Aktualizováno: 29.10.2015

Test modernizovaného Mercedesu A

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 1
  • Byznys faktor: 3
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 4
 

 
Současná generace nejmenšího kompaktního vozu značky s třícípou hvězdou ve znaku byla už při svém příchodu na trh na podzim roku 2012 tak trošku zjevením. Její sexy vzhled byl něco naprosto jiného, než přísně užitkový design minulého vozu.

Facelift, který se oficiálně představil na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu 2015 původní design mírně upravil. Auto tak působí ještě svěžejším dojmem. Pokládám ho za vzhledově nejvíce sportovní vůz v porovnání s konkurenty, kterými jsou zejména BMW řady 1 a Audi A3.

Zaujmout tak může zejména mladé single jedince, případě mladé a dobře situované páry.

Protože se pohybujeme v prémiovém segmentu, jsou ceny celkem logicky nastaveny výše než u dalších konkurentů z takzvané třídy golf vyráběných v automobilkách zaměřených na uspokojování potřeb méně náročných zákazníků.

Od provedení před faceliftem se exteriér mnoho neliší.

Test modernizovaného Mercedesu A Test modernizovaného Mercedesu A Vlevo vidíte původní provedení, vpravo nové po faceliftu. Kliknutím na fotky je zvětšíte. Starší a novější "áčko" lze od sebe rozeznat hlavně díky jiné grafice hlavních světlometů. Další změnou je agresivněji tvarovaný nárazník a pouze jediná lišta vedoucí napříč maskou chladiče. Dříve tam bývaly dvě slabší.

Test modernizovaného Mercedesu A V interiéru je teď až osmipalcový displej multimediálního systému, ale pouze za příplatek. Většina verzí se musí v základu spokojit s klasickým třířádkovým displejem, ty nejsilnější jsou standardně vybavené menším displejem sedmipalcovým.

V testovaném autě jsme zkoušeli příplatkové sportovní sedačky, jejichž opěrka hlavy je začleněna do opěradla, což samozřejmě znemožňuje výškové nastavení. Přesto jsem s tím se svoji tělesnou výškou 186 centimetrů bez problémů žil. Potěšila mě možnost prodloužit si sedák díky vysunovatelné podpěře. To ocení zejména lidé s delšími stehenními kostmi. Standardní a komfortní přední sedačky mají klasickou stavbu s běžnou vysouvací opěrkou.

Test modernizovaného Mercedesu A Ovládacích tlačítek na středovém panelu je dost a dost, ale to už je u Mercedesu tradice.

Test modernizovaného Mercedesu A Ovládání klimatizace je "utopené" poměrně hodně dole. Na obrázku vidíte příplatkovou klimatizaci s automatickým udržováním teploty ve dvou nezávidslých zónách. Standardní je manuální jednozónová.

Test modernizovaného Mercedesu A Parkovací brzda je elektronická, vlevo dole pod volantem. Na její ovládání je třeba si chvilku zvykat, protože zatlačením se brzda aktivuje a povytažením vypíná.

Test modernizovaného Mercedesu A Kvalita i zpracování jsou hodny značky Mercedes-Benz, nicméně Audi A3 je na tom v tomto ohledu ještě lépe. Moc se nám líbil volant klasického kulatého tvaru. Už ve standardu nechybí potažení kůží a tlačítka na obsluhu některých funkcí.

Kapacitou a umístěním odkládacích ploch nejmenší Mercedes nezaostává za konkurencí. Kapsa ve dveřích má opravdu slušné rozměry. Dozadu se posadí i dvojice nadprůměrně vzrostlých dospělých, jen se tam budou, vinou poměrně malých bočních zadních okének, cítit tak trochu utopeni.

Test modernizovaného Mercedesu A Kapacita zavazadlového prostoru je mezi kompaktními hatchbacky podprůměrná. Pár věcí se dá uložit i pod podlahu.

Převoz větších předmětů omezuje poměrně malý vstupní otvor a vysoký práh kufru.

Bezpečnostní a komfortní výbava je široká. Radar standardně hlídá dostatečný odstup od vozů vpředu, za příplatek v našem autě senzory upozorňovaly rozsvícením výstražné signalizace na vůz v takzvaném mrtvém úhlu.

Test modernizovaného Mercedesu A K autům v prémiovém segmentu už tak nějak patří možnost "hrát si" s ambientním vnitřním osvětlením. Na výběr je kompletní paleta barev duhy. Ale za příplatek

Nastavovat lze i intenzitu a dobu, po jakou má osvětlení ještě fungovat, když již není klíček v zapalování.

Test modernizovaného Mercedesu A Zejména ženy ocení to, že Mercedes instaloval do slunečních clon nad oběma předními sedadly poměrně velké zpětné zrcátko s osvětlením.

Při faceliftu Mercedes obměnil nabídku motorů v souladu s požadavky emisní normy Euro 6. My jsme otestovali verzi dieselového motoru 1,5, který pochází z dílny francouzského Renaultu. Námi zkoušená výkonová verze 80 kW (109 koní) je papírově ta nejúspornější. Uváděná spotřeba pro bruselské úředníky činí 3,5 litru na sto kilometrů. To je samozřejmě v běžném provozu nedosažitelná hodnota, po týdenním testování se konzumace ustálila na 5,4 litrech.

Test modernizovaného Mercedesu A Geniálně motor funguje zejména v městském provozu. Pokud jsme v jednom zátahu ujeli alespoň deset kilometrů, nepřekročili jsme nikdy hranici 6 litrů.

Při rychlosti 90 kilometrů v hodině je otáčka rychloměru při zařazené šestce na čárce označující 1700 otáček a spotřeba v danou chvíli dosahuje 3,5 litrů. Při dálniční stotřicítce se otáčky na stejný převodový stupeň zvýší na 2400. Motor v tomto režimu žádá 5,1 litru na sto kilometrů.

Motor je ale určený spíše pro klidnější povahy. Postačí na svižnější cestování, ale sportovní tempo se mu příčí.

Test modernizovaného Mercedesu A Nepomůže ani přepnutí módu motoru z režimu eco či comfort do sportu (malým tlačítkem na středovém panelu).

Test modernizovaného Mercedesu A Charakteru vozu odpovídá i řazení. Je takové pomalejší, mírně gumové.

Naopak podvozek chválím. Auto se ani v ostřeji projetých zatáčkách nenakloní, v pomalém tempu má dokonce určitý sklon k přetáčivosti. Celkově vůz působí, že by ridiči s jinou motorizací mohl přinést na té správné okresce i dost radosti. Na horších silnicích s výraznějšími příčnými nerovnostmi ale auto působilo příliš "tvrdě". Možná za to ale mohl rozměr pneumatik, který byl v našem případě 225/45 R17.

Podrobný test Mercedesu třídy A před faceliftem v roce 2015 si můžete přečíst zde.

Mercedes-Benz A - pohled ¾ zepředu dopravaMercedes-Benz A - pohled bok dopravaMercedes-Benz A - pohled záď čistáMercedes-Benz A - pohled ¾ zezadu dolevaMercedes-Benz A - pohled příď čistá

 

Řidičova zóna

Mercedes-Benz A - pohled sedadla přední Mercedes-Benz A - pohled sedadla zadní Mercedes-Benz A - pohled kufr základní Mercedes-Benz A - pohled kufr maximální

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus