dařilo i na velmi vybledlých vozovkách), tak aktivními zásahy do volantu pomáhá řidiči držet se uvnitř toho, ve kterém právě jede. Dokonce můžete volant pustit a auto bude řídit samo. Vybere i většinu prudších zatáček, v tom je lepší než konkurenční systémy se stejnou funkcí.

Pokud Octavia zároveň disponuje i adaptivním tempomatem, tak nemusíte ani šlapat na pedály. Tenhle přístroj totiž udržuje nejen rychlost, kterou si nastavíte, ale také vzdálenost od auta před vámi. V kombinaci s automatickou převodovkou funguje až do úplného zastavení. Po faceliftu se rozšířila možnost nastavení rychlosti až do 210 km/h.

Novinkou, která kupodivu v Octavii před faceliftem nebyla k dispozici, je systém pro detekci mrtvého úhlu. Rear Traffic Alert, který monitoruje prostor za vozem nebo Trailer Assist usnadňující couvání s přívěsem jsou také nové. Kromě toho přibyl ještě parkovací asistent jenž nově umožňuje i příčné parkování. Všechny tyto prvky jsou buď za příplatek nebo součástí příplatkových balíčků.

Kabina a kufr

Škoda Octavia FL - pohled sedadla přední Škoda Octavia FL - pohled sedadla zadní Škoda Octavia FL - pohled kufr základní Škoda Octavia FL - pohled kufr maximální

 

Nárůst vnějších rozměrů Octavie III proti předchozí generaci působí opravdu impozantně. Délka se protáhla o 9 cm na 4659 mm a rozvor, tedy vzdálenost náprav téměř o 11 cm na 2686 mm.

Znamená to, že Octavia na délku přerostla nejen všechny konkurenty v kompaktní třídě, ale také některé manažerské vozy jako BMW řady 3, Mercedes třídy C nebo Volvo S60.

Výrobce tvrdí, že se zlepšilo místo na nohy, ale podle našich měření se podélná prostornost na straně spolujezdce proti Octavii druhé generace prakticky nezměnila. Přesto patří nabídka místa na nohy k nejlepším nejen v kompaktní třídě.

Nejvíce se podle naší metodiky zvětšila šířka v loktech, což je slabina Octavie druhé generace. Novince jsme na zadních sedadlech naměřili o 3 cm více než u předchůdce, což znamená nadprůměr mezi konkurenty. Šířka karoserie se zvětšila o 5 cm, takže Octavia třetí generace nevypadá jako užovka a dělá dojem reprezentativního vozu.

Test Škody Octavia po faceliftuOctavia se chlubí celou řadu Simply Clever řešení. Jedním z nich je například nový držák na nápoje, který má drobné výstupky tak, aby řidič mohl za jízdy otevřít víčko plastové láhve jednou rukou. Hned vedle zase vidíte vsadku s kapsičkami na mobil, klíček od vozu a mince.

Na zadních sedadlech ale lepší šířka nepřispěje k pohodlnějšímu převozu tří dospělých vedle sebe. Ti se do auta nevejdou. Stejně jako u předchůdkyně se totiž opěrka na prostředním místě téměř nedá vysunout, takže ani mě se 174 cm nepodpírala hlavu, ale týl. A to není bezpečné. Na prostřední místo patří jedině odrostlejší dítě. Malý pasažér uprostřed ale bude mít o něco lehčí a měkčí život než u předchozí Octavie, soudě alespoň podle verze s kombinovaným čalouněním kůži a semiší. Ještě lepší to je u levnějších verzí, kde netlačí složená multifunkční opěrka.

Na krajích se ale samozřejmě sedí pohodlněji.

Místo nad hlavou na zadních sedadlech se ve vzpřímené poloze a při položení hlavy do opěrky mezigeneračně nezměnilo - naměřili jsme mezi sedákem a střechou 89 cm jako u starší Octavie. Osoby s výškou kolem 175 cm už budou v této poloze škrtat hlavou o strop. Stačí ale posunout hlavu z opěrky trochu dopředu a dostanete spoustu centimetrů k dobru.

V kufru jsme při porovnání novinky se starší Octavií naměřili ve výšce podlahy o 5 cm delší maximum - 111 cm. Tím nová Octavia kromě soupeřů deklasuje i Superb. Objem kufru uváděný výrobcem 590 l je o 5 l lepší než u předchůdce a patří rovněž mezi nejlepší stejně jako jeho hloubka a šířka.

Variabilitou vnitřního prostoru si novinka pohoršila. Na rozdíl od minulé generace už se totiž nedají vyklápět a vyjímat dělené sedáky. Nově je sedák vyroben vcelku a pevně ukotven, dělená opěradla se sklápejí přímo na něj. Takto sice vzniká relativně rovná plocha, mezi ní a podlahou kufru však na rozdíl od minulé generace najdeme schod, který bude vadit třeba při stěhování skříňky.

Test Škody Octavia po faceliftuV kufru ale oceníte další praktické věci, třeba výklopný háček na tašku, který je na obou stranách zavazadelníku.

Test Škody Octavia po faceliftuSedadla lze samozřejmě sklopit pomocí páčky v kufru.

Test Škody Octavia po faceliftuNa plastovém víku kufru je připravena roletka, kterou můžete zaháknout za hranu pátých dveří. Díky tomu můžete převážet i drobnosti na platě, aniž byste museli míst strach, že vám při příštím prudkém zabrzdění skončí na hlavě.
 

Pokračování článku Motory, řazení, řízení, brzdy

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus