Aktualizováno: 29.12.2015

Test Seatu Leon X-PERIENCE

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 2.0 TDI/110 kW 4WD, 1.8 TSI DSG 4WD, 2.0 TDI/135 kW DSG 4WD

 
Tak to v životě chodí, že se občas ze sourozenců stanou největší konkurenti. V případě Seatu Leon X-PERIENCE a Škody Octavia Scout je k tomu naprogramovali přímo jejich rodiče ve Volkswagen Group. Situace je o to pikantnější, že při uvedení na trh v roce 2014 šlo o jediné dva soupeře mezi kříženci kombíků a SUV nižší střední třídy. I když za bukem už čekal třetí brácha - VW Golf Alltrack představený na autosalonu v Paříží 2014.

Seat Leon X-PERIENCE stejně jako Octavia Scout představuje kombi s pohonem všech kol, které se vyrovná i s těžším terénem než asfaltkou nebo hladkou polní cestou.

Leon X-PERIENCE se Scoutu téměř vyrovná obřím a zároveň chytře řešeným zavazadlovým prostorem, a ještě více než on exceluje parametry motorů a jízdními vlastnostmi v zatáčkách. Navíc začíná s nižší cenovkou.

Podle jízdních dojmů a měření Leon X-PERIENCE proti Octavii Scout mírně zaostává v jízdním komfortu a prostornosti kabiny. V porovnání s ostatními kombíky nižší střední třídy ale nejde o nijak dramatické nedostatky.

Seat Leon X-PERIENCE bych doporučil všem, kdo potřebují prostorné auto a občas musejí mimo asfalt. Rodinám s dobrodružnými choutkami, majitelům nemovitostí v odlehlejších lokalitách s horšími příjezdovými cestami, podnikatelům na horách.... Bodovat může zejména u těch, kterým vzhled škodovky připadá málo sportovní.

Seat Leon X-PERIENCE přijel na český trh na podzim 2014.

Design

SEAT Leon X-PERIENCE - pohled ¾ zepředu dopravaSEAT Leon X-PERIENCE - pohled bok dopravaSEAT Leon X-PERIENCE - pohled záď čistáSEAT Leon X-PERIENCE - pohled ¾ zezadu dolevaSEAT Leon X-PERIENCE - pohled příď čistá

 

Většinu aut ochranné plastové brnění laku zatraktivní, jenže Leon ST, tedy klasický kombík, se mi líbí natolik, že jsem jakékoli jeho další úpravy vnímal jako změnu k horšímu. Když jsem ale na prezentaci verze X-PERIENCE viděl jezdit kolem sebe, začaly se mi některé z nich přece jen zamlouvat ještě více než klasický "celolakovaný" kombík. Asi nejvíc se mi líbila šedivá varianta zezadu, u níž vzhledově téměř nevystupují ochranné plasty, pouze chromovaný kryt nárazníku.

Každopádně při porovnání s ostatními auty považuji Leon X-PERIENCE za jeden z nejvíc sexy kombíků. Na rozdíl od Octavie Scout dávající na odiv robustnost působí seat výrazně sportovnějším dojmem.

Test Seatu Leon X-PERIENCE Líbí se mi celek i detaily. Podívejte se třeba na neortodoxní tvar zpětných zrcátek, který navíc není samoúčelný. Zrcátko se díky němu v plískanicích nešpiní.

Test Seatu Leon X-PERIENCE Za příplatek lze mít přední světlomety výhradně s LED technikou. Autu to dává nejen v noci atraktivní a originální podpis.

Také v interiéru se dostávají do popředí dynamické linie, materiály zároveň působí kvalitně.

Přístrojová deska se chlubí krásně měkčenými plasty, docela tlumeně se zavírají i dveře.

Test Seatu Leon X-PERIENCE Ani obří panoramatické střešní okno s otevírací přední polovinou nepřimělo testovanou verzi k otřásání nebo povrzávání po přejezdu nerovností.

Odhlučnění interiéru ale nedosahuje kvalit Octavie Scout a celkově mi mezi kombíky nižší střední třídy připadalo spíš podprůměrné. Nejvíc jsem hluk vnímal od podvozku.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus