Aktualizováno: 6.9.2015

Test Peugeotu 301

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 0
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 1
 

 
Jezdíte často po rozbitých silnicích, upřednostňujete komfort před sportovní jízdou a chcete mít relativně prostorné auto za velmi rozumné peníze? Pak by vás mohl Peugeot 301 oslovit.

Kompaktní čtyřdveřový sedan boduje mezi konkurenty hlavně nízkou cenou, pětiletou značkovou zárukou, podélnou prostorností, délkou kufru a pohodlím na nekvalitních cestách. Velkým obloukem by se mu měli vyhnout příznivci sportovní jízdy.

S poměrně luxusním vzhledem přístrojové desky kontrastují některá velmi laciná řešení zvlášť v oblasti zavazadelníku. Kabina je hodně úzká a vadily mi pahýly místo hlavových opěrek na zadních sedadlech.

Auto představuje levnější alternativu například ke Škodě Rapid a naopak krok kupředu pro bývalé majitele podobně laděných, ale lacinějších a menších vozů Dacia Logan a Renault Thalia.

Podle mě ho v Česku budou kupovat hlavně samotní muži a páry staršího věku z venkova, posloužit však může i méně náročným rodinám.

Peugeot 301 se vyrábí spolu se svým dvojčetem Citroënem C-Elysée na lince ve španělském Vigu. V Evropě se prodává pouze ve východní části kontinentu. Na náš trh přijel v listopadu 2012.

Design

Peugeot 301 - pohled ¾ zepředu dopravaPeugeot 301 - pohled bok dopravaPeugeot 301 - pohled záď čistáPeugeot 301 - pohled ¾ zezadu dolevaPeugeot 301 - pohled příď čistá

 

Peugeot na menší sedan zdařile narouboval příď manažerské 508. Ostatní části auta už se mi tolik nelíbí, ale rozhodně mě ani neurážejí. Celkově působí kabátek 301 moderně.

Test Peugeotu 301 Lacinost není zřetelná na první pohled. Stačí ale poklepat na víko kufru a máte pocit, že ťukáte na prázdnou plechovku od šprotů. Také pohled na zcela nezakryté kovové části poklopu zavazadelníku a jeho držadel svědčí o velkých úsporách na některých místech Peugeotu 301. Něco takového u Škody Rapid nenajdete. Fotku si můžete zvětšit kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Přístrojová deska působí stejně jako design karoserie na první pohled líbivým a kvalitním dojmem, i když jde o výhradně tvrdé plasty. Vypadají ale lépe než u Rapida. Až tuhý chod ovladačů nebo hlasité zavření schránky před spolujezdcem prozradí, že máme co do činění s kategorií opravdu levných vozů.

Na druhou stranu ani při jízdě po brutálně rozbitých silnicích nikde nic nedrnčelo. Auto je totiž na drsné používání speciálně připraveno. Například přístrojová deska není uchycená pouhým nacvaknutím, ale festovním přišroubováním, to samé třeba výplně dveří. Docela tlumené mi připadalo jejich zavírání.

Karoserie se jeví jako docela tuhá, při přejíždění nerovností se téměř neotřásá. Zato nás otravoval při jízdě vyšší rychlostí značný rámus od podvozku a aerodynamický hluk.

Peugeot 301 je vozem značných kontrastů – některé věci vypadají téměř luxusně, jinde jsem odhalil velmi laciná řešení.  

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus