Aktualizováno: 30.4.2014

Test nového Seatu Leon

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory:
1.2 TSI/63 kW, 1.4 TSI/92 kW, 1.8 TSI, 1.4 TSI ACT DSG

 
Nový Seat Leon může být zajímavou alternativou vůči sedmé generaci Volkswagenu Golf. Rovnice vyjadřující rozložení sil mezi nimi zní z pohledu seatu docela jednoduše - emotivnější design a nižší cena za horší komfort a v některých srovnatelných verzích i jízdní vlastnosti.

V porovnání s ostatními pětidveřovými hatchbacky nižší střední třídy nový Leon boduje svou vizáží, přívětivostí řidičovy zóny, prostorností kabiny nebo parametry většiny motorů.

Bohužel vyspělá víceprvková zadní náprava, která zdobila kompletní řadu Leonu minulé generace, zůstala stejně jako u nové Octavie dostupná pouze pro nejvýkonnější verze od 118 kW, kdežto u Golfu už od 90 kW. Jízdní komfort ani schopnosti v zatáčkách tak nepatří u většiny variant mezi elitu.

Seat Leon druhé generace podle mě osloví mladší jednotlivce i páry, může však sloužit i jako rodinné auto.

Nový Seat Leon přijel do Česka začátkem roku 2013.

Design

SEAT Leon - pohled ¾ zepředu dopravaSEAT Leon - pohled bok dopravaSEAT Leon - pohled záď čistáSEAT Leon - pohled ¾ zezadu dolevaSEAT Leon - pohled příď čistá

 

Parádní - a nejen z mého pohledu.

Karoserii na rozdíl od trochu boubelatého a dobrácky vyhlížejícího předchůdce zdobí moderní, sportovní, ostře řezané rysy a neortodoxní tvary.

Test nového Seatu Leon Platí to pro celek i detaily - stačí se podívat třeba na zpětná zrcátka. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Test nového Seatu Leon A to jsem ještě netestoval verzi s LED předními světlomety, tedy vychytávku, kterou Leon sice nabízí jen za příplatek, ale jako první mezi kompaktními vozy. Dává autu nejen v noci atraktivní a originální podpis.

Test nového Seatu Leon Vlastnosti, jimiž jsem počastoval karoserii, se dají aplikovat i na popis interiéru - platí to zvlášť o okolí řidiče. To, co vidíte na snímku, je standard třetí výbavy Style.

Pokrok nastal i z hlediska subjektivního vnímání kvality materiálů. Zatímco staršího Leona jsem kvůli tvrdým a občas drnčícím plastům kritizoval, zde je vrchní část přístrojové desky krásně měkčená, mnohem tlumeněji se zavírají i dveře.

Mezigeneračně se zlepšilo také odhlučnění karoserie, ale kvalit Golfu, nebo dokonce Audi A3 Sportback ani nový Leon nedosahuje.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus