Aktualizováno: 16.11.2016

Test Škody Kodiaq

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 5
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.4 TSI AT, 2.0 TDI/140 kW 4x4 DSG 7 míst

 
Škoda v tiskových zprávách označuje Kodiaq jako svoje první velké SUV, ale na druhou stranu její představitelé zdůrazňují, že se ještě jedná o kompaktní model. Každopádně jde o první škodovku, která nabízí až sedm míst k sezení.

U nás na Vybermiauto většinou auta členíme do kategorií podle jejich délky. Škoda Kodiaq měří na délku 4,7 m, takže z našeho pohledu jasně patří mezi SUV střední třídy, kam řadíme poloterénní auta s délkou 4,5 až 4,8 m.

Ani ostatními rozměry karoserie Škoda Kodiaq mezi středně velkými SUV nevybočuje. Patří spíše k větším autům kategorie.

Kodiaq při porovnání se soupeři bodouje velkým kufrem a místem na nohy na prvních dvou řadách sedadel. Líbily se mi i jeho jízdní vlastnosti, které jsou zdařilým kompromisem mezi pohodlím a relativní svižnosti do zatáček. Potěší i grafika a provedení displeje nejdražšího multimediálního systému nebo spousta chytrých řešení. Za všechny jmenuji třeba ochranné lišty hran dveří, které se samočinně aktivují při jejich otevření.

Naopak jsem při prvních testech na Mallorce nebyl spokojen se spotřebou obou zkoušených verzí, která vysoko přesahovala hodnoty uváděné výrobcem. Nejsilnější verze 2.0 TDI/140 kW není v kombinaci s pohonem všech kol a automatickou převodovkou žádný dravec, čekal jsem od ní více.

Typickými zákazníky Škody Kodiaq budou podle nás rodiny všech velikostí a věkových kategorií. Auto ale samozřejmě dobře poslouží i hodně aktivním párům, které potřebují spoustu místa na sportovní pomůcky a pohon všech kol třeba při jízdách za lyžováním. Kodiaq si lze ale pořídit i s pohonem pouze přední nápravy.

Škoda Kodiaq se vyrábí v továrně v Kvasinách a čeští zákazíci ji mohou objednávat od října 2016.

Design

Škoda Kodiaq - pohled ¾ zepředu dopravaŠkoda Kodiaq - pohled bok dopravaŠkoda Kodiaq - pohled záď čistáŠkoda Kodiaq - pohled ¾ zezadu dolevaŠkoda Kodiaq - pohled příď čistá

 

Zatímco třetí generace Superbu, to byla láska na první pohled, Kodiaq řadím k autům, která zaujmou, ale nejsou prvoplánově líbivá.

Zvlášť zepředu si ho s žádným jiným SUV nespletete, vypadá originálně.

Potěší, že i základní verze vyjíždí na sedmnáctipalcových litých kolech, takže žádnou chudobku na plecháčích nepotkáte. Tedy pokud majitel nebude šetřit třeba na zimních discích. Testovaná auta obouvala osmnáctipalcová kola (standard nejvyšší výbavy Style). Za příplatek jsou i devatenáctky a Škoda uvažuje i o dvacetipalcových kolech pro Kodiaq.

Test Škody Kodiaq Všechna auta při prvních testovacích jízdách na Mallorce disponovala full LED světlomety (standard od Style). Ty nejen hezky vypadají, ale také velmi daleko a jasně svítí. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Základní halogenové světlomety jsem zatím neviděl, obsahují ale standardně alespoň LED denní svícení. Každý Kodiaq obsahuje i zadní LED světla.

Uvnitř byla všechna auta na Mallorce vyšperkovaná. Obsahovala výhradně nejvyšší multimediální systém Columbus s parádním osmipalcovým displejem, za který se přitom v listopadu 2016 i u nejvyšší výbavy Style připlácelo více než padesát tisíc korun. Také čalounění jsme zkoušeli výhradně příplatkové - kombinaci semiše (alcantary) a kůže, nebo celokožené provedení. Dojem z interiéru se tak blížil kvalitou materiálů luxusním značkám. Těžko ale říct, jestli by byl stejný i u základního provedení.

Test Škody Kodiaq Moc se mi líbilo béžovo-černé provedení. Světlá jsou třeba sedadla nebo výplně dveří, naopak vrchní část přístrojové desky zůstává černá, takže se nezrcadlí v předním okně.

Test Škody Kodiaq Naopak nepřiplácel bych si za panoramatickou střechu. Nejen, že snižuje místo nad hlavou na zadních sedadlech, ale při rychlé jízdě mimo asfalt se z jejích míst ozvývaly nepříjemné pazvuky.

To ale byla jeodiná stížnost týkající se zpracování nebo hlučnosti. Jinak byly obě Škody Kodiaq testované na Mallorce utlumené parádně - od motoru, kol i obtékajícího vzduchu.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus