Aktualizováno: 22.10.2014

Test modernizovaného Nissanu Juke

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.2 DIG-T

 
Křížence malého pětidveřového hatchbacku a terénního auta si kvůli ulítlému vzhledu karoserie a interiéru těžko koupí někdo, v kom nedřímá alespoň kus exhibicionisty.

Design dostal přednost před praktičností, ale při modernizaci auta v roce 2014 se začalo myslet i na přízemnější potřeby. Na zadních sedadlech sice dostává Juke od ostatních malých SUV pořád na frak, základní objem kufru se však u verze s pohonem přední nápravy po úpravách zvětšil o čtyřicet procent na pěkných 354 l. Stále jde sice hlavně o auto pro jednotlivce a páry, nechá se v něm ale převézt celkem bez problémů i horské kolo.

Konzervativci, prostorově náročnější rodiny a klidné povahy preferující slabší motory - tihle všichni by se měli Nissanu Juke vyhnout. Jeho motory jsou totiž mezi malými auty nadprůměrně výkonné.

Nissan Juke se vyrábí v britském Sunderlandu a v Česku nabízí od léta 2010. V roce 2014 prodělal modernizaci, která se kromě faceliftu karoserie zaměřila i na zvětšení zavazadlového prostoru a jízdní komfort.

Kromě verze s pohonem předních kol existuje také provedení 4x4, které se liší výrazně menším objemem kufru (210 l).

Design

Nissan Juke - pohled ¾ zepředu dopravaNissan Juke - pohled bok dopravaNissan Juke - pohled záď čistáNissan Juke - pohled ¾ zezadu dolevaNissan Juke - pohled příď čistá

 

Arnold Schwarzenegger v nejlepší formě asi sloužil designerům Nissanu Juke jako předloha při kreslení karoserie. Svalnatější auto na českém trhu neexistuje. Blatníky jsou až absurdně klenuté, z některých pozic vypadá Juke trochu jako kapsující se křeček.

Ale ať to nevypadá, že mu ty svaly závidím (no trochu jo :-), mě se jeho vizáž líbí. Fakt, vždyť jsem mu dal jako jednomu z mála maximální sexy faktor. Budiž vítáno každé auto, které rozbije uniformitu hlavního proudu. Juka si rozhodně s žádným konkurentem nespletete.

Test modernizovaného Nissanu Juke Test modernizovaného Nissanu Juke Design patří k základním stavebním kamenům úspěchu malého SUV od Nissanu, takže facelift v roce 2014 proběhl jen ve znamení drobných retuší. Vlevo vidíte původní verzi, vpravo novinku. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Novinku představuje možnost připlatit si za kontrastní díly jak na karoserii tak v interiéru. Zvenčí se to týká například lišt na předním a zadním nárazníku, obrouček mlhových světel a krytů zrcátek.

Test modernizovaného Nissanu Juke Za další extra příplatek můžete mít barevné prvky i na litých kolech.

Test modernizovaného Nissanu Juke Uvnitř si můžete do kontrastní barvy nechat nalakovat například středový panel připomínající píšťalku se spoustou praktických odkládacích míst. V našem případě bílá byla i místa ve výplních dveří, obroučky výdechů ventilace nebo vrchní část řadicí páky. Mě osobně se tenhle dvoubarevný koncept líbí, už tak extravagantní auto to ještě více oživuje a každý si může sestavit Juka podle svého gusta.

Test modernizovaného Nissanu Juke Nejen středový panel, ale i další díly vymyslel Nissan originálně. Nezaměnitelný je například design vnitřních klik.

Uvnitř malého nissanu jsem stejně jako před modernizací objevil výhradně tvrdé plasty, kaplička nad přístroji ale byla potažena kůží. Z auta se při jízdách po nerovnostech neozývaly žádné pazvuky. Na malé auto mi kvalita materiálů u testované verze připadala velmi dobrá stejně jako celková úroveň zpracování.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus