Aktualizováno: 24.9.2015

Test Mazdy CX-3

  • Sexy faktor: 5
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 1
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 2.0 SKYACTIV-G, 2.0 SKYACTIV-G AWD AT, 1.5 SKYACTIV-D AWD AT

 
Mazda CX-3 rozšířila čím dál populárnější kategorii kompaktních SUV, tedy aut, která se v Česku snaží přebrat zákazníky především Škodě Yeti.

Největší předností Mazdy CX-3 v porovnání s podobně velkými konkurenty jsou kromě výrazného a atraktivního designu také jízdní vlastnosti v zatáčkách, zejména u verze s pohonem všech kol. U základního provedení motory pohánějí přední nápravu a soustředí se hlavně na jízdní komfort.

Slabší stránkou Mazdy CX-3 je prostornost a variabilita interiéru, zvláště pokud ji porovnáme s SUV nižší střední třídy, kam řadím i velkou část jejích nejbližších soupeřů. Dá se sice použít i jako auto pro menší rodiny, ale mnohem častěji si ji podle mne budou pořizovat páry a jednotlivci obou pohlaví.

Mazda CX-3 se vyrábí v Japonsku a na český trh dorazila koncem května 2015.

Design

Mazda CX-3 - pohled ¾ zepředu dopravaMazda CX-3 - pohled bok dopravaMazda CX-3 - pohled záď čistáMazda CX-3 - pohled ¾ zezadu dolevaMazda CX-3 - pohled příď čistá

 

Nejsilnější stránka Mazdy CX-3. Auto je ze všech stran líbivé a proporčně vyvážené, zepředu i hodně výrazné. Testoval jsem jak úplně základní výbavu (černý vůz) tak jednu z nejdražších verzí a potěší, že ani majitelé nejdostupnějších provedení nejsou hlavně zvenčí téměř ošizeni. I "holátko" vypadá moc hezky.

Test Mazdy CX-3 Mezi designerské skvosty patří například LED světlomety se zajímavým světelným podpisem (standard od třetí výbavy Attraction). Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Test Mazdy CX-3 Uvnitř už je rozdíl mezi nejnižší a jednou z nejvyšších výbav větší, ale ani majitel základní verze Emotion (na snímku) se nemá za co stydět. Přístrojovku čtvrté výbavy Revolution naleznete hned na začátku příští kapitoly.

V porovnání s konkurenty působí i plasty základní verze hodnotným dojmem, od výbavy Revolution je dokonce část přístrojovky obalená kůží, což autu dodává až prémiový nádech.

Odhlučnění kabiny mi připadalo v pořádku.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus