Aktualizováno: 25.8.2015

Test modernizovaného Opelu Insignia liftback

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 0
Testované motory: 1.6 SIDI Turbo, 2.0 SIDI Turbo 4x4, 1.6 CDTI/100 kW

 
Odvážný dynamický design, na tehdejší dobu výborné jízdní vlastnosti a spousta inovativních technologií - všechny tyhle atributy dokázaly evropské motoristické novináře nadchnout natolik, že přidělili Opelu Insignia titul auta roku 2009.

Od té doby ale uběhlo hodně času, a tak došlo v roce 2013 na rozsáhlou modernizaci, která má autu pomoci držet i ve zbytku životního cyklu krok s konkurencí.

Insignia patří mezi několik málo modelů střední třídy, které kromě karoserií sedan a kombi nabízejí také liftback s velkými výklopnými pátými dveřmi. Navíc v roce 2013 přibyl do palety terénně vyhlížející kombík Sports Tourer a pro příznivce dynamického ježdění je tu sportovní provedení OPC. Poslední dvě jmenované odnože Insignie charakterizuje pohon všech kol, který lze mít i u ostatních karosářských verzí, kde ale převládá pohon přední nápravy.

I když se délkou karoserie Insignia řadí na samý vrchol levnějších manažerských aut, nabídka prostoru je zejména na zadních sedadlech rozpačitější. Kvůli tomu vidím Insignii i v praktickém provedení liftback mnohem více jako typické služební a manažerské auto. Rodiny si ji tolik pořizovat nebudou.

Mezi slabší stránky vozu patří také chudší standardní výbava. Spousta prvků, které u některých konkurentů dostanete zdarma, je tady za příplatek.

Naopak mezi nejsilnější stránky modelu v porovnání s konkurencí řadím nízkou papírovou spotřebu některých motorů, kterou se mi ale zatím nepodařilo ověřit v praxi, a komfort odpružení.

Insignia liftback přijela na český trh spolu se sedanem koncem roku 2008, v roce 2013 prodělala facelift.

Design

Opel Insignia liftback - pohled ¾ zepředu dopravaOpel Insignia liftback - pohled bok dopravaOpel Insignia liftback - pohled záď čistáOpel Insignia liftback - pohled ¾ zezadu dolevaOpel Insignia liftback - pohled příď čistá

 

O tom, jaký posun nastal v designu Insignie, se nejlépe přesvědčíte srovnáním přídě před faceliftem (vlevo) a po něm.

Test modernizovaného Opelu Insignia liftback Test modernizovaného Opelu Insignia liftback Modernizace podle mne Insignii prospěla, působí výraznějším a dynamičtějším dojmem. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Liftback se mi líbí zejména z boku víc než kombík, připadá mi štíhlejší.

Test modernizovaného Opelu Insignia liftback Test modernizovaného Opelu Insignia liftback Zvenčí i uvnitř se na spoustě míst objevuje motiv, který někomu připomíná bumerang, jinému trochu zdeformovanou podkovu.

Test modernizovaného Opelu Insignia liftback Test modernizovaného Opelu Insignia liftback Přístrojová deska se povedla u nejlépe vybavených verzí, kde působí luxusně a moderně, u těch základních to taková sláva není. Rozdíl mezi "chudobkou" a "plnou palbou" je větší než u jiných manažerských aut.

Nejvíc mě ale naštvalo, že jsem si při testu Insignie opět skřípl prst. Před modernizací to bylo u zarážky řadicí páky při volbě zpátečky, kde už naštěstí teď není pružina tak silná. Tentokrát jsem si bebí vyrobil u vnitřní kliky...

Připadalo mi, že se díky modernizaci zlepšilo odhlučnění Insignie. V tomto ohledu patří auto na špičku.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus