Aktualizováno: 16.5.2016

Test nové Škody Octavia Combi RS

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 0
Testované motory: 2.0 TSI/162 kW, 2.0 TSI/162 kW DSG, 2.0 TDI DSG 4x4

 
Nejlepší Octavia Combi všech dob z hlediska jízdních vlastností - to je "ereso". A s benzinovým turbomotorem 2.0 TSI také nejvýkonnější, nejdynamičtější a nejrychlejší.

Od roku 2016 má navíc poprvé v historii k dispozici i variantu s pohonem všech kol, který je řešen mezinápravovou spojkou Haldex páté generace. Pomáhá hlavně při rozjezdech a v zatáčkách. K dostání je ale jen s kombinací vznětového čtyřválce a automatu DSG. Octavia RS je s ním o půl sekundy rychlejší než v provedení s pohonem předních kol.

Zatímco podvozek klasické verze s jednoduchou zadní nápravou (víceprvkovou disponuje pouze s motorem 1.8 TSI) občas vzbuzuje rozpaky, u Octavie Combi RS se nic takového neřeší. Multilink je samozřejmostí a naladění podvozku se podařilo. Auto se do zatáček vrhá lehce, dobře se drží suchého i mokrého, kvalitního i rozbitého asfaltu. Na rozdíl od běžné verze sice nebylo odpružení kombíku pohodlnější než u liftbacku, ale stále jde o relativně komfortní auto. Potěší dokonale naladěné řízení.

Octavia Combi RS nemá moc přímých konkurentů. Sportovní verze kompaktních kombíků - to není úplně bežná automobilová kategorie.

Zápory? Vzhled přístrojové desky na mne působí svou monolitičností méně hodnotně než u minulé generace, i když ho většinou tvoří příjemně měkké plasty. Občas se z útrob palubky ozvalo při přejíždění nerovností tiché zapraskání. Přední sedadla by mohla mít delší sedák. Dozadu si stejně jako v ostatních octaviích bezpečně sednou jen dva dospělí.

Novou Octavii Combi RS si umím představit jako novou hitovku mezi firemními manažerskými vozy stejně jako rodinné auto pro příznivce rychlé jízdy. Kdo chce s autem vyloženě sportovat, ten by si měl pořídit liftback s o něco nižším těžištěm.

Škoda Octavia Combi RS třetí generace se prodává od léta 2013, v roce 2015 se její nabídka obohatila o silnější a sportovnější verzi označenou 230 - podle maximálního výkonu, kterou jsme zatím netestovali.

Vyzkoušeli jsme ale verzi s pohonem všech kol, která je od roku 2016 dostupná v kombinaci s naftovým motorem a automatem DSG.

Design

Škoda Octavia Combi RS - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Octavia Combi RS - pohled bok dopravaŠkoda Octavia Combi RS - pohled záď čistáŠkoda Octavia Combi RS - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Octavia Combi RS - pohled příď čistá

 

Octavia Combi RS vypadá ještě lépe než vyšperkované klasické Octavia Combi, a navíc není třeba řešit, jak ochuzeně by vyhlížela základní varianta. Většina z toho, co vidíte na obrázcích, patří ke standardu RS.

Test nové Škody Octavia Combi RS Test nové Škody Octavia Combi RS Nabízíme porovnání přídě běžné Octavie Combi Elegance obohacené o řadu příplatkových doplňků (vlevo) a RS. Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Rozdíly jsou sice decentní, a RS nijak přehnaně svou sportovnost na odiv nedává, přesto dostatečně velké na to, aby zvýšily sex appeal vozu.

Test nové Škody Octavia Combi RS Test nové Škody Octavia Combi RS Lehkých změn proti základnímu modelu (ten vidíte vlevo) se dočkala i záď se spojlerem a dvěma koncovkami výfuku.

Test nové Škody Octavia Combi RS Verzi pro rok 2016 vybavenou pohonem všech kol vizuálně od ostatních na první pohled neodlišíte. Jediným patrným rozdílem je totiž maličký nápis 4x4 vlevo na pátých dveřích vozu.

Nové Octavii Combi RS prospělo v porovnání s předchůdkyní rozšíření. Působí monumentálně, důstojně, reprezentativně, a přitom moderně. Zaoblenější záď než u minulé generace dodává sportovně laděnému kombíku na dynamice a eleganci

Interiéru dominují sportovní přední sedadla s integrovanými opěrkami hlavy. Test nové Škody Octavia Combi RS Zaujmou i pedály z ušlechtilé oceli nebo bílé či šedivé prošívání kůže na volantu nebo řadicí páce. Také uvnitř nejsou změny nijak zvlášť vyzývavé, ale působí velmi elegantně.

Test nové Škody Octavia Combi RS Zajímavý designerský prvek představuje zasahování linie výplní dveří do prosklené části. Působí to moderně a dynamicky, a přitom nemá negativní vliv na výhled z auta. Ten sice omezují i nadále masivní sloupky, ale připadalo mi, že je mezi nimi a zrcátky více místa než u minulé generace.

Přes zjevnou kvalitu materiálů mi provedení přístrojové desky připadá trochu lacinější než u předchůdkyně. Asi za to můžou monolitická místa na přední desce, pocitu prémiovosti nepřidává ani tiché povrzávání uvnitř palubky u většiny zkoušených Octavií RS - včetně kombíků.

Odhlučnění kabiny mi připadalo mezi kompaktními auty průměrné.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus