Aktualizováno: 21.6.2016

Test Peugeotu 5008

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.6 BlueHDI EAT6

 
Peugeot čekal na svůj kompaktní velkoprostorový vůz dlouho. Dočkal se až v roce 2010. Díky tomu se ale mohl vyvarovat chyb konkurentů i spřátelené značky Citroën a naopak těžit z jejich úspěchů.

Na rozdíl od C4 Picasso nabízí pouze jednu délku karoserie. Ta disponuje standardně pěti místy. Třetí řada dvou sedadel vzadu se dodává za příplatek.

Prakticky beze změn převzala 5008 geniální systém sklápění sedadel ve druhé a třetí řadě od koncernového bratra - Citroënu Grand C4 Picasso. Díky němu může uvnitř Peugeotu 5008 relativně pohodlně cestovat až sedm dospělých, nebo se během pár desítek vteřin změní v dvoumístnou dodávku. Na rozdíl od C4 se 5008 vyhnula designerským výstřelkům a zvolila přitažlivou kombinaci tradičnějšího designu v hávu, který se dal začátkem životního cyklu označit jako high tech, v roce 2016 už ale působí trochu nudně.

Po modernizaci, která proběhla koncem roku 2013, najdu mezi zásadnějšími zápory snad jen pár nedostatků týkajících se kvality zpracování. Pod průměr už se postupem času dostaly jízdní vlastnosti, podvozek nové generace u nástupce C4 Picasso je o třídu lepší než ten u 5008.

Jinak je Peugeot 5008 autem, které si musí zamilovat každá trochu stěhovavější rodina.

Design

Peugeot 5008 - pohled ¾ zepředu dopravaPeugeot 5008 - pohled bok dopravaPeugeot 5008 - pohled záď čistáPeugeot 5008 - pohled ¾ zezadu dolevaPeugeot 5008 - pohled příď čistá

 

Zajímavá kombinace robustnosti a lehkosti nejen vně, ale ještě více uvnitř karoserie charakterizuje Peugeot 5008.

Test Peugeotu 5008 Test Peugeotu 5008 Modernizace v roce 2013 přinesla naroubování rysů typických pro nové peugeoty. Jak to autu prospělo, posuďte sami. Vlevo vidíte starší a vpravo novější verzi. Z mého pohledu se nic zásadního nezměnilo. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Auto není na první pohled tak výrazné jako třeba Citroën C4 Picasso, přesto se může chlubit originálními tvary a křivkami. Více než velkoprostorový vůz karoserie připomíná kombi. Peugeot 5008 patří mezi nižší kompaktní MPV.

Vnitřek na mě působil i po čtyřech letech od premiéry trendy a sexy, není divu, že se toho po faceliftu v interiéru moc neměnilo. V roce 2016 už tam ale chybějí dotekové displeje a některá ořešení působí nudně až zastarale.

Test Peugeotu 5008 Test Peugeotu 5008 Z počátku výroby se mi líbilo hlavně provedení přístrojů za volantem a ovladačů na středovém panelu, jehož provedení v testovaném autě po modernizaci charakterizovaly decentní pruhy.

Na rozdíl od Citroënu C4 Picasso jsem si v 5008 připadal jako v autě, nikoli v kabině kosmické lodi.

Vynikající dojem z designu interiéru Peugeotu 5008 už v roce 2010 trochu srazily drobnosti neviditelné na první pohled.

Test Peugeotu 5008 Třeba lacině a zastarale působící páčky ovládání stěračů a světel pamatující ještě model 206.

Test Peugeotu 5008 Nebo tvrdé, a nevzhledné plasty ve spodní části přístrojové desky.

Některé ovladače mají prémiově tlumený chod, jiné tuhý a hlasitý.

Kvalita tedy na první dojem bývala prémiová, na ten druhý leckdy rozpačitá. Se stárnutím vozu rozpaků pochopitelně přibývalo.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus