Aktualizováno: 20.8.2013

Test modernizovaného Renaultu Kangoo

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 0
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.5 dCi/66 kW

 
Aktuální Renault Kangoo se po druhé modernizaci v roce 2013 ještě více přiblížil dvojčatům Citroën Berlingo/Peugeot Partner. Ta jsou v Česku brána jako vzor kompaktních rodinných aut vytvořených z dodávek a v součtu dominují hitparádám prodejů. Kangoo se jim nyní ještě více podobá nejen velikostí a designem, který u verze Outdoor sází i na odolnost na špatných cestách a připomíná SUV, ale rovněž celkovou kvalitou.

Kangoo vyhoví díky interiéru s plnohodnotnými pěti dospělými místy a gigantickému kufru potřebám hodně stěhovavých famílií, sportovně založeným jednotlivcům a párům, kteří touží po tom hodit za přední sedadla třeba nerozmontované bicykly, stejně jako například živnostníkům.

Měli by se o něj zajímat i extrémně vzrostlí lidé, díky vysoké střeše nemají problém s řízením renaultu ani více než dvoumetroví šoféři. Žirafáci, žirafy a žirafátka mohou sedět i ve druhé řadě sedadel, ale jen za prcky, protože podélná prostornost pro cestující je na rozdíl od více než velkorysé šířky a výšky slabinou vozu.

V neposlední řadě se auta typu Kangoo hodí i pro chovatele velkých psů, protože jim nabízejí za zadními sedadly spoustu vzduchu.

Posuvné zadní dveře umožňují nástup a převoz lidí se sníženou pohyblivostí.

Zaujal nás obrovský rozdíl ve spotřebě naftového motoru 1.5 dCi při rychlostech 90 a 130 km/h. Na dálnici narostla na dvojnásobek. Turbodieselům hodně chybí šestý rychlostní stupeň.

V nabídce je od roku 2013 i prodloužená verze Kangoo Maxi, kterou vedeme jako samostatný model.

Druhá generace Renaultu Kangoo se na českém trhu začala prodávat v březnu 2008. Začátkem roku 2011 došlo k faceliftu, v roce 2013 k poměrně rozsáhlé modernizaci.

Design

Renault Kangoo - pohled ¾ zepředu dopravaRenault Kangoo - pohled bok dopravaRenault Kangoo - pohled záď čistáRenault Kangoo - pohled ¾ zezadu dolevaRenault Kangoo - pohled příď čistá

 

Rok 2013 přinesl zásadní změnu vizáže Kangoo. Dříve subtilní příď se zvětšila a nabobtnala tak, že se auto protáhlo o devět (!) centimetrů, a nyní působí velmi robustně a sebevědomě.

Renault uvedl na trh variantu Extreme, která se v Česku nabízí pod výbavovým stupněm Outdoor. Jde o auto, které jsem testoval a vidíte ho na obrázcích na začátku této kapitoly. Jeho ochranné prvky karoserie připomínají vozy SUV.

Test modernizovaného Renaultu Kangoo Test modernizovaného Renaultu Kangoo Takhle vypadá základní provedení bez oplastování do terénu, které jsme porovnali s předchozí verzí (vpravo). Vidíte, že se nové Kangoo designem přídě přiblížilo novým modelům značky. Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Uvnitř vyrůstá kolem řidiče rozsáhlé a nepříliš vábné pohoří z tvrdých plastů, jejichž design ale vypadá po modernizaci v roce 2013 hodnotněji než dříve. U testovaného kousku nevrzaly ani při přejíždění nerovností, ale v některých otáčkách naftového motoru se z interiéru ozývalo rezonování. Odtlumení kabiny mi připadalo výrazně lepší než u dodávek a konkurovalo i těm nejlepším ze soupeřů. Po poslední modernizaci se podle mě zlepšilo.

Testovaná varianta byla ale obzvlášť vyšperkovaná, šlo o kousek z vyšší výbavy Outdoor se spoustou příplatkových prvků.

Mezi několika málo věcmi, které při jízdě dodávku připomínaly, bylo například chvění zrcátek při vyšších rychlostech.

Test modernizovaného Renaultu Kangoo Designerskou zajímavostí je například masivní ruční brzda ve tvaru kniplu letadla.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus