Aktualizováno: 28.11.2013

Test nové Mazdy 3 hatchback

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 3
Testované motory:
2.0/121 kW, 2.0/88 kW, 2.2 D, 1.5

 
Třetí generace konkurenta VW Golf z Japonska se zaměřila na pohodlí řidiče, přičemž neztratila schopnost rozdávat radost z jízdy. Vlastnostmi podvozku se řadí na špičku kategorie kompaktních hatchbacků.

Jedničku bych novince napsal také za design a nabídku multimediálních zařízení, díky nimž můžete v duchu doby zůstat i v autě připojeni do komunikačních toků.

Filozofií pohonných jednotek jde Mazda proti proudu downsizingu neboli zmenšování objemů motorů a dopování těch benzinových turbem. Zatím se jí tato strategie vyplácí. Neoslovuje pouze staromilce, s jejími motory se příjemně jezdí také lidem, kteří turbo vítají. Potěší i úsporností.

Délkou karoserie nová Mazda 3 stejně jako předchůdkyně většinu konkurentů výrazně překonává, bohužel to ale stále není znát na podélné prostornosti v kabině. Navíc se vzadu mezigeneračně snížila výška na hlavu. Tyto dva parametry patří spolu s vyšší základní cenou k největším nevýhodám auta.

Třetí generace Mazdy 3 má podle mne díky komfortnějšímu naladění podvozku než u předchůdce šanci rozšířit skupinu zákazníků zejména o ženy, aniž by nějak výrazně ztratila u mužů. I nadále půjde hlavně o volbu mladších jednotlivců a párů, uměl bych si ji představit i jako služební auto.

Nová Mazda 3 se v Česku prodává od podzimu 2013. Kromě pětidveřového hatchbacku je v nabídce i čtyřdveřový sedan, který vedeme jako samostatný model.

Design

Mazda 3 hatchback - pohled ¾ zepředu dopravaMazda 3 hatchback - pohled bok dopravaMazda 3 hatchback - pohled záď čistáMazda 3 hatchback - pohled ¾ zezadu dolevaMazda 3 hatchback - pohled příď čistá

 

Předchozí Mazda 3 se nejen mě líbila i na konci svého životního cyklu, takže není divu, že u její vizáže došlo mezigeneračně jen k evoluci a nikoli revoluci. Stále jde o temperamentní krásku nejen dynamických, ale také plných tvarů s rozesmátou tváří.

Test nové Mazdy 3 hatchback Stydět se za své auto rozhodně nemusí ani majitel nejlevnější verze bez předních mlhovek (na obrázku). Fotku si zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Test nové Mazdy 3 hatchback Výraznějšími změnami prošel interiér auta, který to také mnohem víc potřeboval. Teprve současná Mazda 3 definitivně dokončila přechod od lacině vyhlížejících vnitřků auta v japonském stylu k současné evropské načinčanosti a útulnosti. Na snímku vidíte nejlépe vybavenou verzi Revolution TOP, ale jak dále v testu zjistíte, ani ta nejlevnější varianta nevypadá odbytě.

Mazda 3 se chlubí vonícími materiály příjemnými na dotek. Vrchní část přístrojové desky je až extrémně měkčená a navíc tak přilnavá, že se na ní udrží i mobil v zatáčkách. Tlumené dovírání dveří či schránky před spolujezdcem ve vytváření pocitů kvality výtečně sekunduje stejně jako precizní chod tlačítek. Při prvních jízdách čtyřmi různými vozy jsem nenašel nic, co bych mohl interiéru z hlediska kvality vyčítat. Snese srovnání s prémiovými značkami.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus