Aktualizováno: 25.8.2015

Test Opelu Insignia Sports Tourer

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 0
Testované motory: 1.6 SIDI Turbo, 2.0 SIDI Turbo 4x4, 1.6 CDTI/100 kW

 
Nejdelší kombi střední třídy (k březnu 2015, kdy tento test píšu) není ani zdaleka nejprostornější. Víc než na velkém kufru a spoustě místa pro cestující mu totiž záleží na designu. Někdy se takové kombíky označují jako lifestylové či sportwagony - název Sports Tourer hovoří jasnou řečí, kam Opel velký kombík směřuje.

Sportovnějšímu projevu ale brání vysoká hmotnost a oteklost auta. I přesto jízdní vlastnosti nejsou špatné.

Od vizáže a parametrů interiéru a kufru se odvíjí množina potenciálních zákazníků. Ta bude rozhodně zahrnovat více manažery a rozmazlované zaměstnance než rodiny. Stejně jako sedan a liftback tak bude podle mne nejvíc Insignií kombi v Česku jezdit jako služebních, případně v kombinaci firemní auto přes týden a rodinné o víkendu.

Příjemná je možnost zvolit z nabídky verzí s pohonem všech kol. Existuje i verze Country Tourer s ochrannými prvky typickými pro vozy SUV, kterou vedeme jako samostatný model

Nástupce Vectry Caravan přijel na český trh na jaře 2009, koncem roku 2013 prodělal modernizaci.

Design

Opel Insignia Sports Tourer - pohled ¾ zepředu dopravaOpel Insignia Sports Tourer - pohled bok dopravaOpel Insignia Sports Tourer - pohled záď čistáOpel Insignia Sports Tourer - pohled ¾ zezadu dolevaOpel Insignia Sports Tourer - pohled příď čistá

 

O tom, jaký posun nastal v designu Insignie Sports Tourer, se nejlépe přesvědčíte srovnáním přídě před faceliftem (vlevo) a po něm.

Test Opelu Insignia Sports Tourer Test Opelu Insignia Sports Tourer Modernizace podle mne Insignii kombi prospěla, působí výraznějším a dynamičtějším dojmem. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Insignia Sports Tourer patří k designersky nejodvážnějším kombíkům střední třídy a přináší řadu velmi netradičních řešení.

Test Opelu Insignia Sports Tourer Zadní dveře připomínají nějaký pohádkový klobouk a z některých úhlů pohledu se klenou nad vchodem do kufru až hrozivě.

Po otevření pátých dveří se objeví skrytá druhá sada zadních světlometů, které dodávají vstupu do kufru nepříliš líbivý, ale zajímavý retro nádech.

Test Opelu Insignia Sports Tourer Test Opelu Insignia Sports Tourer Test Opelu Insignia Sports Tourer

Zvenčí i uvnitř se na spoustě míst objevuje motiv, který někomu připomíná bumerang, jinému trochu zdeformovanou podkovu.

Auto vypadá zejména z přední části robustně a zavalitě, ale abnormální délku celkem umně skrývá.

Celkově bych design karoserie hodnotil jako zajímavý, ale ne krásný.

Uvnitř mi auto připadá pohlednější. Zvlášť přístrojová deska se opravdu povedla včetně detailů typu dokonalé grafiky příplatkové navigace.

Test Opelu Insignia Sports Tourer Test Opelu Insignia Sports Tourer Přístrojová deska se povedla u nejlépe vybavených verzí, kde působí luxusně a díky modernizaci v roce 2013 i moderně, u těch základních to taková sláva není. Rozdíl mezi "chudobkou" a "plnou palbou" je větší než u jiných manažerských aut.

Za kvalitu bych dal Insignii 1-. Líbí se mi tlumené zavírání dveří i chod většiny ovladačů. Většina materiálů je příjemná na dotek. Připadalo mi, že se díky modernizaci zlepšilo odhlučnění kombíku. V tomto ohledu patří auto na špičku.

Akustika tvrdšího podvozku zvlášť s velkými koly a nízkoprofilovými pneumatikami ale nebyla při přejezdu nerovností pokaždé dokonalá.

Nejvíc mě naštvalo, že jsem si při testu Insignie opět skřípl prst. Před modernizací to bylo u zarážky řadicí páky při volbě zpátečky, kde už naštěstí teď není pružina tak silná. Tentokrát jsem si bebí vyrobil u vnitřní kliky...

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus