Aktualizováno: 7.11.2015

Test Mercedesu-Benz GLE Coupé

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 2
 

 
Kategorie SUV-kupé, kterou jedni nenávidí a druzí kupují, se rozrostla o třetí model. Po BMW X4 a X6 konečně přichází konkurence v podobě Mercedesu GLE Coupé. Ten se ani netají tím, jak moc se mnichovským nápadem inspiroval. Oba vozy jsou si silně podobné nejen rozměry, ale třeba i cenou.

Oba si také budou pořizovat zejména úspěšní podnikatelé obou pohlaví, kteří chtějí ostatním ukázat, že se jim daří. GLE Coupé se v Česku prodává od roku 2015.

Mercedes-Benz GLE Coupé využívá podobný designerský recept jako BMW X6. Stejně jako mnichovský model vychází z běžného SUV, v tomto případě tedy modelu GLE. Oproti němu ovšem působí víc přikrčeně, zadní partie je pak zcela nová.

Test Mercedesu-Benz GLE Coupé Linie střechy se pozvolna svažuje k velmi vysoké zádi, která končí nápadnými brzdovými světlomety. Ty jsou v podstatě v souladu s designem dalších nových kupé od Mercedesu, včetně super luxusního S Coupé. Stuttgart tedy kráčí po jasně namalované designové cestě.

Test Mercedesu-Benz GLE Coupé Jedni by označili majitele takového vozu za nabubřelého. Vždyť je rozměrný, má obrovská kola – testovaný model měl gigantické 21“ disky.

Test Mercedesu-Benz GLE Coupé Vtipné také je, že v případě naftového provedení auto dostane falešné chromové koncovky výfuku. Jsou zaslepené, opravdový výfuk je schovaný za levým zadním kolem.

Test Mercedesu-Benz GLE Coupé Interiér znovu prozrazuje jasnou příbuznost s SUV třídy GLE. Palubní deska je totožná, což nevadí, protože její zpracování, použité materiály i ergonomie patří ke špičce. Kdo řídil jakýkoliv mercedes, zvykne si na ovládání jednou sdruženou páčkou vlevo pod volantem i na automat umístěný vpravo pod volantem.

Test Mercedesu-Benz GLE Coupé Trochu cviku chce také složitější ovládání zábavního systému s navigací Comand pomocí otočného voliče na středovém tunelu a touchpadu.

Největší rozdíl v kabině oproti modelu GLE je patrný z ostře zkoseného čelního skla. Je tak nízké, že mezi vrchem displeje a čelním sklem lze roztáhnout palec s ukazováčkem tak, aby se bříška prstů dotýkala povrchu. I kvůli přítomnosti střešního okna, které lehce snižuje strop, si tak vyšší postavy budou připadat stísněněji.

Obavy před zmenšeným prostorem panují i na zadních sedadlech, tam je ale překvapivě dostatek místa na hlavu i nohy. Oproti BMW X6 je nad hlavou o značných 5 centimetrů více místa. Sedadla jsou totiž usazena níž. Jen výhled přes zadní okno připomíná pohled z poštovní schránky.

Test Mercedesu-Benz GLE Coupé Kufr na tom není z hlediska praktičnosti vůbec zle a výrazně poráží konkurenci v podobě X6 objemem i délkou. Pod rozměrnými pátými dveřmi najdete 650 litrů prostoru pro náklad.

Při sklopení zadních sedadel lze snadno vyklopit i sedáky, což umožnuje vytvoření prakticky rovné úložné plochy. Není nutné dodávat, že elektricky výklopné páté dveře odkryjí opravdu obrovský nákladový prostor.

Ačkoliv bude mezi zákazníky největší zájem o naftový motor, v nabídce GLE Coupé je jen jediný. Větší důraz je kladen na silné benzinové motory se šesti a osmi válci a objemem od tří až po 5,5 l a 430 kW výkonu, které GLE Coupé řadí mezi nejdynamičtější SUV na trhu. Sprint z místa na stovku zvládá nejsilnější verze za 4,2 s.

Jenže ani diesel se rozhodně nemá za co stydět. Třílitrový šestiválec totiž dosahuje výkonu 258 koní, ale hlavně točivého momentu 650 Nm. I proto si dokáže s autem vážícím 2250 kg obstojně poradit.

Samozřejmě je ale pro něj problematičtější dosáhnout tabulkové spotřeby, která má být 6,9 litrů nafty na 100 km. V průměru jsme jezdili spíš za devět litrů, což ale stále není zlý výsledek na to, jakou jízdu auto předvádělo. Spotřeba by navíc byla o něco vyšší nebýt devítistupňové automatické převodovky. Vysoký počet převodů má totiž za následek fakt, že v dálniční rychlosti se jednotka jen tak převaluje v nízkých otáčkách, není příliš slyšet a drží konzumaci paliva na uzdě.

SUV nejsou auta určena primárně pro sportovní jízdu, ale GLE Coupé se daří řidiče bavit. Zejména pokud si připlatí za vzduchový podvozek, který umožňuje nastavení tuhosti tlumičů. Ve sportovním režimu auto drží jako přibité. Kdo by chtěl eliminovat náklony, může ještě přihodit peníze na aktivní stabilizátory, které ale v testovaném voze chyběly.

Pohon všech kol napomáhá neutrálním jízdním vlastnostem v zatáčkám, auto nemá sklon k nedotáčivosti ani přetáčivosti. Mercedes mi ale nepřipadal tak zábavný jako BMW X6.

I přes obrovská kola se Mercedesu GLE Coupé dobře daří tlumit většinu běžných nerovností. Jakmile se ovšem dostane na víc rozbité cesty, kde na něj číhají hlavně větší příčné překážky, tu a tam je už jejich přejezd poměrně nepohodlný. Chování vozu i tak pro mě bylo milým překvapením.

Mercedes-Benz GLE kupé - pohled ¾ zepředu dopravaMercedes-Benz GLE kupé - pohled bok dopravaMercedes-Benz GLE kupé - pohled záď čistáMercedes-Benz GLE kupé - pohled ¾ zezadu dolevaMercedes-Benz GLE kupé - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

Mercedes-Benz GLE kupé - pohled sedadla přední Mercedes-Benz GLE kupé - pohled sedadla zadní Mercedes-Benz GLE kupé - pohled kufr základní Mercedes-Benz GLE kupé - pohled kufr maximální

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus