Aktualizováno: 30.11.2013

Test modernizovaného Nissanu Micra

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 0
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
 

 
Nová generace malého nissanu se mírně odklání od své dosavadní filozofie čistě ženského auta. Méně roztomilosti a originality, více střízlivosti a funkčnosti - to by mohlo přilákat trochu víc chlapů nebo párů. Modernizace v roce 2013 ale otočila směr designu zase trochu zpátky k ženskosti, takže něžné pohlaví bude i nadále za volantem rozhodně převládat.

Všechny by měl přilákat poměr ceny a výbavy, v němž patří Nissan Micra v rámci malých pětidveřových hatchbacků mezi nejlepší.

Micra už svým jménem naznačuje, že se svými rozměry řadí na úplný okraj segmentu malých aut. Vždyť je na délku o více než dvacet centimetrů kratší proti Škodě Fabia. To se však na vnitřní podélné prostornosti negativně neprojevuje, největší zklamání totiž přineslo měření šířky interiéru na předních i zadních sedadlech. V ostatních rozměrech Nissan Micra příjemně překvapí a prezentuje se jako nečekaně praktické auto. Dokáže převézt na zadních sedadlech i trojici (byť hodně hubených) cestujících. Po překlopení sedadel (standard od druhé výbavy Acenta) lze z Micry udělat během pár vteřin mikrododávku. Také základní objem kufru patří ke slušnému průměru.

Benzinový tříválec se chlubí nízkou udávanou spotřebou, jeho silnější verze přeplňovaná kompresorem je z hlediska nízké konzumace dokonce na absolutní špičce mezi malými hatchbacky.

Nissan Micra se na český trh dováží z továrny v indickém Chennaí. Aktuální generace se prodává od října 2010, modernizace proběhla v roce 2013.

Design

Nissan Micra - pohled ¾ zepředu dopravaNissan Micra - pohled bok dopravaNissan Micra - pohled záď čistáNissan Micra - pohled ¾ zezadu dolevaNissan Micra - pohled příď čistá

 

Modernizace přinesla zvýraznění přední části auta. Díky větším otvorům k chladiči a mlhovkám, většímu zastoupení chromu i zajímavějšímu tvaru předních světlometů Micra podle mě docela prokoukla.

Test modernizovaného Nissanu Micra Test modernizovaného Nissanu Micra Vlevo vidíte auto před faceliftem a vpravo po něm. Fotky si zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Test modernizovaného Nissanu Micra Zatím jsem inovovanou verzi Micry nezkoušel se silnější verzí motoru 1.2 DIG-S dopovanou kompresorem, ale opět by se měla podle údajů v ceníku od ostatních variant odlišovat větším zadním spojlerem, který si můžete prohlédnout na obrázku verze před modernizací.

Přístrojová deska se hodně podobá sourozencům z rodiny Nissanu, také na ní se ale příznivě podepsala modernizace. Netradičně boubelaté tvary kontrastují s klasickými analogovými ciferníky před řidičem.

Osobně jsem si k designu Micry nevytvořil citově zabarvený vztah. Nemůžu říct, že by mi učaroval, ale ani se mě nehnusí.

Test modernizovaného Nissanu Micra Pár prvků mne ale zaujalo. Především jde o netradiční kruhový tvar ovládání klimatizace, které ale najdeme i v některých dalších malých nissanech. Třeba v modelu Note. Sluší mu lesklá černá barva, která po modernizaci pokrývá u nejvyšší verze Tekna celý středový sloupek. Na druhou stranu se ale klavírní lak lehce upatlá.

Test modernizovaného Nissanu Micra Zajímavé kliky Nissan poprvé použil do modelu Juke a postupně se rozšířily i do ostatních vozů.

Přístrojová deska je celá z tvrdého plastu, což způsobuje křaplavé zavírání schránky před spolujezdcem, zejména její vrchní části. S tím "ladí" i kovové zavírání pátých dveří. Naopak ty přední mají hezky tlumený zvuk. Celkově Micra nepůsobí ani jako plechovka ani jako auto, ze kterého sálá kvalita. Prostě něco mezi tím.

Podobně bych se vyjádřil i k odhlučnění kabiny. Například na dálnici je slyšet zvuk vytvářený pneumatikami, motorem i obtékáním vzduchu, ale nic z toho není vyloženě nepříjemné.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus