Aktualizováno: 22.5.2015

Test modernizované Mazdy 6 Wagon

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 3
  • Byznys faktor: 4
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 1
Testované motory:
2.0 Skyactive-G/121 kW, 2.2 Skyactive-D/110 kW AT, 2.2 Skyactive-D/110 kW 4x4, 2.2 Skyactive-D/129 kW 4x4

 
Velký manažerský nebo rodinný kombík se skvělým podvozkem nabízejícím parádní komfort i jistotu v zatáčkách, atraktivní karoserií, luxusně působícím interiérem za velmi zajímavé ceny - to je Mazda 6 Wagon. Většina jejích dobrých vlastností se po modernizaci v roce 2015 ještě o něco vylepšila. Novinkou je možnost pohonu všech kol v kombinaci s naftovým motorem.

Jen těžko se mi hledaly vyložené nevýhody při porovnání s konkurenty ve střední třídě. Objevil jsem například podprůměrnou šířku kufru nebo vyšší aerodynamický hluk a drobné vibrování zrcátek při rychlostech povolených pouze na německých dálnicích.

Naopak mezi další výhody patří skvělé parametry zejména benzinových motorů. U nich se Mazda nevydala módní cestou spočívající v kombinaci malého objemu a turbodmychadla, přesto úsporností válcují konkurenci.

Třetí generace Mazdy 6 Wagon se na českém trhu prodává od začátku roku 2013 a dováží se z Japonska.

Design

Mazda 6 Wagon - pohled ¾ zepředu dopravaMazda 6 Wagon - pohled bok dopravaMazda 6 Wagon - pohled záď čistáMazda 6 Wagon - pohled ¾ zezadu dolevaMazda 6 Wagon - pohled příď čistá

 

Testovaný šedivý kombík ve třetí výbavě Attraction se základními sedmnáctipalcovými koly na mě neměl takový "wow!" efekt jako předtím zkoušený červený sedan v nejvyšší výbavě Revolution na devatenáctkách. Stačilo ale auto obejít, dívat se na něj o něco déle a okamžitě jsem začal být okouzlený magií dynamických křivek, agresivitou výrazné žraločí přídě nebo zajímavostí profilu auta s dlouhou přídí a elegantně zakulacenou zádí.

Test modernizované Mazdy 6 Wagon Test modernizované Mazdy 6 Wagon Vlevo vidíte příď verze před modernizací a vpravo po ní. Obě auta jsou ve stejném stupni výbavy, tedy Attraction. I když došlo relativně malým změnám, větší množství chromu a nové LED světlomety (svítí parádně a patří ke standardu právě od verze Attraction) dělají tvář auta po faceliftu o dost výraznější. Fotky zvětšíte kliknutím na ně stejně jako všechny ostatní v testu.

Pocit kvality v kabině vytváří například opravdu hodně měkčený plast na vrchní části přístrojové desky, potažení střední části palubky kůží (novinka po faceliftu) nebo tlumené zavírání dveří či schránky před spolujezdcem.

Přístrojová deska se vizáží i provedením po modernizaci zase o něco více přiblížila vozům BMW.

Jediné, co bych testovanému autu z hlediska kvality vytkl, bylo drobné povrzávání z útrob palubní desky při přejíždění nerovností. Vlastně ještě jednu drobnost, ale tu byste v Česku neměli ani zjistit, pokud nechcete platit pokutu. Jde o aerodynamický hluk při rychlostech přibližně od 160 km/h výš. Pokud jedete sto osmdesátkou, začnou jemně vibrovat zrcátka i kapota.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus