Aktualizováno: 11.8.2014

Test nového Peugeotu 308

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.2 PureTech/60 kW, 1.6 BlueHDI/88 kW

 
Po dlouhé době je tady francouzské auto pro masy, které vyvolává euforii při projíždění zatáček - díky nové platformě to dokázala druhá generace pětidveřového kompaktního hatchbacku Peugeot 308. Ohromí i komfortem podvozku.

Nad ostatními soupeři velikosti VW Golf vyčnívá nová 308 rovněž elegancí a moderním pojetím přístrojové desky nebo nízkou spotřebou většiny motorů. Ač jde vnějšími rozměry o jeden z nejmenších kompaktních hatchbacků, nabízí dostatek místa v kabině a hodně objemný zavazadlový prostor.

Jako největší nevýhodu vnímám subjektivně vlažný projev zejména benzinových šestnáctistovek kvůli dlouhému zpřevodování a pomalejší reakce dotekového displeje po pravé ruce řidiče na středovém sloupku, z něhož se u většiny verzí stal mozek celého auta.

Nový Peugeot 308 ve vyšších výbavách zaujme hlavně mladší řidiče, kteří se nechávají strhnout moderními trendy. Může jít o muže i ženy, singlisty i páry, auto postačí také menším rodinám. Základní verze bez displeje osloví starší a konzervativnější řidiče, podle mne bude oblíbenější také ve firmách.

Nový Peugeot 308 se na českém trhu prodává od října 2013.

Design

Peugeot 308 - pohled ¾ zepředu dopravaPeugeot 308 - pohled bok dopravaPeugeot 308 - pohled záď čistáPeugeot 308 - pohled ¾ zezadu dolevaPeugeot 308 - pohled příď čistá

 

Vizáž nové 308 ideově navazuje na předchůdce, pouze se v duchu doby zostřila. Osobně mi na nové 308 trochu chybí hravost menší 208. Ne, že by to bylo ošklivé auto, ale postrádám více originality a překvapivých momentů.

To se ale rozhodně nedá napsat o interiéru auta s jeho i-cockpitem charakterizovaným malinkým motokárovým volantem, přístroji nad ním a u většiny verzí také gigantickým, téměř desetipalcovým displejem na středovém sloupku. Vnitřek Peugeotu 308 mne dostává nápaditostí spojenou s elegancí a někdy až luxusní kvalitou materiálů - velmi často měkkých plastů příjemných na pohled, čich i dotek.

Test nového Peugeotu 308 Manažer automobilky Xavier Peugeot sice tvrdí, že se na nové 308 změnilo vše kromě jména, ale usvědčili jsme ho, že nemá tak úplně pravdu. Například tlačítka stahování oken nebo ucha na ovládání tempomatu a v nejnižší výbavě Access i rádia pod volantem zůstávají už léta stejná u všech citroënů a peugeotů. A to trochu ubírá na prvotřídním dojmu.

Test nového Peugeotu 308 Přístrojovou desku nejvyšší výbavy Allure zkoukněte na velké fotce hned na začátku příští kapitoly, tady nabízíme pohled na základní výbavu Access bez středového displeje. Ani ona rozhodně nevypadá jako nějaký laciný žebrák. Fotku si zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Test nového Peugeotu 308 A tady ještě nabízím dvoubarevnou variantu nejvyšší verze Allure prosvětlenou panoramatickou střechou.

Příjemně mne překvapilo, že ani verze se skleněnou střechou se nekroutily při přejíždění nerovností a tím nezavdávaly příčiny ke kritice ohledně zpracování. Palec nahoru dávám za parádní odhlučnění kabiny. Jedinou vadu na kráse tak způsobilo na jednom z aut testovaných ve Francii povrzávání stěračů.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus