Aktualizováno: 26.4.2016

Test Opelu Astra K

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory:
1.0 Turbo, 1.4 Turbo/110 kW, 1.4 Turbo/110 kW S/S, 1.6 CDTI/100 kW AT, 1.6 CDTI/100 kW, 1.6 Turbo, 1.6 CDTI BiTurbo

 
Nový Opel Astra prošel v porovnání s předchozí generací drsnou zeštíhlovací kůrou, která mu prospěla skoro ve všech směrech. Lépe vypadá, lépe jezdí a méně žere.

Mezi ostatními pětidveřovými hatchbacky nižší střední třídy zaujme především kultivovaností a nízkou spotřebou nového benzinového motoru 1.0 Turbo, kterou se ale v praxi nepodařilo při prvních jízdách zcela potvrdit. Nadprůměrně úsporná je většina motorů.

Také největší zápor souvisí s pohonnými jednotkami. Ty nejslabší i přes výrazné mezigenerační zlepšení zůstávají stále mezi loudy.

Astra při příjezdu na trh v druhé polovině roku 2015 nabízí některé příplatkové funkce a prvky výbavy, které jsou mezi vozy velikosti VW Golf unikátní. Jde třeba o adaptivní LED světlomety nebo propojení s vnějším světem.

Opel Astra K může posloužit menším rodinám jako jediné auto, častěji si ho ale podle mne budou pořizovat jedinci a páry všech generací a jízdních stylů.

Design

Opel Astra nový - pohled ¾ zepředu dopravaOpel Astra nový - pohled bok dopravaOpel Astra nový - pohled záď čistáOpel Astra nový - pohled ¾ zezadu dolevaOpel Astra nový - pohled příď čistá

 

Na první pohled se mezi vizáží Opelu Astra J a K neudál žádný dramatický řez. Při bližším porovnání ale novinka proti oteklé předchůdkyni zeštíhlela. Už to není ten sice líbivý, ale docela rychle okoukatelný ocucaný bonbón, ale svalnatá atletka s několika výraznými rysy.

Test Opelu Astra K Test Opelu Astra K Mezi ně rozhodně patří chlouba v podobě příplatkových LED světlometů pojmenovaných IntelliLux Matrix. Vypadají parádně za světla i rozsvícené za tmy.

Méně boubelatý design znamená i zkrácení vozu o 5 cm na 4,37 m. Zároveň se opel téměř o 3 cm snížil. Mezi hatchbacky nižší střední třídy tak Astra K už nepatří k takovým obryním jako její předchůdkyně, ale trochu se přiblížila průměru.

Větší revoluce se podle mne odehrála na přístrojové desce, která také výrazně zeštíhlela, ubylo na ní tlačítek, některé funkce se přestěhovaly na dotekový displej (standard od druhé výbavy Enjoy) a celkově podle mne vypadá parádně. Musím říct, že už dlouho se mi žádná přístrojová deska designem tolik nelíbila jako ta u nové astry.

Vrchní část navíc pokrývá luxusně měkký plast. Ten tvrdší ve spodní části je zase dobře slícovaný. Po zatlačení na něj jsem neslyšel žádné popraskávání. Mírné rezonování v palubce se dostavilo pouze u jednoho testovaného kousku.

Zatím jsem testoval pouze naprosto vyšperkované verze z nejvyšších výbav se spoustou příplatkových prvků. Základní provedení na patnáctipalcových ocelových kolech s plastovým volantem bez tlačítek asi nebude zvenčí ani zevnitř vypadat zdaleka tak honosně.

Mírný mezigenerační ústup od slávy jsem vnímal z hlediska odhlučnění kabiny. Zřejmě v rámci odtučňovací kůry došlo i na několik tlumicích materiálů, protože odhlučnění nové Astry mi nepřipadalo tak fascinující jako u té předešlé. Přesto patří i v tomto ohledu minimálně nad průměr. Rozčilovalo mne jen vibrování zrcátek při vysokých dálničních rychlostech nad 160 km/h.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus