Aktualizováno: 2.12.2014

Test modernizovaného Peugeotu 508 SW

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 2.0 BlueHDI/110 kW

 
Komfortní a pohodový manažerský kombík se skvěle odhlučněnou kabinou a úspornými motory - to je Peugeot 508 SW.

Auto potěší hlavně řidiče, pro které noblesa a útulnost znamenají více než rychle projetá zatáčka. Mezi jeho poklady také paří solidně velký zavazadlový prostor s množstvím praktických vychytávek.

Největší slabinou jsou jízdní vlastnosti v zatáčkách, které se jen těžko testují, protože se do řízení neustále plete často zasahující stabilizační systém. Zatím jsem ale netestoval verzi GT, která se má chlubit sportovnějším podvozkem.

Peugeot 508 SW se vyrábí ve francouzském Rennes a v Česku se nabízí od února 2011. V roce 2014 prodělal modernizaci.

Design

Peugeot 508 SW - pohled ¾ zepředu dopravaPeugeot 508 SW - pohled bok dopravaPeugeot 508 SW - pohled záď čistáPeugeot 508 SW - pohled ¾ zezadu dolevaPeugeot 508 SW - pohled příď čistá

 

Modernizace v roce 2014 vizáži auta podle mne prospěla.

Test modernizovaného Peugeotu 508 SW Test modernizovaného Peugeotu 508 SW Týká se hlavně přídě. Zde vidíte přímé porovnání verze před faceliftem (vlevo) a po něm. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Novinka podle mne vypadá díky výraznější mřížce v nárazníku, a jiným tvarům světlometů výrazněji, moderněji a elegantněji.

Test modernizovaného Peugeotu 508 SW Test modernizovaného Peugeotu 508 SW Test modernizovaného Peugeotu 508 SW

Testované provedení disponovalo krásnými LED světlomety (standard nejvyšší výbavy GT) s adaptivním dálkovým svícením.

Zbytek auta modernizace příliš nezměnila. Proporce z bočního pohledu nemají chybu, líbí se mi ladná začištěná záď.

Uvnitř sice nepřevládá prvoplánovitá líbivost, ale všechny dojmy rychle převálcovalo nadšení z hmatové kvality materiálů (téměř všechny plasty jsou měkčené), tlumeného chodu ovladačů i tlačítek a celkově útulné voňavé atmosféry.

Nadchl mne zvukový komfort kabiny.

Na rozdíl od provedení před faceliftem jsem neměl při přejíždění nerovností pocit, že by se karoserie auta kroutila a otřásala, nezaznamenal jsem ani žádné pazvuky.

Test modernizovaného Peugeotu 508 SW A to jsem testoval verzi s velkou efektní panoramatickou střechou (standard od výbavy Allure), která podobné neduhy často způsobuje.

Trochu kontroverzní jsou zvukomalebná upozornění na nepřipoutání. Řidič je raději poslouchá, než aby se připoutal. Velmi zajímavé jsou i ostatní výstražné zvuky, například ty, které upozorňují na zapomenutí aktivace parkovací brzdy.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus