Aktualizováno: 30.4.2014

Test Seatu Leon SC

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 4
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory:
1.2 TSI/63 kW, 1.2 TSI/81kW M6, 1.4 TSI/92 kW, 1.6 TDI/66 kW, 1.8 TSI , 1.8 TSI DSG, 2.0 TDI, 1.4 TSI ACT DSG

 
Třídveřový Seat Leon osloví hlavně páry a jednotlivce mladších ročníků. Pořídí si ho zejména lidé, kteří si kupují auto kvůli jeho vzhledu. V nejlepší výbavě FR a s nejsilnějšími motory také milovníci sportovní jízdy.

V porovnání s ostatními třídveřovými hatchbacky nižší střední třídy boduje Leon SC nejen vizáží, ale také přívětivostí řidičovy zóny nebo parametry většiny motorů.

Bohužel vyspělá víceprvková zadní náprava, která zdobila kompletní řadu Leonu minulé generace, zůstala stejně jako u pětidveřové verze dostupná pouze pro nejvýkonnější verze od 118 kW. Simulace elektronické uzávěrky diferenciálu XDS patří ke standardu až od třetí výbavy Style. Jízdní vlastnosti základní a vyšperkované verze se tak budou dost zásadně lišit a kdo si chce s SC v zatáčkách opravdu užít, musí sáhnout hlouběji do kapsy.

Seat Leon SC přijel do Česka koncem jara 2013.

Design

SEAT Leon SC - pohled ¾ zepředu dopravaSEAT Leon SC - pohled bok dopravaSEAT Leon SC - pohled záď čistáSEAT Leon SC - pohled ¾ zezadu dolevaSEAT Leon SC - pohled příď čistá

 

Proti už tak líbivé a sportovně laděné pětidveřové verzi ještě přibylo emocí.

Zvláště testované provedení v nejvyšší výbavě FR a s příplatkovými LED světlomety budilo rozruch.

Test Seatu Leon SC Test Seatu Leon SC Test Seatu Leon SC

Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Karoserii, která je o 3,5 cm kratší než pětidveřový model, zdobí moderní, ostře řezané rysy a neortodoxní tvary.

Test Seatu Leon SC Platí to pro celek i detaily - stačí se podívat třeba na zpětná zrcátka.

Test Seatu Leon SC Vlastnosti, jimiž jsem počastoval karoserii, se dají aplikovat i na popis interiéru - platí to zvlášť o okolí řidiče.

Také z kvality použitých materiálů jsem měl velmi dobrý dojem, který ale zkazily občasné pazvuky vznikající při přejetí větších nerovností příplatkovými osmnáctipalcovými koly se širokými pneumatikami.

Těžko říct, jak by se mi líbila základní verze bez barevných displejů, s plastovým volantem, bez rádia a na patnáctipalcových plechových kolech. Zatím jsem testoval třídveřového i pětidveřového Leona jen ve vyšších výbavách s řadou prvků z nabídky na přání.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus