Aktualizováno: 10.11.2016

Test Opelu Zafira

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 5
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 1.6 Turbo/147 kW, 1.6 CDTI/99 kW

 
Opel Zafira už se po faceliftu nejmenuje Tourer, ale pouze Zafira. Název byl potřeba v době, kdy se Zafira Classic i Zafira Tourer prodávaly paralelně mezi roky 2012 a 2014, tedy aby se minulá generace Zafiry (nabízená jako Classic) a ta nová (Tourer) od sebe odlišily. Teď, kdy už je v prodeji pouze stávající generace, je jméno vozu opět jednoduché.

Ač ji výrobce skromně řadí do nižší kategorie, může konkurovat i větším vozům typu Ford S-MAX a Galaxy. Jde o velmi žádaný vůz u těch zákazníků, pro které je zásadní prostornost kompaktního MPV a také občasně potřebují využít všech sedm sedadel.

Modernizovanou Zafiru jsem vůbec poprvé zkoušela v pětimístné variantě, proto se budu v následujících rubrikách podrobněji věnovat zavazadelníku.

Nejvíce mě Zafira v porovnání se soupeři i předchozí generací nadchla vyváženým podvozkem, který umožní i jistou a překvapivě svižnou jízdu do zatáček. Na větších kolech však někdy byla poněkud tvrdší a konkurenční francouzská MPV měla pohodlnější podvozky. Řidiči to obvykle nevadí, ale posádka ocení na rodinném voze poddajnější styl jízdy. S modernizací se pohodlí Zafiry zvýšilo.

Mezi negativa však řadím to, že některé vnitřní rozměry auta nekorespondují s těmi vnějšími. Jde třeba o šířku v loktech, která je proti ostatním kompaktním MPV podprůměrná. A protože se faceliftem neměnila žádná zásadní konstrukční řešení, tedy ani rozměry, Zafira je stále vozem s užším interiérem, než má například zmíněný Ford. 

Přesto Zafira pobere až sedm dospěláků a konkurenty drtí podélnou prostorností v prvních dvou řadách sedadel.

Typickými zájemci o Zafiru jsou středně a dobře situované rodiny, které chtějí pětičlenné posádce dopřát dost prostoru a občas využijí všech sedm míst.

Opel začal prodávat Zafiru Tourer v Česku začátkem roku 2012 a faceliftovanou Zafiru nabízet na podzim roku 2016.

Design

Opel Zafira FL - pohled ¾ zepředu dopravaOpel Zafira FL - pohled bok dopravaOpel Zafira FL - pohled záď čistáOpel Zafira FL - pohled ¾ zezadu dolevaOpel Zafira FL - pohled příď čistá

 

Nejviditelněji se modernizace podepsala na designu přídě s novou mřížkou chladiče a především nových předních světlometech. Přední maska má teď jednolitější vzhled a chromovaná páska s logem přechází přímo do světlometů na stranách.

Test Opelu Zafira Test Opelu Zafira Jak můžete vidět na fotkách (lze je po kliknutí zvětšit, stejně jako všechny fotografie v článku), světlomety už nemají extravagantní zahnutí připomínající bumerang nebo také hokejky, jsou konzervativnější a podle našeho názoru přitažlivější.

Navíc je krášlí zdvojené LED pásky. Adaptivita světlometů, které jsou k dispozici pro vyšší výbavu (v době testu byly standardem pro výbavu Innovation a za příplatek 35 200 Kč pro základní verzi) však není tak inteligentní jako AFL světla v Astře. Mají sice až 9 světelných režimů a funkci automatické aktivace dálkových světel, jednotlivé diody se však neodstiňují jako v již zmíněném kompaktním modelu. Po zkušenosti s jízdou v noci ale uznávám, že Zafira velmi dobře svítí, má ideální jas a také barvu světla, takže ani dlouhé noční cesty oči řidiče tolik neunaví.

Příď je tedy výrazně modernější, a proto je okamžitě poznat, zda se jedná o vůz před, anebo po faceliftu. A navíc působí podobně přitažlivě jako model Astra.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus