Aktualizováno: 17.2.2017

Test Peugeotu 5008

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 3
Testované motory:
1.2 Puretech, 1.2 Puretech EAT6, 2.0 BlueHDi, 2.0 BlueHDi EAT6

 
První generace Peugeotu 5008 se začala prodávat v roce 2010 a jednalo se o typické kompaktní MPV. Měla lehce krabicovité tvary, slušně prostornou kabinu, pět plnohodnotných míst plus dvě provizorvní ve třetí řadě za příplatek. Konkurovala jiným empévéčkům, tedy například Citroënu C4 Picasso nebo Renaultu Scénic.

Druhá generace, o které pojednává tento článek, se poprvé ukázala na pařížském autosalonu v září 2016, ale do prodeje se uvádí až v létě 2017. Zajímavé je na ní to, že zcela změnila koncepci. Nově nejde o MPV, ale automobilka tvrdí, že druhá generace 5008 se změnila v SUV. Sedmimístnou konfiguraci si zachovává a míří tedy například na Škodu Kodiaq nebo Nissan X-Trail, což jsou esúvéčka až pro sedm osob. 

Jenže 5008 narozdíl od konkurentů nenabízí pohon všech kol. Na papíře je tedy s omezenější nabídkou trochu v nevýhodě, otázkou však je, komu absence čtyřkolky vadí. Soudě dle prodejů si totiž mnoho lidí kupuje crossovery nebo SUV s pohodnem přední nápravy.

Peugeot 5008 ve druhém podání působí zvenku velmi extravagantně, příď je téměř identická s menším modelem 3008. Také interiér je lehce nekonvenční, zejména v porovnání s Kodiaqem. Má však prostornější interiér než například Renault Scénic, a je tedy vhodný pro rodiny, které mají tři odrostlejší děti.

Za jeden z nejpraktičtějších detailů na nové 5008 považuji možnost vyjmout dvě zadní sedadla. Jde to navíc velmi snadno (odzkoušeno). Na většině trzích včetně Česka se totiž 5008 bude prodávat pouze jako sedmimísný model (dříve šlo vybrat pětimístnou konfiguraci). 

Design

Peugeot 5008 nový - pohled ¾ zepředu dopravaPeugeot 5008 nový - pohled bok dopravaPeugeot 5008 nový - pohled záď čistáPeugeot 5008 nový - pohled ¾ zezadu dolevaPeugeot 5008 nový - pohled příď čistá

 

Design Peugeotu 5008 druhé generace je od podlahy jiný. Vůz je o 11 cm delší a také o 7 milimetrů širší, důležité ale je, že má o 11 centimetrů delší rozvor. Test Peugeotu 5008 Podívejte se na fotografii druhé generace 5008. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Vůz má především kapotu mnohem výše. Výrazné jsou hlavně vykousnuté světlomety, které má 5008 identické s 3008. Také zadní světlomety mají pro peugeoty typickký design, který má připomínat šrámy od lvích drápů.

Auto je nyní na první pohled velmi výrazné, chlubí se originálními tvary a křivkami. Není to typické SUV, a to hlavně kvůli liniím z profilu. Více než SUV bychom ho označili za crossover.

Test Peugeotu 5008 Vnitřek působí trendy a v mnohém se neliší od menší 3008. Má tedy velmi výrazný malý volant nekulatého tvaru, který působí tak drobně, že připomíná spíš motokáry. 

Materiály už od pohledu působí velmi kvalitně, design je složitější a propracovaný. Některé materiály jsou navíc poněkud netradiční - patří mezi ně například zvláštní látka s velkou příměsí plastu. Také různé potahy na sedadlech teď působí kvalitně, což podle mě u minulé generace 5008 nebylo vždy pravidlem. Na místech, které nejsou na první pohled vidět, totiž materiály nebyly tak odolné, třeba látka na středovém tunelu nebo v kufru pak snadno chlupatěla.

Tvrdé a nevzhledné plasty ve spodní části přístrojové desky jsou už minulostí.

Ovladače mají prémiově tlumený chod. Kvalita tedy na první dojem působí prémiověji než dřív.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 
blog comments powered by Disqus