Aktualizováno: 28.12.2015

Test Mitsubishi Outlander 2016

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 2
 

 
Mitsubishi Outlander třetí generace patří mezi velká rodinná auta schopná zvlášť ve verzi s pohonem všech kol suverénního pohybu i mimo asfaltové silnice.

Jde o vůz kategorie SUV. Může mít poháněnou buď přední nápravu, nebo obě dvě. Prostorný interiér nabízí v základu pět a v lepších stupních výbavy standardně až sedm míst pro cestující.

Mitsubishi Outlander třetí generace se na českém trhu prodává od podzimu roku 2012. V roce 2014 došlo k prvnímu faceliftu, který se dotkl hlavně karoserie auta. Rok poté následovala další modernizace, od níž se vůz prodává jako Outlander 2016.

Zřejmě světový rekord v kadenci faceliftů vyplývající z potřeby měnit design zejména přední části auta naznačuje, že se u předchozích dvou verzí příliš nevydařil. Čerstvé vydání Outlandera sází na novou vizuální identitu označovanou jako Dynamic Shield, tedy dynamický štít. Podle mne jde o krok správným směrem.

Nejsilnější stránku Outlanderu v porovnání s konkurencí představují podle mne jízdní vlastnosti. Ty se u nejvyšší výbavy Instyle ještě vylepšily od modelového roku 2016 díky sofistikovanějšímu pohonu všech kol S-AWC inspirovaného vozem Lancer Evolution. Ten zahrnuje například přední aktivní diferenciál, který umožňuje přenos sil mezi předními koly, což se příznivě projeví zejména při zatáčení na kluzkém povrchu.

Slabinu představující laciněji působící interiér s nepříliš atraktivní přístrojovou deskou se podařilo od modelového roku 2016 odstranit. Tím pádem bych jako největší problém v porovnání se soupeři viděl jen průměrnou dynamiku naftového motoru. Více živosti bych přivítal hlavně při předjíždění. Turbodiesel je ale stejně jako benzinový motor nadprůměrně úsporný. Technická data pohonných jednotek Mitsubishi Outlander 2016 můžete s konkurenčními vozy porovnávat zde.

Zkoušel jsem úplně syrovou verzi naftového motoru 2.2 DI-D v kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Výrobcem udávaného průměru 5,8 l nafty na 100 km se mi dařilo dosáhnout jen při ustálené rychlosti 90 km/h, kdy motor točí na šestku pouhých 1500 otáček. Na dálnici jsem při 130 km/h a 2600 otáček zaznamenal 8,6 l.

Modelový rok 2016 znamenal při porovnání s předchozí verzí vylepšení například také z hlediska odhlučnění kabiny zejména od zvuku motoru. Nový je například i volant, který konečně dostal tvarování v místech úchopu.

Od června 2014 se prodává rovněž verze PHEV - kříženec elektromobilu a hybridu, takzvaný plug-in hybrid.

Pokud vás Mitsubishi Outlander zajímá opravdu podrobně, přečtěte si test verze po první modernizaci zde.

Mitsubishi Outlander - pohled ¾ zepředu dopravaMitsubishi Outlander - pohled bok dopravaMitsubishi Outlander - pohled záď čistáMitsubishi Outlander - pohled ¾ zezadu dolevaMitsubishi Outlander - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

Mitsubishi Outlander - pohled sedadla přední Mitsubishi Outlander - pohled sedadla zadní Mitsubishi Outlander - pohled kufr základní Mitsubishi Outlander - pohled kufr maximální Mitsubishi Outlander - pohled sedadla třetí řada Mitsubishi Outlander - pohled kufr za třetí řadou sedadel

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus