Aktualizováno: 9.11.2016

Test modernizované Toyoty Corolla

  • Sexy faktor: 1
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 1
 

 
Toyota Corolla je nejprodávanějším autem na planetě Zemi. Na podzim roku 2016, kdy se do prodeje dostal facelift generace z roku 2013, japonský výrobce slaví padesáté výročí od prvního představení tohoto modelu.

Modernizace se poměrně výrazně projevila na vzhledu automobilu, který se i nadále prodává pouze v karosářské verzi sedan. Hatchback i kombi se nabízí pod obchodním jménem Auris. Tento vůz má na rozdí od corolly o něco sofistikovanější techniku, nabízí se s modernějšími motory, a rovněž jako hybrid.

Corolla je automobil, který se hodí zejména pro starší páry, může také plnit roli firemního vozu pro níže postavené manažery. Umím si ho představit rovněž jako taxík.  

Test modernizované Toyoty Corolla Přední světlomety corolly v roce 2016 zeštíhlely, spodní část předního nárazníku naopak roztáhla. Výraz auta je teď agresivnější a připomíná i ty nejfuturističtější vozy značky jako je třeba vodíkový model Mirai.

Test modernizované Toyoty Corolla Vzadu jsou světlomety s novou grafikou a změny lze zaznamenat rovněž v interiéru.

Test modernizované Toyoty Corolla Například po stranách palubní desky teď výrobce montuje kruhové výdechy klimatizace.

Test modernizované Toyoty Corolla Nová je rovněž centrální část s mutlimediálním systémem, a mezi přístrojovými ukazateli je teď barevný displej palubního počítače.

Facelift samozřejmě přinesl nabídku nových barev a nových prvků výbavy. Test modernizované Toyoty Corolla Například balíček bezpečnostních systémů Toyota Safety Sense, který je ve standardu od druhého stupně výbavy Active. Jeho součástí je varování před kolizí (PCS), varování před opuštěním jízdního pruhu (LDA), rozpoznávání dopravních značek (RSA) nebo automatické přepínání tlumených a dálkových světel (AHB).

Naopak ke změnám nedošlo v nabídce pohonných jednotek. Základem zůstává zážehový šestnáctiventilový čtyřválec 1.33 Dual VVT-i/73 kW, silnější alternativu představuje rovněž šestnáctiventilový čtyřválec 1.6 Valvematic/97 kW. Zájemce o turbodiesel má k dispozici pouze slabší čtyřválec 1.4 D-4D/66 kW, který má stejné dynamické parametry jako základní motor 1.3 Dual VVT-i (0-100 km/h za 12,5 s, nejvyšší rychlost 180 km/h), ale výrazně nižší spotřebu (kombinovaná 3,8 l/100 km). Všechny motory spolupracují s moderní šestistupňovou převodovkou, u motoru 1.6 Valvematic/97 kW lze mít za příplatek 35 000 Kč i samočinnou převodovku CVT, které u Toyoty říkají Multidrive S.

Výbavové stupně jsou k dispozici tři - Live, Active a Executive. Už v základní verzi je výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač s ovládáním na volantu, mauální klimatizace, elektricky ovládaná přední okna, rádio s CD přehrávačem, asistent rozjezdu do kopce, dálkově ovládané centrální zamykání a sedm airbagů.

K testu jsem získal exemplář v nejvyšší výbavě Executive. Ten má navíc například dvouzónovou klimatizaci, startovací tlačítko, navigaci, inteligentní parkovací asistent s couvací kamerou a přední světlomety kompletně sestavené z LED diod.

Test modernizované Toyoty Corolla Auto rovněž mělo vyhřívané přední sedačky, ovšem zapínání jsem objevil až po několika dnech, když jsem otevřel přihrádku na středovém tunelu.

Pod kapotou byl umístěný nejsilnější motor v nabídce, což je zážehový čtyřválec 1,6 s výkonem 97 kW.

Test modernizované Toyoty Corolla Byl spojený s šestistupňovou manuální převodovkou. Už dlouho jsem neměl k dispozici auto s tak příjemným řazením. Dráhy jsou dlouhé tak akorát, kulisa nedovoluje omyl, a odpory jsou přesně takové, jaké mají být. Někomu může vadit drobné cvakání při pohybu páky, ale pokud motor běží, slyšet to prakticky nelze.

Interiér je vůbec velmi dobře akusticky odizolován. Jízdní vlastnosti jsou příjemně komfortní, se sportovnější jízdou se tak nějak nepočítá. Například i proto, že zadní náprava je pouze vlečená s torrzní příčkou.

Test modernizované Toyoty Corolla Komfort nezhoršovaly ani největší nabízené sedmnáctipalcové pneumatiky.

Podle technických údajů by kombinovaná spotřeba tohoto vozu měla činit 5,6 litru, já jsem při týdenním testu dosáhl dlouhodobé spotřeby 6,8 litru.

Test modernizované Toyoty Corolla Ve městě ukazoval palubní počítač obvykle hodnoty mezi 8-9 litry. Na dálnici, kde při stotřicetikilometrové rychlosti a zařazení "šestce", motor točí 3200 otáček za minutu, ubývá z nádrže každých sto kilometrů 6,9 litru. velmi obdobně se jevil apetit vozu také při jízdě na okresních silnicích v nerovinatém terénu.

Podrobný test verze před faceliftem si můžete přečíst zde.    

Toyota Corolla - pohled ¾ zepředu dopravaToyota Corolla - pohled bok dopravaToyota Corolla - pohled záď čistáToyota Corolla - pohled ¾ zezadu dolevaToyota Corolla - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

Toyota Corolla - pohled sedadla přední Toyota Corolla - pohled sedadla zadní Toyota Corolla - pohled kufr základní Toyota Corolla - pohled kufr maximální

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus