Aktualizováno: 7.4.2016

Test nového hybridního Lexusu RX 450h

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 4
  • Byznys faktor: 5
  • Fun faktor: 1
  • Offroad faktor: 2
  • Ženský faktor: 2
Testované motory: 450h AWD

 
Lexus RX umně propojuje svět hybridů a velkých luxusních SUV. Ve své čtvrté generaci nabízí hlavně neuvěřitelné pohodlí pro nejnáročnější řidiče.

SUV s označením RX vyrábí japonská automobilka od roku 1997, o šest let později vyjelo ve své druhé generaci jako hybrid. Stalo se tak vlastně zakladatelem kategorie velkých luxusních SUV s tímto druhem pohonu. Auto je i ve své aktuální čtvrté generaci prodávané od přelomu let 2015 a 2016 schopné ujet několik kilometrů čistě na elektřinu, zejména v městském provozu. Energii získává rekuperací při brzdění nebo chodu spalovacího motoru. Určeno je tedy hlavně pro obyvatele z větších měst, kteří se často setkávají s hustou dopravou. Počítá se samozřejmě i s tím, že budou dostatečně movití. RX 450h spadá do kategorie nejdražších SUV zahrnujících například také Audi Q7 nebo BMW X5. Jde o auta, která hravě obslouží i větší rodiny.

Lexus RX se už tradičně nabízí také v klasickém benzinovém provedení. V nové generaci dostal prostor přeplňovaný čtyřválec, který jsme testovali například na palubě Lexusu IS 200t zde. Stejné označení má i u modelu RX. K dostání je buď s pohonem přední nápravy nebo všech kol. Hybridní varianta 450h je vždy 4x4, a to díky dvěma paralelně fungujícím elektromotorům. Každý z nich pohání jednu nápravu. V minulé generaci byl k dispozici i jako předokolka.

Čtvrtá generace oproti předchozí výrazně narostla. Na délku měří o celých 12 cm víc. To umožnilo Lexusu model RX separovat od menšího crossoveru NX, který přišel na trh v roce 2015. Nárůst délky se samozřejmě projevuje i ve vnitřní prostornosti.

Design

Lexus RX - pohled ¾ zepředu dopravaLexus RX - pohled bok dopravaLexus RX - pohled záď čistáLexus RX - pohled ¾ zezadu dolevaLexus RX - pohled příď čistá

 

Lexus u nové generace vsadil na agresivnější design, který jej přibližuje dalším aktuálním modelům značky. Možná by se mohlo zdát, že na hybridní vůz, který má podporovat hlavně klidnou a úspornou jízdu, se ostré linie nehodí. Lexusu to ale v realitě náramně sluší.

Nejvýraznějším prvkem designu je samozřejmě příď s obrovskou maskou chladiče, kterou kopíruje chromový rám. Žiletky tvořící masku mají různé tvary a tím vytváří zajímavý optický efekt. Na ně navazují moderní světlomety podtržené LED pro denní svícení. Lexus se tváří, jako kdyby chtěl ostatní účastníky silničního provozu sežrat.

Oblíbenost SUV-kupé, mezi které patří BMW X6 a nově třeba Mercedes-Benz GLE Coupé se podepsala i na bočním profilu Lexusu. Nově je totiž v oblasti zadních sloupků nasazeno třetí boční okno, které je skosené. Tvar zvýrazňuje chromová lišta a podporuje ho i více se svažující záď vozu. Auto se tak opticky vozům SUV-kupé přibližuje.

Výrazná je i záď. Té dominují brzdová světla tvořená samozřejmě řadou diod. Na vrchu pátých dveří pak najdeme spoiler. Ten zlepšuje aerodynamiku a měl by tedy alespoň málo pomoci lepší spotřebě.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus