Aktualizováno: 8.12.2016

Test Seatu Leon ST

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 1
Testované motory:
1.2 TSI/63 kW, 1.4 TSI/92 kW, 1.8 TSI, 1.8 TSI DSG, 2.0 TDI/110 kW DSG, 1.4 TSI ACT DSG

 
Novinka mezi kombíky nižší střední třídy si to bez obalu namířila přímo proti lídrovi českého trhu. Ač jde o sourozence Škody Octavia Combi z koncernu Volkswagen, půjde zároveň i o jejího velkého konkurenta.

Leon ST stejně jako Octavia Combi osloví širokou nabídkou verzí, která od začátku zahrnuje například superúsporný model Ecomotive nebo provedení s pohonem všech kol. Na podzim 2014 se rozrostla o terénní klon X-PERIENCE, který vedeme jako samostatný model, a přijede také sportovní odnož Cupra. Leon ST se Octavii Combi téměř vyrovná také obřím a zároveň chytře řešeným zavazadlovým prostorem, a ještě více než ona exceluje parametry motorů a jízdními vlastnostmi v zatáčkách. Navíc začíná s výrazně nižší cenovkou.

Podle prvních dojmů a měření Leon ST proti Octavii Combi mírně zaostává v jízdním komfortu a prostornosti kabiny. V porovnání s ostatními kombíky nižší střední třídy ale nejde o nijak dramatické nedostatky.

Kombík se sportovně střiženým kabátkem osloví podobné cílové skupiny zákazníků jako Octavia Combi - tedy především firmy a rodiny. Bodovat může zejména u těch, kterým vzhled škodovky připadá příliš konzervativní.

Oficiální začátek prodeje Seatu Leon ST se datuje od 1. ledna 2014.

Design

SEAT Leon ST - pohled ¾ zepředu dopravaSEAT Leon ST - pohled bok dopravaSEAT Leon ST - pohled záď čistáSEAT Leon ST - pohled ¾ zezadu dolevaSEAT Leon ST - pohled příď čistá

 

Z mého pohledu jde o nejvíc sportovně vyhlížející kombík nižší střední třídy. Hodně se mi líbí.

Test Seatu Leon ST Karoserii zdobí moderní, sportovní, ostře řezané rysy a neortodoxní tvary. Příď i záď se velmi podobají pětidveřové verzi. Prodloužení zádi o 27 cm přitom celku z mého pohledu neublížilo, spíš naopak. Dodalo mu na důstojnosti. Na snímku vidíte třídveřový i pětidveřový hatchback a kombík. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Test Seatu Leon ST Líbí se mi celek i detaily. Podívejte se třeba na neortodoxní tvar zpětných zrcátek. Navíc není samoúčelný. Při prezentaci jsme se dozvěděli, že se díky němu zrcátko v plískanicích nešpiní, což jsem ale zatím kolem sluncem zalité Barcelony neměl šanci ověřit.

Test Seatu Leon ST Za příplatek lze mít přední světlomety výhradně s LED technikou, což mezi kombíky nižší střední třídy nabízí Seat jako první. Dává to autu nejen v noci atraktivní a originální podpis.

Test Seatu Leon ST Vlastnosti, jimiž jsem počastoval karoserii, se dají aplikovat i na popis interiéru - platí to zvlášť o okolí řidiče. To, co vidíte na snímku, je standard třetí výbavy Style s několika příplatkovými prvky.

Chválím kvalitu materiálů i zpracování.

Přístrojová deska se chlubí krásně měkčenými plasty, docela tlumeně se zavírají i dveře.

Test Seatu Leon ST Ani obří panoramatické střešní okno s otevírací přední polovinou nepřimělo dvě testované verze k otřásání nebo povrzávání po přejezdu nerovností.

Odhlučnění interiéru rozhodně nedosahuje kvalit Volkswagenu Golf Variant, se kterým jsem mohl Leon ST okamžitě porovnat. Připadalo mi o trochu horší než u Octavie Combi a celkově mezi konkurencí spíš podprůměrné.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus