Aktualizováno: 18.12.2015

Test Mercedesu-Benz GLC

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 3
  • Ženský faktor: 4
 

 
Mercedes-Benz GLC je zcela nové označení v modelové řadě značky s třícípou hvězdou ve znaku. Ve skutečnosti jde ale o druhou generaci středně velkého SUV, které původně vozilo vzadu označení GLK.

Písmeno C, které se v názvu ocitlo, jasně dává na vědomí, že jde o automobil postavený na technických základech řady C. Obdobné je to u většího GLE i menšího GLA.

Se změnou názvu přišel i radikální řez v přístupu k designu modelu. Zatímco GLK bylo chlapácky hranaté, GLC je zcela v souladu s trendem doby - dostalo tedy líbivé zaoblené linie.

Test Mercedesu-Benz GLC Patrné je to například na tvaru světlometů. Příslušnost k řadě C dokládá jednak design přídě, a pak také výbava v interiéru a koneckonců i vzhled palubní desky.

V porovnání s GLK je GLC významně větší. Například šířka je pět centimetrů větší, rozvor, tedy vzdálenost mezi koly téměř o dvanáct centimetrů, a o stejný kus se vůz i prodloužil. Díky tomu se výrazně vylepšila šířka interiéru a ještě více podélná prostornost mezi první a druhou řadou sedadel. GLK tam bylo ze všech SUV střední třídy nejhorší, GLC patří k nadprůměru.

Novinka je o tři centimetry nižší, což se projevilo i v úbytku prostoru pro hlavy cestujících ve druhé řadě. Nejde ale o nic horšího než o ústup od naprostého plýtvání k situaci běžné mezi konkurenty. Zkoušel jsem prostor pro jedince s tělesnou výškou 186 centimetrů, pokud by seděli vpředu i vzadu, a v žádném směru jsem nepociťoval prostorové omezení.

Kufr narostl o padesát litrů na hodnotu 505 litrů, což znamená postup z podprůměru do průměru. Jeho šířka v nejužším místě dokonce patří mezi nejlepší v rámci středně velkých SUV, mezi roletou a podlahou je ale zavazadelník mělký. O osm centimetrů se také snížila průchozí výška pod pátými dveřmi, ale 190 centimetrů je stále dostatečná hodnota. 

Celkově vzato je na rozdíl od GLK jeho nástupce GLC uvnitř prostorným autem i v rámci SUV střední třídy.

Test Mercedesu-Benz GLC Zadní sedačky lze sklápět tlačítky, které jsou jak z prostoru kufru, tak i po stranách zadních opěradel.  

Testovaný exemplář byl v provedení Exclusive. Dále jsou kromě základního provedení na výběr ještě linie Off-Road a AMG Line. Hlavním znakem, který výbavu od zbývajících odlišuje, je vyšší dávka použitého chromu.

Za připomenutí stojí i skvělé výsledky při hodnocení nárazových testů organizace Euro NCAP (podrobnosti zde). 

Test Mercedesu-Benz GLC V roce 2015 se na českém trhu tento automobil nabízel výhradně s automatickou převodovkou a pohonem všech kol. V nabídce jsou dvě verze čtyřválcového dvakrát přeplňovaného vznětového motoru o zdvihového objemu válců 2,2 litru a jeden motor spalující benzin. Jedná se opět o čtyřválec, tentokrát s klasickým objemem dva litry. Šestiválcové agregáty už Mercedes u aut této kategorie a velikosti přestal nabízet.

Proti modelu GLK jsou agregáty u GLC výrazně úspornější, zvláště ten benzinový patří při porovnání s konkurenty na špičku.

Test Mercedesu-Benz GLC Testovaný exemplář GLC 220d 4Matic je v přímé konfrontaci s obdobně vybavenými a výkonnými Audi Q5 a BMW X3 z hlediska výkonu motoru nejslabší (125 kW versus 140 u obou konkurentů), avšak dynamikou jeho pro změnu nejobjemnější motor (2143 cm3 oproti necelým 2000 u BMW i Audi) nezaostává. Například maximální rychlost je u všech tří vozů shodných 210 kilometrů v hodině, také zrychlení z nuly na stokilometrovou rychlost se liší jen v řádu tří desetin sekundy.

Z hlediska výrobcem udávané kombinované spotřeby je Mercedes uprostřed. U něj se udává rovných pět litrů, BMW je o desetinu litru lepší, Audi naopak o sedm desetin horší. 

Test Mercedesu-Benz GLC Kromě nafty se do příslušné nádržky musí dolévat také roztok močoviny.

Cenovky se u hlavních konkurentů od Mercedesu příliš neliší, i když jinak cenu nelze počítat mezi nejsilnější zbraně tohoto auta. Platí se zde samozřejmě rovněž za logo. Komu tedy na něm tak úplně nezáleží, může se porozhlédnout i mezi velkými SUV, které nabízejí méně prestižní značky.  

Během redakčního testu jsme na palubním počítači odečetli údaj 7,5 litru v dálničním režimu při dodržování limitu 130 kilometrů v hodině, na okreskách v nepříliš členitém režimu a bez předjíždění lze jezdit za zhruba 7,2-7,4 litru. Jízda po městě pak znamená apetit motoru kolem 9 litrů. Výrobcem udávaným pěti litrům jsme se v zimě s nezajetým autem nepřiblížili.

Čtyřválcový motor je spojený s devítistupňovou automatickou převodovkou. Je sice možno řadit převodové stupně i manuálně pomocí páček u volantu.

Test Mercedesu-Benz GLC Avšak v žádném ze čtyř možných předvolených režimů, kterými jsou Eco, Comfort, Sport a Sport +, jsme to nepociťovali jako nutné.

Test Mercedesu-Benz GLC Elektronika si se všemi situacemi, do kterých jsem se při jízdě dostal, poradila se ctí.

Potěšilo mě odhlučnění. U auta této kategorie se sice dá očekávat kultivovaný chod motoru a dostatek tlumících materiálů mezi motorovou přepážkou a kabinou a rovněž v oblasti podlahy, nicméně, zde je opravdu špičkové. Chod motoru je navíc příjemně měkký. Při dálničních rychlostech do interiéru pronikalo aerodynamické svištění vzduchu jen ve velmi nepatrné míře.

Test Mercedesu-Benz GLC Použité materiály špičkově vybavené testované verze (na obložení dveří i středového panelu bylo tmavé dřevo) byly velmi kvalitní a výborně zpracované.

Předměty lze odkládat na řadu míst. Objemná je schránka ve středovém tunelu, velké jsou také kapsy ve dveřích.

Test Mercedesu-Benz GLC Mají dokonce přihrádky na dvě láhve různých velikostí.

Test Mercedesu-Benz GLC Příplatkový multimediální displej zobrazuje i velmi kvalitní obraz ze zadní parkovací kamery společně s čarami ukazujícími, kam auto při daném natočení volantu pojede.

Auto nemělo příplatkové vzduchové pérování, avšak ani na rozbitých okresních silnicích středních a západních Čech jsem při jízdě nepociťoval příznaky diskomfortu. Jezdili jsme přitom na osmnáctipalcových kolech (základ tvoří sedmnáctky) a obsazena byla pouze sedačka řidiče.

Při snaze o rychlejší průjezd zatáčkou se auto sice poměrně citelně nakloní, ale jedná se spíše jen o varování. Tu kterou konkrétní zatáčku lze projet prakticky stejnou rychlostí jako s osobním autem. On také podvozek není zas až o tolik výše než v autech klasičtějších tvarů. Světlá výška je u této verze 181 milimetrů (varianta Offroad se vzduchovým podvozkem zvládne až 227 milimetrů), což znamená, že průjezd polní cestou možný je, ale do horších podmínek už byste se raději vydávat neměli.

Auto je tedy vhodné zejména pro použití v majetnějších rodinách, které žijí aktivním způsobem života a například v zasněžených horách se jim hodí pohon všech kol. Vůz působí natolik reprezentativně, že ho lze používat i jako vozidlo pro manažery, nebo lépe řečeno pro manažerky. Lze totiž reálně předpokládat, že ženy budou jako zákaznice u tohoto modelu převládat. Pokud by přesto po tomto voze zatoužil muž, zřejmě by sáhl buď po linii Off-Road, případně AMG Line. Každopádně jde o jeden z nejuniverzálnějších vozů na trhu, jak napovídá i vysoké skóre ve všech sledovaných faktorech.

Mercedes-Benz GLC - pohled ¾ zepředu dopravaMercedes-Benz GLC - pohled bok dopravaMercedes-Benz GLC - pohled záď čistáMercedes-Benz GLC - pohled ¾ zezadu dolevaMercedes-Benz GLC - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

Mercedes-Benz GLC - pohled sedadla přední Mercedes-Benz GLC - pohled sedadla zadní Mercedes-Benz GLC - pohled kufr základní Mercedes-Benz GLC - pohled kufr maximální

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus