Aktualizováno: 1.12.2015

Test Opelu Mokka

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.4 Turbo 4x4, 1.6 CDTI/100 kW, 1.6

 
Škodě Yeti přibyl napodzim roku 2012 rozměrově blízký konkurent. Opel Mokka sice vznikl na přepracované platformě malého hatchbacku Corsa, délka karoserie 4,28 m ho ale povyšuje z malých aut mezi vozy SUV nižší střední neboli kompaktní třídy. Samotný výrobce řadí k největším konkurentům kromě kompaktního Yetiho i další kompakt Mitsubishi ASX a malý Nissan Juke.

Káva od Opelu každopádně patří k autům, která by měla bez větší úhony zvládnout i jiné cesty než asfaltové. Praktické zkoušky ale ukázaly, že o žádný teréňák zvlášť s pohonem pouze přední nápravy nejde.

Mezi silné stránky Mokky v porovnání s konkurenty řadím úsporné motory, propracované okolí řidiče a sympatické jízdní vlastnosti.

Největší slabinu představují některé rozměry kabiny a kufru.

Opel Mokka podle mne zaujme hlavně mladší páry a jednotlivce s aktivním způsobem života, ale poslouží i rodinám nenáročným na prostor.

Mokka se vyráběla v Koreji stejně jako její sourozenec Chevrolet Trax. Ten se ale stejně jako celá značka se zlatým křížem z českého trhu odsunul. Od roku 2015 se Mokka produkuje i ve španělské Zaragoze. Ke konci roku 2015 připadala v Česku na dvě Mokky ze Zaragozy jedna z Koreje.

Design

Opel Mokka - pohled ¾ zepředu dopravaOpel Mokka - pohled bok dopravaOpel Mokka - pohled záď čistáOpel Mokka - pohled ¾ zezadu dolevaOpel Mokka - pohled příď čistá

 

Mokka vypadá ve skutečnosti lépe než na obrázku - to je první věc, která mne napadá, když se dívám na její fotky.

Nejpřitažlivější mi připadá z boku. Vypadá jako malá vzpěračka - robustní, svalnatá, dynamická.

Příď mi dost splývá s ostatními vozy značky Opel, i když ji samozřejmě odlišuje "brnění" v podobě ochranných prvků. Záď mi od první chvíle hodně připomíná jiné SUV vznikající v Koreji - Ssangyong Korando - a působí na mě dost asijsky.

Celkově bych řekl, že design karoserie Mokky nebude patřit zvlášť v porovnání s Jukem a Yetim k silným stránkám auta, ale zvlášť v testovaných verzích s osmnáctipalcovými koly se na něm dají najít přitažlivá místa.

Test Opelu Mokka Jedna zajímavost - za nápisy TURBO a 4x4 se stejně jako za označení motoru připlácí - tedy alespoň v roce 2012 v době příjezdu auta na trh.

Vzhled interiéru mne oslovil více než karoserie.

Test Opelu Mokka Přístrojová deska jako by z oka vypadla té z Opelu Astra J (tedy generace končící rokem 2015), kterou jsem chválíval nejen kvůli vzhledu, ale i pocitu kvality. Ta u Mokky je navíc sdrcnutější, takže vnitřek působí zaplněnějším a pohlednějším dojmem. Zkoušel jsem zatím pouze vyšší stupně výbavy Enjoy a Cosmo se spoustou příplatků. Hnědé provedení přístrojovky ladí s kávovým jménem auta

Odhlučněním kabiny Mokka nedosahuje úrovně své větší sestry Astry a mezi kompaktními SUV ji řadím do průměru. V rychlostech nad 130 km/h mne při testech na dálnici v Německu docela otravoval hluk vznikající obtékajícím vzduchem. Jedno ze zkoušených aut se nevyhnulo povrzávání odněkud z míst zadních sedadel.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus