Aktualizováno: 16.6.2014

Test druhé generace modelu Kia Soul

  • Sexy faktor: 4
  • Rodinný faktor: 2
  • Byznys faktor: 0
  • Fun faktor: 2
  • Offroad faktor: 1
  • Ženský faktor: 4
Testované motory: 1.6 GDI

 
Základní filozofie modelu Kia Soul se mezigeneračně nezměnila. I nadále jde o auto, ve němž se potkávají tři typy karoserií – hatchback, poloterénní SUV a velkoprostorové MPV, přičemž ta prostřední převládá. Délkou, ale i řadou dalších parametrů stojí na pomezí malých vozů a rodinných kompaktů.

Auto nabízí pouze pohon předních kol, 4x4 nelze mít v žádné z variant. To ale v současnosti není mezi malými SUV nic výjimečného.

Druhá generace Soulu ještě více než první funguje jako kladivo na dnes už čím dál méně vyznávané klišé tvrdící, že Korejci produkují nudné vozy. Svým charakterem podle mě bude nejvíc vyhovovat mladým extravagantním jedincům a párům. Na rozdíl od předchůdce bych ji však doporučil i menším rodinám.

Kromě designu přitáhne Kia Soul i velkorysým prostorem v kabině i kufru a záručními podmínkami.

Zatímco předchůdce odrazoval tvrdým odpružením, novinka nabízí pohodlí - a to i na testovaných příplatkových osmnáctipalcových kolech.

Nejvíce mě zklamalo chování benzinového motoru 1.6 GDI.

Druhá generace modelu Kia Soul se v Česku prodává od jara 2014.

Design

Kia Soul - pohled ¾ zepředu dopravaKia Soul - pohled bok dopravaKia Soul - pohled záď čistáKia Soul - pohled ¾ zezadu dolevaKia Soul - pohled příď čistá

 

Zatím jsem jezdil pouze s auty v nejvyšší výbavě Exclusive se spoustou prvků příplatkové výbavy včetně dvoubarevného provedení karoserie, na jejichž výstřednou nápaditost pěji samou chválu.

Základní verze se šestnáctipalcovými plechovými koly místo litých osmnáctipalcových, s černými klikami a zrcátky bez mlhovek a LED světel rozhodně takový dojem neudělá. Přesto je rozdíl mezi ní a vyšperkovaným provedením menší než u minulé generace.

Test druhé generace modelu Kia Soul Příplatkové dvoubarevné provedení nabízí nejen kontrastní barvu střechy, ale také krytů zrcátek a kol.

Interiér zdaleka tak provokativní není, i když se dá připlatit za dvoubarevné provedení, zato proti předchozí generaci hodně vyspěl. Působí elegantně, v testované verzi až luxusně.

Test druhé generace modelu Kia Soul Ani tady není nouze o nápady, jak dokazují reproduktory vtipně integrované do výdechů klimatizace.

Zatímco předchůdce neznal jiné než tvrdé plasty, novinka nabízí krásně měkčenou vrchní část přístrojové desky. Kia hodně zapracovala na odhlučnění karoserie, luxusně tlumené je i zavírání dveří nebo chod ovladačů.

Pokračování článku Řidičova zóna

 
 

Kompletní ceník, výbavy, technické údaje, další fotografie, barvy a možnost porovnání s konkurencí najdete zde.

blog comments powered by Disqus