Aktualizováno: 12.9.2016

Test Mercedesu třídy S Long

  • Sexy faktor: 2
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 0
Testované motory: 500 e

 
Prodlouženou verzi Long vyvinuli vývojáří Mercedesu třídy S jako první. Teprve od ní pak začali konstruovat kratší "základní" provedení.

Třída S je nejluxusnějším modelem Mercedesu. Pořizují si ji prezidenti, ředitelé velkých firem a nejbohatší lidé, kteří chtějí svůj status dávat najevo.

Verze Long je proti běžnému "esku" prodloužená v prostoru mezi nápravami a měří na délku 5,25 m. Třináct centimetrů k dobru se plně projevuje u místa na nohy. To patří mezi nejlepší v konkurenci všech vozů napříč segmenty.

Dalšími silnými stránkami současné generace Mercedesu třídy S jsou už tradičně kvalita materiálů a zpracování a pohodlí. Velkou chloubou nejnovější třídy S jsou pokrokové technologie. Mezi nimi vyniká například dvojice obřích displejů nahrazující přístroje nebo osvětlení výhradně z LED diod, bez jediné žárovky. Právě úroveň high-tech se stala velkým trumfem auta, které po uvedení na trh v roce 2013 zválcovalo na českém trhu konkurenty Audi A8 a BMW řady 7. Poměr sil se obrátil až koncem roku 2015, když přijela nová generace bavoráku.

Silnou stránkou Mercedesu třídy S je i šířka nabídky verzí. Na své si přijdou nejen příznivci benzinu a nafty, ale také ekologických řešení typu hybrid a plug-in hybrid. Kromě základního pohonu zadní nápravy nechybí ani provedení s pohonem všech kol. Parametry motorů jsou špičkové, což ale platí i o největších soupeřích.

Za největší slabinu "eska" samozřejmě musím označit jeho cenovou hladinu, která z něj dělá zboží jen pro bohaté. V jejich očích to ale bude spíše silná stránka vozu. I když standardní výbava vůbec není chudá, za opravdu luxusní a high-tech prvky se musí připlácet. Hodně připlácet. Testované auto mělo příplatkovou výbavu v ceně téměř sedmi set tisíc, tedy dobře vybaveného superba. Jako slabinu vidím také některé velmi specifické ovládací prvky mercedesu a velmi úzké využití "eska" ve smyslu reprezentativnosti a maximálního komfortu s malou mírou praktičnosti.

Krátkou verzi Mercedesu třídy S vedeme jako samostatný model stejně jako nejluxusnější a ještě delší variantu Maybach.

Design

Mercedes-Benz S L - pohled ¾ zepředu dopravaMercedes-Benz S L - pohled bok dopravaMercedes-Benz S L - pohled záď čistáMercedes-Benz S L - pohled ¾ zezadu dolevaMercedes-Benz S L - pohled příď čistá

 

Trochu netradičně začnu výběrem barvy. Mercedesu třídy S podle mě rozhodně více sluší tmavá než stříbrná.

Test Mercedesu třídy S Long Krátké "esko" vypadalo z mého pohledu reprezentativněji než stříbrný Long, který vidíte na hlavní sadě fotek. Důstojnosti nepřidal ani nápis informující o tom, že testujeme verzi "plug-in hybrid". Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Když si odmyslím barvu, působí Mercedes třídy S i v provedení Long velmi proporčně, důstojně, monumentálně, elegantně, tradičně a nadčasově.

Test Mercedesu třídy S Long Test Mercedesu třídy S Long V autě už nenajdeme klasické žárovky, ale výhradně diody. LED světlomety verze plug-in hybrid poznáte podle modrých prvků. Takhle vypadá světelný podpis Mercedesu třídy S ve tmě.

Test Mercedesu třídy S Long LEDky se starají i o osvětlení interiéru.

Test Mercedesu třídy S Long A to i ambientní, které si zvolíte. Tahle vychytávka patří ke standardu prodloužené verze třídy S.

Test Mercedesu třídy S Long Uvnitř testovaných verzí se spoustou příplatkových prvků převládal luxus. Prvotřídní kůže, dřevěné obložení a další špičkové materiály jsou příjemné na dotek a krásně voní. High-tech reprezentují na první pohled obří displeje na palubní desce nahrazující přístroje.

Odhlučnění kabiny je jedno z nejlepších mezi všemi auty na trhu.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Mercedes-Benz S
  • Mercedes-Benz S Maybach
  • Audi A8 L
  • BMW 7L Sedan