Aktualizováno: 1.11.2014

Test Opelu Adam

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 0
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.4/74 kW S&S

 
Stylové miniauto, které se chlubí tím, že nabízí největší míru individualizace na trhu. Celkem umožňuje 61 tisíc variací exteriéru, a dokonce 82 tisíc různých provedení interiéru. Maximální individualista, to je Opel Adam, nový třídveřový a čtyřmístný minihatchback firmy Adam Opel.

Hravost, styl a kvalita jsou pro Adama mnohem větší prioritou než nízká cena. Auto by patřilo k dražším i mezi klasickými malými vozy velikosti Škody Fabia, natož mezi minivozy typu trojčat od Kolína. Největším soupeřem bude pro Adama pětistovka od Fiatu nebo třídveřové Mini, na rozdíl od nich ale nehraje na retro notu.

Další silnou stránkou Opelu Adam vidím v jízdních vlastnostech. Testovaná verze Slam na sedmnáctipalcových kolech v zatáčkách drží, jako by byla k asfaltu přilepená. Naopak jako slabina mi připadají parametry motorů.

Adam chce oslovit především nejmladší generaci řidičů, ať už singles nebo bezdětných párů, které auto používají hlavně ve městech a okolí.

Opel se chlubí tím, že je Adam jediným minivozem vyráběným v Německu. Na český trh přijíždí z továrny v Eisenachu.

Opel Adam se u nás prodává od jara 2013.

Design

Opel Adam - pohled ¾ zepředu dopravaOpel Adam - pohled bok dopravaOpel Adam - pohled záď čistáOpel Adam - pohled ¾ zezadu dolevaOpel Adam - pohled příď čistá

 

Týden testovaný Adam v žluté barvě a nejvyšší sportovně laděné výbavě Slam přitahoval oči zvědavců v Praze i na venkově jako magnet. Už dlouho jsem nezažil takový zájem o nějaké zkoušené auto.

Kombinace roztomilosti, rozpustilého úsměvu přídě s velkými sedmnáctipalcovými litými koly a vosí černožlutou barvou autu opravdu sedí. Synové ve věku začínající puberty dokonce tvrdili, že jim Adam připomíná Porsche a měli pocit, že to fakt Opel nezabil a vyrobil hustě vyladěnou káru, která je v cajku. Dokonce nahlas přemýšleli, že by právě tohle mohlo být jejich první auto.

Opel nabízí u Adama čtyři různě pojaté úrovně výbavy - nejsou jen odstupňované podle bohatosti, ale také určené různým povahám majitelů. Základní má posloužit těm, kteří prostě chtějí Adama za co nejnižší cenu, ale vzhledem k tomu, kolik stojí (ceník najdete zde) mi nedává moc smysl.

Adam Jam má být veselý a hravý, Glam stylový a elegantní a Slam sportovní.

Exteriér testovaných Adamů Slam, který vidíte na fotkách, zdaleka nenabídl maximální možnou míru individualizace. Chyběly tady třeba barevné klipy na disky kol nebo různé motivy cákanců na laku.

To v interiéru žlutého Slama řádili individualizátoři mnohem víc.

Test Opelu Adam Test Opelu Adam Žlutý klavírní lak jsem objevil na přístrojové desce, ve výplních dveří, na středovém sloupku, nebo dokonce na klíčku od zapalování. Žlutou kůží potáhli v továrně část volantu, hlavici řadicí páky a ruční brzdy, žluté pruhy kůže zkrášlily i sedadla prošívaná navíc žlutými stehy. Fotky můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Test Opelu Adam O něco menší míru dokrášlování interiéru můžete vidět na druhém testovaném Adamovi Slam v černobílém provedení.

Test Opelu Adam U obou zkoušených adamů jsem měl nad hlavou šachovnici. Dobrá vychytávka, ale ještě víc by mě zajímal motiv noční oblohy se 64 diodami...

Bohužel neumím posoudit jak moc chudě by proti testovaným verzím vypadala ta úplně základní, ale myslím, že by šlo o nebetyčný rozdíl.

Každopádně z interiéru testovaného Adama za 430 tisíc korun dýchala kromě stylu i kvalita na první pohled hmatatelná třeba ze změkčené vrchní části přístrojové desky nebo slyšitelná z tlumeného zavírání dveří. Ani kombinace sportovního podvozku a velkých kol s širokými a nízkými pneumatikami nespustila při přejíždění nerovností žádné vibrace nebo rezonance.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus