Aktualizováno: 18.12.2016

Test nového Peugeotu 3008

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.2 Puretech, 2.0 BlueHDi, 2.0 BlueHDi EAT6

 
Peugeot 3008 ve své druhé generaci povyrostl do všech směrů a z dřívějšího pojetí ve stylu crossoverů, tedy kříženců více kategorií, se chce zapojit přímo v čím dál populárnější kategorii SUV.

Na konkurenci útočí neotřelým vzhledem, který ho na první pohled odlišuje od ostatních, stejně tak prostorným kufrem nebo úspornými motory. Francouzi ale stejně jako u předchůdce nenabízejí pohon všech kol (respektive ho budou nabízet pouze u hybridní verze se zadními koly poháněnými elektromotorem), což je v této kategorii výjimečné.

Francouzská novinka proto zaujme hlavně ty, kteří hledají vysoké sezení za volantem a vzhled vozu SUV bez toho, aniž by měli větší ambice jezdit mimo asfalt. Půjde tak zejména o jednotlivce, páry a menší rodiny z měst. Vůz stojí na platformě s označením EMP2, takže je nejbližším příbuzným hatchbacku Peugeot 308.

Auto potěší bohatou výbavou i zajímavým příslušenstvím. K vozu si lze například dokoupit elektrickou koloběžku a nabíjecí stanici do kufru, takže se během jízdy dobijí její baterie. Peugeot tak chce cílit i na mladší řidiče a nadšence do moderních technologií. Tomu bezesporu odpovídá í design interiéru.

Peugeot 3008 se na českém trhu prodává od podzimu 2016.

Design

Peugeot 3008 nový - pohled ¾ zepředu dopravaPeugeot 3008 nový - pohled bok dopravaPeugeot 3008 nový - pohled záď čistáPeugeot 3008 nový - pohled ¾ zezadu dolevaPeugeot 3008 nový - pohled příď čistá

 

Nový Peugeot 3008 je proti předchůdci o poznání větší, což ale není znát na první pohled, protože působí kompaktním dojmem. Na délku se natáhl na celých 4447 mm, což je prodloužení o více než osm centimetrů.

Zatímco v základní sadě fotografie na začátku této kapitoly vidíte především auta ve třetí výbavě Allure, při prvních mezinárodních testech jsem zkoušel i novou top verzi GT.

Test nového Peugeotu 3008 Ta zahrnuje ve standardu například pěkná 19“ kola v designu Boston. Základní dvě verze vyjíždějí na sedmnáctipalcových kolech, Allure na osmnáctipalcových. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu. 

Hliníkové lišty zdobí zdobí ve dvou nejvyšších výbavách boky, lemy kolem oken a v tomto provedení dostanete i ližiny. Vůz působí díky stříbrné přední a zadní ochraně do terénu jako do přírody vybavené SUV.

Výbavu GT Line poznáte například podle chromovaných koncovek výfuku (falešných, zplodiny jimi nejdou) nebo krytů zrcátek.

Test nového Peugeotu 3008 Nejnápadnější je na Peugeotu 3008 příď. Zajímavě je pojatá maska chladiče s mřížkou prohnutou směrem dovnitř a lvíčkem, který strhává pozornost z parkovací kamerky.

Test nového Peugeotu 3008 Světla svým designem navazují na menší Peugeot 2008. Mají zespodu ostře seříznutý tvar, zatímco vršek zastřešuje pás standardně montovaných LED pro denní svícení. GT Line má ve standardu plně diodová světla.

Test nového Peugeotu 3008 Hezká jsou ale i zadní brzdová světla standardně využívající LED technologii. Jsou rozdělena na každé straně do tří samostatných šikmě položených cihliček nebo chcete-li tygřích drápů. Kolem nich je lesklý povrch. Auto celkově působí jako futuristický koncept.

Vnější design auta alespoň u testovaných nejvyšších verzí patří mezi konkurenční výhody auta. Za celou dobu testů jsme nepotkali nikoho, komu by se nelíbil.

Test nového Peugeotu 3008 Pracoviště řidiče připomíná kokpit nějakého vozu ze sci-fi filmu. Interiéru rozhodně nechybí nápaditost a v testovaných verzích jsme byli velmi spokojeni také s kvalitou materiálů a jejich zpracování. Nikde nic nevrzalo, neskřípalo, auto i s panoramatickou střechou působilo v dobrém slova smyslu jako ingot.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus