Aktualizováno: 30.9.2014

Test nového Peugeotu 308 SW

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.6 BlueHDI/88 kW

 
Málokteré auto zažilo tak velký mezigenerační skok jako Peugeot 308 SW. Zatímco předchůdce patřil mezi křížence kombíku a velkoprostorového vozu se všemi klady a zápory, které s tím souvisejí, novinka se zařadila mezi typická kombi nižší střední třídy. Přímo tak konkuruje třeba Škodě Octavia Combi.

Porovnání s konkurenty vychází pro nový Peugeot 308 SW velmi lichotivě z hlediska rozměrů kufru i místa na nohy zejména za spolujezdcem. Vyčnívá také elegancí a moderním pojetím přístrojové desky. Motory patří k nejúspornějším.

Největším záporem je alespoň na začátku životní dráhy kombíku vysoká první cena. Zatímco předchůdce se řadil mezi nejdostupnější rodinná auta, novinka zvolila dost sebevědomou cenovou politiku.

Druhá generace Peugeotu 308 SW se dá v Česku objednávat od dubna 2014.

Design

Peugeot 308 SW - pohled ¾ zepředu dopravaPeugeot 308 SW - pohled bok dopravaPeugeot 308 SW - pohled záď čistáPeugeot 308 SW - pohled ¾ zezadu dolevaPeugeot 308 SW - pohled příď čistá

 

Mnohem méně kontroverzní, ale z mého pohledu také nudnější než u předchůdce. Trochu mi na úhledné, elegantní a moderně vyhlížející karoserii chybí hravost, originalita nebo překvapivé momenty.

To se ale rozhodně nedá napsat o interiéru auta kopírujícím hatchback s jeho i-cockpitem charakterizovaným malinkým motokárovým volantem, přístroji nad ním a u většiny verzí také gigantickým, téměř desetipalcovým displejem na středovém sloupku. Vnitřek Peugeotu 308 SW mne dostává nápaditostí spojenou s elegancí a někdy až luxusní kvalitou materiálů - velmi často měkkých plastů příjemných na pohled, čich i dotek.

Test nového Peugeotu 308 SW Z minulé generace zůstala například tlačítka stahování oken nebo ucha na ovládání tempomatu a v nejnižší výbavě Access i rádia pod volantem. Ta trochu ubírají na prvotřídním dojmu. Fotku si zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Test nového Peugeotu 308 SW Přístrojovou desku nejvyšší výbavy Allure zkoukněte na velké fotce hned na začátku příští kapitoly, tady nabízíme pohled na základní výbavu Access bez středového displeje (je z hatchbacku, ale kombík se neliší). Ani ona rozhodně nevypadá jako nějaký laciný žebrák.

Test nového Peugeotu 308 SW Většina kombíků, které jsem zatím testoval, měla příplatkovou skleněnou panoramatickou střechu s elektricky ovládanou roletou. Prosklená střecha prosvětluje a provzdušňuje interiér.

Při prvních testech ve Francii mne příjemně překvapilo, že ani verze se skleněnou střechou se nekroutily při přejíždění nerovností a tím nezavdávaly příčiny ke kritice ohledně zpracování. Na rozbitějších českých silnicích jsem ale u provedení s těžkým dvoulitrovým naftovým motorem mírné otřesy zaznamenal a skleněné střeše přičítám i některé hlasitější rázy při průjezdu dírami.

Palec nahoru dávám za odhlučnění kabiny. Jedinou vadu na kráse způsoboval nepříjemně hlasitý chod ventilace už od druhého stupně intenzity.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus