Aktualizováno: 19.4.2016

Test Lexusu RC

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 0
  • Byznys faktor: 2
  • Fun faktor: 3
  • Offroad faktor: 0
  • Ženský faktor: 1
Testované motory: 200t

 
Manažerské dvoudveřové čtyřmístné kupé střední třídy, které vypadá jako sporťák - to je Lexus R. Lépe poslouží milovníkům komfortu, než nadšencům do sportovní jízdy. Svou filozofií trochu připomíná vozy SUV, které také trochu klamou vizáží. Lexus RC se tváří jako ostrý drsňák, ale je to hodný slušňák.

Ale pozor! Opravdu ostrá verze existuje. Jde o Lexus RC F, který ale vedeme jako samostatný model. Testovaná verze běžného RC s výbavou F Sport se mu hodně podobá, ale jen zvenčí.

Nejvíc mě na Lexusu RC fascinovaly věci jako neuvěřitelně tichý benzinový turbomotor a téměř dokonalá stabilita podvozku nabízejícího velmi dobrý komfort na rozbitých silnicích i se sportovním rozměrem pneumatik.

Nabízejí se jen dvě motorizace – buď benzinový čtyřválcový turbomotor, nebo hybridní pohon na benzin a elektřinu. Chybí diesel a k dispozici je pouze pohon zadních kol bez možnosti 4x4, což jsou dvě věci, které Lexus RC na českém trhu výrazně diskvalifikují. Oba motory navíc patří v rámci kupé střední třídy k línějším.

Lexus RC se na českém trhu prodává od roku 2016. Dorazil později než ostrá verze RC F. Vyrábí se v Japonsku.

Design

Lexus RC - pohled ¾ zepředu dopravaLexus RC - pohled bok dopravaLexus RC - pohled záď čistáLexus RC - pohled ¾ zezadu dolevaLexus RC - pohled příď čistá

 

Lexus RC budil velkou pozornost, už proto, že nejde o auto, které byste viděli na českých silnicích každý den.

Test Lexusu RC Testovaný výbavový stupeň F Sport navíc přidává autu na výraznosti díky trojitým LED světlometům, krytu chladiče s voštinovou strukturou (standardní verze má vertikálně umístěnou mřížku), devatenáctipalcovým kolům (základ obouvá osmnáctky) a řadě dalších doplňků na karoserii i v interiéru. Fotku zvětšíte kliknutím na ni stejně jako všechny ostatní v testu.

Hodnocení designu ale nebylo stoprocentně pozitivní. Zaslechl jsem i takové názory, že příď auta připomíná radlici sněžného pluhu. Každopádně jde o vůz, jehož majitel si nemůže stěžovat na nedostatek zvídavých pohledů.

Za sebe bych řekl, že mi exteriér auta připadal někdy až trochu vyumělkovaný, což dvojnásob platí o interiéru.

Test Lexusu RC Okolí řidiče je nesmírně členité a mísí se tu snad až moc křivek, barev a materiálů. Hodně se mi líbila třeba šedočervená kůže na sedadlech, výplních dveří, středové opěrce a dalších místech. Naopak některé plasty vypadají na první pohled dost lacině, nebo chcete-li staroasisjky, a vůbec mi k luxusní kůži neladily.

Kabina je skvěle odhlučněná a nesetkal jsem se s žádným povrzáváním, rezonováním nebo dalším druhem pazvuku.

Test Lexusu RC Přitom jde o klasické kupé, tedy s dveřmi bez rámů, která občas mívají s odhlučněním problém.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus
  • Lexus RC F