Aktualizováno: 5.6.2015

Test modernizovaného Peugeotu Partner Tepee

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 0
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.6 VTi/88 kW, 1.6 BlueHDI/88 kW

 
Peugeot Partner Tepee doplácí na to, že je Čechy vnímán pouze jako dražší kopie oblíbeného Citroënu Berlingo. Jiný důvod k tomu, že se jeho prodej pohybuje hluboko pod čísly bratra s šípem ve znaku, nevidím.

Základní cena "Berlingo od Peugeotu" sice bývá o něco vyšší, poměr ceny a výbavy však mívá Partner Tepee občas v některých specifikacích lepší.

Tepee je i ve své druhé generaci osobní verzí dodávky Partner. Užitkový původ nezapře v porovnání s čistokrevnými multifunkčními vozy MPV hlavně při porovnání jízdních vlastností. V zatáčkách proti nim působí těžkopádněji.

Na druhou stranu je proti běžným MPV k dostání za výhodnější cenu, poskytuje více místa v kabině i kufru, nabízí množství praktických řešení pro stěhované lidi. Rovnat se s osobními MPV může i ohledně komfortu, jímž mezi sobě podobnými nadchne.

Peugeot Partner Tepee je podle mne asi nejvíce rodinným autem ze všech odvozenin malých dodávek. To ale neznamená, že by si jej neměli pořizovat živnostníci nebo páry třeba s velkými psy.

Druhá generace Partnera Tepee se vyrábí ve španělském Vigu a v Česku se prodává od roku 2008. V roce 2012 prošla výraznou modernizací vzhledu přední části karoserie, o tři roky později druhým faceliftem spojeným s výraznou obměnou motorů.

Design

Peugeot Partner Tepee - pohled ¾ zepředu dopravaPeugeot Partner Tepee - pohled bok dopravaPeugeot Partner Tepee - pohled záď čistáPeugeot Partner Tepee - pohled ¾ zezadu dolevaPeugeot Partner Tepee - pohled příď čistá

 

Naroubovat masku nízké manažerské 508 na dodávku, kterou v sobě ani osobní verze Partnera nezapře, to chtělo odvahu. Peugeot to v roce 2012 zvládl a jeho Partner Tepee vypadal podle mě po první modernizaci ještě zajímavěji než předtím, kdy jsem ho považoval za největšího krasavce mezi vozy MPV odvozenými z dodávek.

O tři roky později přišla další proměna, která autu podle mě přidala na robustnosti a odolnosti, ale trochu ubrala na líbivosti, přibylo totiž plastových dílů.

Test modernizovaného Peugeotu Partner Tepee Test modernizovaného Peugeotu Partner Tepee Test modernizovaného Peugeotu Partner Tepee

Proměny Partnera Tepee v čase můžete sledovat a posoudit sami. Vlevo máte verzi před první modernizací, uprostřed po ní a vpravo po druhé. Fotky se dají zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Vždy jsem testoval vždy pouze bohatě vybavenou výbavu Outdoor s designovými prvky převzatými od terénních vozů, která se mě líbí nejvíc. Plastové prvky ochrany totiž rozbíjejí velké plochy krabicovité karoserie.

Základní provedení Access bez některých šminek tak zajímavě nevypadá.

Uvnitř jsem žádné výraznější změny při první modernizaci nezaznamenal, v rámci té druhé se zvětšil středový sloupek, který do sebe integroval displej nového multimediálního systému.

Členitá přístrojová deska nepostrádá na atraktivitě. Tvrdé a na poklep hlučné plasty ale snižují její útulnost.

Test modernizovaného Peugeotu Partner Tepee Naopak zvyšuje ji příplatková multifunkční střecha Zenith se čtyřmi samostatnými okny bez možnosti otevírání. Tady se designeři opravdu vyřádili a podle mne se jim dílo hodně povedlo.

Test modernizovaného Peugeotu Partner Tepee Prostřední konzole slouží jako jedna velká odkládací přehrádka. Věci se do ní ukládají shora.

Test modernizovaného Peugeotu Partner Tepee Zároveň funguje jako ventilační a klimatizační jednotka se schopností parfémovat vzduch v kabině. Mon Dieu, tohle umějí fakt jen Francouzi...

Test modernizovaného Peugeotu Partner Tepee Součástí střechy Zénith je i zadní schránka s dvojitým přístupem. Dá se do ní totiž dostat jak z kabiny...

Test modernizovaného Peugeotu Partner Tepee ...tak zvenčí po otevření pátých dveří. Zavřená ani příliš nesnižuje vstup do kufru, navíc se lehce z auta vyndat.

Potěšilo mne i skvělé odhlučnění kabiny, které překonává nejen většinu konkurentů, ale i běžných osobních aut.

Místo hluku se do interiéru při jízdě po panelové části dálnice D1 přenášely drobné vibrace, které ale u verze po modernizacích nezpůsobovaly mírné popraskávání v palubní desce tak jako před nimi.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus