Aktualizováno: 29.8.2014

Test modernizovaného Opelu Meriva

  • Sexy faktor: 1
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory:
1.4 Turbo/103 kW, 1.4 Turbo/103 kW AT, 1.4 Turbo/88 kW, 1.6 CDTI/100 kW

 
Auto, které mělo od začátku o publicitu postaráno díky netradičnímu otvírání dveří od sebe, posunulo vnímání automobilových tříd mezi velkoprostorovými vozy. I když ho s oběma přimhouřenýma očima stejně jako výrobce řadím mezi malá auta, se svou délkou téměř 4,3 m Meriva patří o kategorii výš. Ale nejen délkou. Také díky jistotě podvozku, suverénním jízdním vlastnostem, vysoké míře komfortu a výkonným motorům přeplňovaným turbem. Potěší i nadprůměrná variabilita interiéru.

Opel Meriva druhé generace zkrátka může zvláště v českých poměrech sehrát roli plnohodnotného rodinného auta. Právě mladým famíliím je vůz určen, druhou velkou skupinu zákazníku představují starší páry, většinou s vnoučaty.

Brzdou prodeje byla hlavně na začátku prodeje vyšší základní cena než u konkurentů. To se ale s přibývajícím věkem výrazně změnilo k lepšímu.

Na netradiční pojetí zadních dveří, ale vlastně celého designu karoserie, si je třeba chvíli zvykat. Odvaha zavádět do občas trochu standardizovaného světa masově prodávaných aut inovátorské prvky by se ale měla spíš cenit než kritizovat. Trochu víc zamrzí, že se konstruktérům příliš nepodařilo přetavit extrémní délku auta do vnitřní podélné prostornosti. Pět dospělých nadprůměrně vysokých postav se v autě pohodlně nesveze.

Opel Meriva druhé generace se začal v Česku prodávat koncem července 2010, začátkem roku 2014 prodělal modernizaci.

Design

Opel Meriva - pohled ¾ zepředu dopravaOpel Meriva - pohled bok dopravaOpel Meriva - pohled záď čistáOpel Meriva - pohled ¾ zezadu dolevaOpel Meriva - pohled příď čistá

 

Zůstává i po úpravách v roce 2014 kontroverzní.

Test modernizovaného Opelu Meriva Test modernizovaného Opelu Meriva Vlevo vidíte verzi před modernizací a vpravo po ní. Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu. Novější verze Merivy má pozměněnou přední masku, světlomety i mlhovky. Příď působí horizontálněji, takže auto opticky rozšiřuje, přibylo chromu. Šminkováním se trochu podařilo skrýt baculatost auta.

Test modernizovaného Opelu Meriva Nové zadní světlomety s tímto trendem souzní. Přidávají autu na líbivosti, ale také pouťovitosti. Některé designerské prvky Merivy na mne stále působí odtažitě.

Test modernizovaného Opelu Meriva Velkým nezvykem je samozřejmě otvírání zadních dveří od sebe, to má ale svůj půvab. Nevadí mi ani extrémně silné boční sloupky, které si konstrukce dveří vyžádala.

Test modernizovaného Opelu Meriva Mnohem disharmoničtěji na mě působí zub v boční linii pod druhou řadou oken. Musím říct, že mě vzhledově vadí víc než neladící napojení přední a zadní části Roomsteru.

Test modernizovaného Opelu Meriva Lidé od Opelu ho zdůvodňují nejen jako "cool prvek", ale argumentují i výrazně lepší viditelností z druhé řady sedadel než u konkurentů.

Tahle vlna nebo zub se pak objevuje i na dalších místech auta, například předních i zadních světlometech. Nikde mě její použití nepřipadá nijak zvlášť pohledné.

Nepoměrně líbivěji na mě působí vzhled interiéru, který využívá úspěšného konceptu Insignie, Astry nebo Mokky. Dají se mu vytknout jen drobnosti typu trochu lacině působících plastů ve spodní části masivní přístrojové desky nebo nepříliš citlivého zasazení kapličky multimediálního systému do přístrojovky.

Z pohledu malých vozů na mě ale vnitřek auta udělal dojem nadprůměrné kvality. Slušně tlumené je zavírání dveří nebo třeba dvířek schránky před spolujezdcem.

Specialitu představuje kolejnicový systém mezi řidičem a spolujezdcem označený FlexRail (standard od druhé výbavy Cosmo). Ten doznal s modernizací drobných změn k lepšímu, k nimž se ještě vrátím v příští kapitole.

Zatím jsem měl možnost poznat pouze auta vybavená mnohem lépe, než činí běžný průměr dodávek pro české zákazníky.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus