Aktualizováno: 16.4.2014

Test Mitsubishi ASX

  • Sexy faktor: 3
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.6 MIVEC (s), 1.6 MIVEC AS&G (s), 1.8 DI-D 110 kW

 
Japonský samuraj schopný bojovat s nástrahami běžného provozu i lehčího terénu patří k módní kategorii kompaktních vozů SUV s pohonem pouze přední nápravy i všech kol. ASX v rámci této škatulky patří mezi nejkratší auta, menší jsou pouze Chevrolet Trax, Opel Mokka a Škoda Yeti.

Snad ještě důležitějším darem od "sudiček" se stal zajímavý poměr ceny a výbavy. Líbí se mi i design, potěší parametry motorů nebo třeba šířka ve druhé řadě sedadel. Podvozek preferuje komfort a jistotu.

Mezi nevýhody bych v porovnání s konkurenty zařadil menší kufr, který ale může být za příplatek zvětšen o prostor pro rezervu, slabší podélnou prostornost a lehké, trochu necitlivé řízení.

Mitsubishi ASX může stejně jako většina ostatních kompaktních SUV plnit roli bezpečného a relativně multifunkčního rodinného vozu. Ještě frekventovanější volbou podle mne bude pro páry a jedince s aktivním způsobem života.

ASX se dá považovat za menší klon modelu Outlander druhé generace, s nímž sdílí přibližně 70 procent všech dílů. Na rozdíl od něj se však nevyrábí v Evropě, ale v Japonsku, kde se prodává pod označením RVR.

Mitsubishi ASX se na českém trhu prodává od 29. června 2010. V roce 2013 prošlo lehkým faceliftem.

Design

Mitsubishi ASX - pohled ¾ zepředu dopravaMitsubishi ASX - pohled bok dopravaMitsubishi ASX - pohled záď čistáMitsubishi ASX - pohled ¾ zezadu dolevaMitsubishi ASX - pohled příď čistá

 

Mitsubishi namíchalo pro ASX přitažlivý gulášek z několika ingrediencí, mezi nimž nechyběla agresivita, robustnost, líbivost a špetka originality. Po modernizaci ale auto vypadá hodnější a méně výraznější, ubylo ostrých rysů.

Test Mitsubishi ASX Test Mitsubishi ASX Tady se můžete podívat na verzi před modernizací (vlevo) a po ní. Jsem sám, kdo má pocit, že do jde s designem Mitsubishi od deseti k pěti, jak se ukázalo už u většího Outlanderu? Fotky si můžete zvětšit kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Změny se po modernizaci odehrály také na přístrojové desce a volantu - podrobně si je představíme v příští kapitole.

Design pracoviště řidiče není žádný velký odvaz až na přístroje za volantem s atraktivním tvarem tubusů a hezkou grafikou.

Potěšily mne měkčené plasty na vrchní části přístrojové desky. Další důkaz, že Japonci už odstupují od designersky nepříliš atraktivní strategie navrch fuj, vespod huj... Zvlášť my Evropané si zkrátka na první dojem kvality potrpíme a ASX ho na rozdíl od starších vozů Mitsubishi nabízí, i když někteří konkurenti jsou na tom ještě lépe.

Odhlučnění kabiny mě připadalo o něco lepší než před modernizací, i když stále zdaleka ne perfektní. Hluk benzinové šestnáctistovky při vytáčení do otáček nebo jízdě po dálnici dovnitř dost proniká.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus