Aktualizováno: 5.2.2015

Test nové Mazdy 2

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 3
Testované motory: 1.5 Skyactive-G/55 kW, 1.5 Skyactive-G/66 kW, 1.5 Skyactive-G/85 kW

 
Velké malé auto s vynikajícími parametry motorů a příjemným zážitkem z jízdy – to je nová Mazda 2.

Výrazný mezigeneračné nárůst délky o čtrnáct centimetrů se více než na prostornosti uvnitř kabiny projevil v dospělosti, s jakou se nová Mazda 2 pohybuje po silnicích. Její jízdní projev se v mnoha ohledech podobá o třídu větším vozům.

Největším tahákem v porovnání s konkurencí jsou ale motory pětidveřového hatchbacku. Jejich nadprůměrná dynamika jde ruku v ruce s nízkou spotřebou, a to nejen na papíře, ale i v reálném provozu. Povedl se ale také design auta.

Jako největší slabinu v porovnání s konkurencí vidím vyšší cenu pro zájemce o verzi s klimatizací, kterých bude asi většina. Sedačky by mohly XXL řidičům připadat malé a úzké, základní verze nemají dělené opěradlo zadních sedadel.

Nová Mazda 2 asi nejvíc kápne do noty všem jednotlivcům i párům obou pohlaví, které jízda v autě baví. Může ale fungovat i jako jediný vůz pro menší rodiny.

Čtvrtá generace Mazdy 2 se na českém trhu prodává od února 2015.

Design

Mazda 2 - pohled ¾ zepředu dopravaMazda 2 - pohled bok dopravaMazda 2 - pohled záď čistáMazda 2 - pohled ¾ zezadu dolevaMazda 2 - pohled příď čistá

 

Navazuje na větší řadu 3 a líbivou předchozí generaci, ale novinka působí i díky výraznému nárůstu vnějších rozměrů mnohem dospělejším dojmem.

Zůstala atraktivita, pozitivnost i sportovnost, přidala se k nim také elegance.

Měl jsem možnost testovat nejen vyšperkované nejlepší výbavy, ale také levnější verze (na obrázcích jde o to modré auto) a líbí se mi, že mezi nimi není z hlediska designu karoserie ani interiéru nijak zásadní rozdíl. Ani základní varianty nevypadají žebrácky.

Přístrojová deska se sice sestává výhradně z tvrdých plastů, které se však tváří hodnotně, a navíc se zajímavě střídá jejich odstín i textura. U žádné ze čtyř testovaných verzí jsem neobjevil nic, co by nasvědčovalo horší kvalitě zpracování. Nejlépe vybavené varianty měly část přístrojovky dokonce potaženou kůží.

Test nové Mazdy 2 Základní provedení palubky najdete na velké fotce na začátku příští kapitoly. Zde se naopak můžete podívat na to, jak vypadá přístrojovka z druhé části spektra nabídky. Kontrastní béžové čalounění (standard nejvyšší verze Revolution Top) nové Mazdě 2 opravdu sluší. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Odhlučnění kabiny patří mezi malými auty k průměru, zvuk motoru dovnitř docela proniká.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus